Noen som har vært våken under planlagt ks før?

mammat2

Flørter med forumet
Dere som har vært våken under keisersnitt, har noen spm...:p

Hva skjer kvelden i forveien når man skal inn? Jeg skal dit i "6-7 tiden", men så får jeg dra hjem å sove etterpå...

Blir man alltid barbert?

Hva hører man under selve inngrepet?? De må jo vell ta bort blod og fostervann på en måte, suger de det opp? Er så redd for å høre masse ekkle lyder :s

Å til sist, hva kjenner man når de åpner opp??
Når man er hos tannlegen f.eks så får man jo bedøvelse, men kjenner jo alt til en viss grad, kjenner man noe når de kjærer, eller kjenner man bare at de holderr på med noe der nede?

Dere som har vært våken under keisersnitt, har noen spm...:p

Hva skjer kvelden i forveien når man skal inn? Jeg skal dit i "6-7 tiden", men så får jeg dra hjem å sove etterpå...

Blir man alltid barbert?

Hva hører man under selve inngrepet?? De må jo vell ta bort blod og fostervann på en måte, suger de det opp? Er så redd for å høre masse ekkle lyder :s

Å til sist, hva kjenner man når de åpner opp??
Når man er hos tannlegen f.eks så får man jo bedøvelse, men kjenner jo alt til en viss grad, kjenner man noe når de kjærer, eller kjenner man bare at de holderr på med noe der nede?

Jeg har vært våken under akutt KS, om det teller;-) nå var jeg utafor, alt skjedde jo veldig fort, jeg var veldig syk selv og har sikkert ikke et helt klart bilde, men kan svare på noe!

Man blir barbert uansett hvor man blir operert, det er jo hår overalt og man vil ikke ha hår i såret, han feks bli betent når det gror. Hos meg skar de nedenfor bikinikanten-heldigvis, da viser det ikke i det hele. Da må man i alle fall være heeeelt nybarbert. Jeg hørte litt smålyder, surkling, men mest pratet legene og jm/anestesilege pratet med meg så det var ikke plagsomt. Når de tok ham ut, tror jeg at jeg hørte det, men da var det så mye spenning og han var ute og folk pratet-plaget meg ikke. Kjente en del "romstering" men absolutt ingen smerte. Kjentes ut som bebis virkelig gjorde saltoer:-)

En obs-ting: jeg kunne se operasjonssåret/blod etc i speilbilde i operasjonslampa. Ikke kikk opp i den!!!

For meg var lyder og "hva de holdt på med der nede" verre under en vanlig fødsel med klipping og ruptur-og sying på operasjonssal etterpå.

Lykke til og slapp av, jeg er sikker på at du får en god KS-opplevelse!!

Jeg hadde planlagt ks for vel ett år siden, og var en flott opplevelse!
Jeg ble lagt inn dagen i forveien da, og hadde samtaler og sånn den dagen.

Morgenen ks-dagen ble jeg barbert, fikk klyster og måtte dusje og vaske meg godt.
Fikk også katetet før jeg ble kjørt ned på operasjonssalen.

På salen ble jeg lagt over på benken, fikk veneflon i begge hender, og de satte spinalbedøvelsen. Det gikk fort og smertefritt.

Merka ikke noe spesielt da de holdt på, bare romstering, hørte ikke andre lyder enn at operatør og assistenter snakka om sykehusdebatten og diverse :p

Og plutselig var frøkna der og hylte som bare det ;)

En flott opplevelse, mye bedre enn full narkose og flere timer på operasjonssalen og oppvåkninga etter vaginal fødsel med stor revne ;)

Bare gled deg :)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Har hatt 2 ks før. Det går jo ganske kjapt. Men var våken under begge med epudiral bedøvelse. Kjenner en masse styring og romsteting der nede. Legene snakker om alt mulig. Men tror nok de er mer stressa ved et haste ks enn v et planlagt. Jeg skal snart ha et planlagt. Og tror det blir veldig bra ;) kvir meg litt til fasting og mye venting. MeN vet at baby kommer ut fort. Tror det blir en god opplevelse ;)

Jeg har hatt akutt og planlagt ks, og må ha planlagt ks nå.

Ved det planlagte ks'et satt de kateter og veneflon. Jeg måtte ta på meg sykehus- skjorte og ble barbert. På operasjonssalen pratet alle som skulle være der litt med meg. En anestesi sykepleier og lege pratet med meg hele tida og forklarte hva som skjedde.
Det mest ubehagelige var et blodtrykksfall jeg fikk, men det er vanlig. Du kjenner et sug idet bevisene blir tatt ut.
Jeg fikk se ungene med en gang, og etter måling og veiing lå de litt hos meg.
Det er ikke noe å grue seg til. Du er i de beste hender. Lykke til!

Back
Topp