Noen som har vært til samtale ang fødselsangst?

x1xJaCkLiN

Elsker forumet
Følte dere det hjalp noe ?

jeg skal inn til samtale om fødemetode den 19 mars, siden jeg hadde ks med datteren min...
Da håper og tror jeg at vi får snakket litt om den fødsel angsten som jeg har fått... Vil jo føde normalt også da, men har SINNSYKT  angst for det...
Håper det hjelper med den samtalen da[:)]

Jeg var [:)]
Men syntes ikke det hjelpte no særlig nei [8|]
Fikk tilbud ks og osv...
Men fødte vanlig [:D][:D]

Ja,det hjalp det!!![:D][:D]
Helt til jeg kom til sjukehuset og skulle føde...Da dreit de i fødebrevet mitt[:@][:'(][:(]

ORIGINAL: JaCkLiN

Følte dere det hjalp noe ?

Jeg var og snakket med noen. Men min angst var veldig spesifikk...

Følte det hjalp at de visste om det, og at de kunne være forberedt på et par ting. Vi snakket om hva vi kunne gjøre, og hva som ville hjelpe. Det var godt å få snakket om det, og jeg følte meg mer forberedt/trygg etterpå.

Vet ikke om det var svar nok jeg... men jeg vil i vertfall råde deg til å prøve! Om ikke annet, så er de klar over at du har angst - og vil derfor kunne møte deg med det i tankene når du kommer inn! =)

Er sikkert noe de kan gjøre bedre når de vet det. Kanskje de informerer mer, kanskje tar de fler kontroller, kanskje kan du få omvisning der etter samtalen, kanskje smertelindring kan hjelpe. Kanskje finner dere andre ting i fellesskap som kan gjøre dette lettere for deg.

Hva er det verste som kan skje ved å ha en slik samtale?

ORIGINAL: Mamman t Marius

Helt til jeg kom til sjukehuset og skulle føde...Da dreit de i fødebrevet mitt[:@][:'(][:(]

Ja samme her!

Og de "tilbød" ks... men sånn egentlig presset de på for å få meg til å føde vaginalt.. "best for ditt og best for datt".. snill pike som jeg alltid har vært sa jeg javel da prøver jeg.. men lillegutt ordnet så det ble haste ks da. [:D][:D]

samme her, herregud tenk å lese journalen etter fødselen[:@]møkkakjerring

ORIGINAL: elber13

Ja samme her!

Og de "tilbød" ks... men sånn egentlig presset de på for å få meg til å føde vaginalt.. "best for ditt og best for datt".. snill pike som jeg alltid har vært sa jeg javel da prøver jeg.. men lillegutt ordnet så det ble haste ks da. [:D][:D]

Ja,de var "snille" da...[:'(]
Jeg var ikke redd for og føde jeg da,men det var ting i rundt fødselen jeg hadde angst for...Men jordmor som tok imot Marius ødla hele opplevelsen for meg![:(][:(]

ORIGINAL: elber13

Ja samme her!

Ja,de var "snille" da...[:'(]
Jeg var ikke redd for og føde jeg da,men det var ting i rundt fødselen jeg hadde angst for...Men jordmor som tok imot Marius ødla hele opplevelsen for meg![:(][:(]

synd med sånne folk. [:(]

Back
Topp