Noen som har vært til forsamtale på Riksen i desember-januar?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Er det noen som har nylig vært til forsamtale? Når har dere oppstart med medisiner? Lang ventetid etter forsamtalen?

Var på riksen forrige dagen og da overhørte jeg de si at de ikke har ledig oppstart før i mai/juni. Noen blir jo prioritert og trykket endrer seg jo, men du må nok regne med ventetid.... :(

På forsamtalen kan det hende du blir viderefordelt til å høre til Ullevål sykehus videre, da er det annen ventetid enn på Riksen på løpet videre. Alle har forsamtale på Riksen først. :)

Var på riksen forrige dagen og da overhørte jeg de si at de ikke har ledig oppstart før i mai/juni. Noen blir jo prioritert og trykket endrer seg jo, men du må nok regne med ventetid.... :(
Så det er enda nye 5-6 mnd. å vente?

Så det er enda nye 5-6 mnd. å vente?
Som sagt så kan det være årsaker som gjør at man blir prioritert, men i utgangspunktet tror jeg du må basere deg på det ventetid ja :( Kan jo hende du kan flyttes over på Ullevål eller at trykket roer seg! Mye som kan endre seg innen den tid:) Jeg hadde forsamtale i august og fikk time nå i januar.

Er det noen som har nylig vært til forsamtale? Når har dere oppstart med medisiner? Lang ventetid etter forsamtalen?

Mitt første forsøk mislyktes nå i des/jan. Får ikke innsett igjen før uke 21 (slutten av mai), så ja, desverre, veldig lang ventetid på Riksen nå....

Jeg hadde forsamtale på riksen i september, men ble overflyttet til Ullevål. Fikk da et ringebrev i posten, som sa jeg kunne starte opp ved neste syklus. Var da midt i syklus så måtte vente til uti oktober, men da jeg ringte da var det fullt. Men er i gang nå, begynte på spray 07.12, så syntes ikke det tok så lang tid å vente:)

Mye mindre ventetid på Ullevål enn på riksen, så jeg føler meg heldig nå som ble ført over dit, selv om jeg var litt irritert over å bli kasteball mellom sykehusene og så for meg at jeg måtte begynne på nytt der. Men alt ble bra og er nå ruger på et egg<3 Håper du blir ført over dit da;)

Mye mindre ventetid på Ullevål enn på riksen, så jeg føler meg heldig nå som ble ført over dit, selv om jeg var litt irritert over å bli kasteball mellom sykehusene og så for meg at jeg måtte begynne på nytt der. Men alt ble bra og er nå ruger på et egg<3 Håper du blir ført over dit da;)

Da har de forklart deg det veldig dårlig på forsamtalen, siden du ble redd for det! IVF på Riksen og Ullevål er samme avdeling, på samme sykehus (OUS), men forsamtalene foregår i all hovedsak på Riksen. Det går ikke an å henvise til Ullevål, alle må henvises til Riksen siden det er der sekretæren som tar i mot henvisninger sitter. Så man blir ikke egentlig overført eller noe, man bare får endelig beskjed om hvilken bygning man skal høre til resten av tiden. :p

Var på forsamtale i desember. Fikk beskjed da at første forsøk for oss ville være i mars.

Back
Topp