Noen som har vært til fam./ekteskapsrådgivning?

Gullgutten

Elsker forumet
Etter mye probl.lurer vi på om dette kan være noe for oss.
Hvordan gikk dere fram for å få time?
Hva går "behandlingen" ut på?
Hva ligger prisen på pr.time/samtale?

Håper noen kan hjelpe meg, og dele erfaringer. Synes det er så skummelt også, man får liksom virkelig bekrefta at ting er helt ute av kontroll når man går til det skritt og skaffer seg profesjonell hjelp....[:(]

Jeg gikk til familierådgivning med min X mann. Det var ikke nok til å redde vårt forhold, men så hadde han alkoholproblemer også da... Men det var veldig nyttig å gå til samtaler der, og noen ganger ender det med at partene går hver til sitt, men da har man i allefall en prosess hvor en utenforstående kan lytte og komme med råd/veiledning.

Vil absolutt råde dere til å benytte dere av tilbudet om dere sliter. Det koster ikke noe heller dersom man går til familerådgivningskontoret.

Lykke til!!

Mettas

Vi måtte ha det da vi skulle separeres, koster ingen ting så verdt å prøve vist man er usikker i det man skal gjøre.

ORIGINAL: 3 stars

Vi måtte ha det da vi skulle separeres, koster ingen ting så verdt å prøve vist man er usikker i det man skal gjøre.

Målet vårt er at vi ikke skal gå fra hverandre, ingen av oss vil det, men vi har nok rota oss inn i en evig runddans av krangler og uenigheter som vi ikke kommer ut av.
Off, så vanskelig dette....flaut å sitte forran fremmede å fortelle/analysere ens egen "skittentøysvask"...[&o]
Går det ut på samtaler m oss to og en tredjepart tilstede? Er det sånn - "også sa jeg det...også gjorde du ikke sånn...å da følte jeg..."? Ehh, litt dårlig forklart ja, men..[&:]

Back
Topp