Noen som har vært på UL rett rundt uke 5?

Manana

gravid for første gang
Februarlykke 2015
Jeg har time hos gynekologen min på tirsdag, og da er jeg nok ikke mer enn 4+5 ca. Kan hun se noe særlig med UL da, eller er det for tidlig til å stadfeste om det er et foster i livmoren?
 
Jeg var på ul igår, mener selv jeg er 6 uker på vei, mens ultralydjordmoren mente jeg var 4,5-5 uker, og vi så både sekken og et bankende hjerte! Ikke tydelige konturer av selve embryoet egentlig da..
 
Trodde ikke hjerte begynte å banke før rundt uke 6? I mitt forrige svangerskap var jeg på ultralyd når jeg var 5+4 på vei tror jeg, og det var for tidlig til å se hjertet. Tipper din beregning er riktig jeg ;)
 
Hjertet begynnen å slå 22 dager etter unnfangelsen. Altså fosterets uke 3+1,- 4 svangerskapsuke,
og mors uke 5+1, 6 svangerskapsuke :)
 
Men som sagt, i uke 5+4 kunne de ikke se et hjerte hos meg, og termin ble til og med satt frem ved OUL.
 
Var på ul 5+5, da så de ingenting. Var på ul i går, 6+4, da så vi foster med bankende hjerte ❤️ Skjer mye på få dager!
 
Det varierer sikkert med UL-apparat også. Sist kunne vi se foster og eggsekken (eller hva det nå heter) 5+4. Håper bare hun i det minste kan se en liten prikk. Er litt bekymret for graviditet utenfor livmor pga blødbinger :/
 
Det varierer sikkert med UL-apparat også. Sist kunne vi se foster og eggsekken (eller hva det nå heter) 5+4. Håper bare hun i det minste kan se en liten prikk. Er litt bekymret for graviditet utenfor livmor pga blødbinger :/


Jeg var på ul 5+6 tror jeg det var, da så vi ikke hjertet slå. Men vi så en prikk i livmora. 2 uker etter så vi hjertet slå.
 
Problemet med så tidlig UL er at det kan være vanskelig å se ting, og så ender du opp med en slitsom uvisshet frem til du er litt lenger og kan ta ny UL. Så lenge du er klar over at det ikke trenger å være noe galt selvom man ikke ser noe, til og med fosteranlegg, så er det velbare å kjøre på.
 
Jeg ville ventet litt tror jeg. Hadde blitt litt redd og skuffet om hjertet ikke slo,selv om alt likevel være i sin skjønneste orden:)
 
Jeg ble anbefalt og vente til uke 8. Jordmor mener at vi er alle forskjellige og vi må gi tid og la babyen seg gjøre.
 
Tok innvendig ul uke 5+3. Så embryoet og plommesekken. Hjertet slo ikke men det var litt tidlig å se. Men gøy bare se det den lille prikken og
 
Jeg var til innvendig UL i dag, er mellom 5 og 6 uker på vei, og så ikke så mye egentlig.. Bare at det var "noe" der.. Så ville nok ventet noen uker til hvis målet med UL er å se noe;)
 
Har bestilt time til tul 7+1, er dette for tidlig tror dere? Og tar jordmor UL når man er der første gang? Har time 5 jan, ca 9-10 uker på vei..
 
Back
Topp