Noen som har vært på ul i uke 10?

rypejenta

Flørter med forumet
Sniker fra november :p

Jeg skal på ul på mandag. Er da 11+4 ifølge menstermin, men tror egentlig at jeg er inntil ei uke kortere på vei pga lang syklus. Lurer på hva man kan få sjekket i uke 10+4. Får man sjekket nakkefold, at barnet har nesebein, hjene osv? I forrige sv.skap var jeg på ul i uke 11+6 og fikk da sjekket de tingene!

Jeg vil tro det. Min lege gjorde iallefall det i forje graviditet, utenom å måle nakkefold. Sist jeg var hos legen i dette svangerskapet var jeg 8 uker, så da tok hun bare en rask kikk over fosteret og målte det. Men om dette er en bestillt UL og betaler vil du nok få en mer grundig skjekk, enn en rutinekontroll hos legen..

(nå er det jo ikke alle leger som har UL-apparat på kontoret)

Nei, det sjekkes ikke før rundt uke 12 :) 

Jeg var på ultralyd i uke 10 og da sjekket de ingenting sånt, i uke 12 derimot ble alt sånt sjekket og alt så bra ut :)

om du da er 11+4, ikke 10+4, så tror jeg nok de sjekker

Jeg var i uke 9. Da sjekket hun det som kunne sjekkes. Type hjerne, rygg, nakke osv.

Jeg fikk beskjed om at man må ha kommet en viss lengde på vei for å sjekke alle ting de gjør på screening (nakkefolder, rygg, hjernedeling osv). Jeg var i 11+4, og det var akkurat på grensen sa de. (Det var hos en spesialist da...)
I uke 10 var jeg også på UL (pga magesmerter). Det var innvendig, og hun så bare på bevegelse, fostervann, morkake og livmorhals.
Virker som det er litt ulik praksis rundt omkring.

Back
Topp