Noen som har vært på tidlig UL

LillePrinsesse.

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Hei!
Jeg lurt på om noen har vært på UL før den vanlige rundt uke 18? Jeg har lyst til det, og tenkte jeg skulle bestille en time privat. Egentilg bare for å se nurket, og se at alt står bra til. Snakket nettopp med en klinikk og de sa det var vanlig i uke 8 - 10, man kunne se mye da... Er det noen som har vært så tidlig? Hvor mye ser man egenlig da?

Ja, jeg hadde faktisk UL allerede når jeg var 7+1. Men det var fordi vi har gjennomført prøverør, slik at vi fikk konstatert at det var liv der og hvor mange det var (satt inn to egg som det nå er blitt et lite barn av)! Jeg skal ta "vanlig" UL i uke 18, men har veldig lyst til å ta en privat innen en ukes tid. Er så spent på å se hvordan knærten ser ut nå! Så jeg bestiller nok en time på Volvat veldig snart.

På vår UL i uke 7 var fosteret 10mm langt og så egentlig bare ut som en liten bønne eller reke. Men hjertet slo for fullt allerede (dog veldig uregelmessig).

Men hvordan opplevdes det? Var det så lite at du kun fikk bekreftet graviditeten, eller føltes det som et lite nurk der inne? jeg skal evt gå i uke 8+6 og da er fosteret over dobbelt så stort. Eller ville du ha ventet enda noen uker?

Jeg var på UL i uke 10 (prøverør her også)
Så helt tydelig hodet, kropp, armer og ben!
Så også at hjertet banket!
Ingen tvil om at det var et levende lite menneske der [:D]

Jeg var på ultralyd når jeg var 6 uker på vei å det var en helt utrulig følelse.. Selv om man ikke kan se at det der garantert er en baby så blir man godt forklart hva som er hvor å bare det å få se hjertet som slo var helt utrulig! Jeg ville gjort det igjen.. [;)] Jeg husker at det første jeg tenkte var: herregud, det bor noen der! [:)] Så det var liksom da det hele gikk opp for meg.. *klem*

Jeg følte at det var et nurk som jeg kunne forholde meg til. Selv om det bare var en "reke" på 1 cm følte jeg at det var et liv. Jeg trengte ikke den UL'en for å få en bekreftelse på at jeg var gravid, for det kjente jeg på kroppen at jeg var. Og så hadde jeg jo tatt fire positive graviditetstester, da... Men det var deilig og fantastisk å se at det allerede var et lite liv inne i meg, og at alt så helt normalt ut!

hei, jeg var på UL i uke 9+4 og jeg kunne tydelig se minsten [:)] hjertet dunka i rasende fart hehe. du trenger bare gå til legen din og si ifra til han/hun at du ønsker ta UL nå for å se at alt er bra og få vite sikkert hvor langt du er på vei f.eks [:D] klemmer

Hei! Jeg var på ultralyd i uke 11, og da ser man veldig tydelig at det er en baby... men det er vel innvendig ultralyd det er snakk om her? Vet at utvendig er vanskelig å se før man er litt lengre på vei.

Jeg hadde ultralys helt siden jeg fikk konstantert graviditeten og hver måned fremover. Man ser jo at det er noe der. Fikk tidlig se det dunkene hjerte [:)]

Jeg har gått privat hele tiden og hatt ultralyd hver 3 uke siden uke 6 og det var artig og like spennende hver gang. Men i førsten var det bare hjertet jeg så og brått så var det ett lite vesen som vinket med armene osv, så det har vært gøy å følge det på den måten. Gleder meg til i morgen når jeg skal tilbake til legen og få ett nytt blikk på den lille tulla[:D]

Back
Topp