Noen som har vært på ferietur i Sverige med hund?

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
I sommer blir det mest sannsynlig bilferie til Sverige, og da tenker jeg å ha med hunden [:)]
Tenker å dra nedover mot Strømstad og videre nedover til Gøteborg, kanskje mot Øland.

Er det noen av dere som har erfaring med hund på ferie i Sverige?
Hvilken erfaring har dere med overnatting i hytte vs hotell?

Bør vel planlegge hvor vi skal overnatte så vi vet det er lov med hund, men vi liker å ta ting litt spontant - er der en fin plass, kan vi godt stoppe og være der et par dager.. [:)]

Tips om steder taes i mot med takk[:)]

Mange år siden jeg reiste på ferie med hund, bl.a til Øland [;)], men husker nok litt.

Vi hadde da campingvogn så overnatting ble ikke noe problem. Vil tro det blir litt problemer med å komme inn på endel hoteller pga hunden, da er hytter lettere å leie. Det kan være lurt å forhåndsbestille det om dere skal reise i sesongen om sommeren.
Pass på at hunden har vaksiner før turen...i tilfelle det skulle skje noe.

ORIGINAL: Sorland

Mange år siden jeg reiste på ferie med hund, bl.a til Øland [;)], men husker nok litt.

Vi hadde da campingvogn så overnatting ble ikke noe problem. Vil tro det blir litt problemer med å komme inn på endel hoteller pga hunden, da er hytter lettere å leie. Det kan være lurt å forhåndsbestille det om dere skal reise i sesongen om sommeren.
Pass på at hunden har vaksiner før turen...i tilfelle det skulle skje noe.

Blir vel å reise i juli/ august, så er vel midt i sesongen [8|] Campingvogn hadde jo vært supert! Men har ikke råd til det iår.. Vi får ta med telt så vi har til sikkerhets skyld, dersom vi ikke får overnatting [:)]
Hunden har alle vaksiner han trenger foreløpig, og er fullt forsikret[:)]

Ormekur er en god ting også.og husk og ta med vaksinasjonskortet og eventuelt registreringspapirene på hund..(Mangen som smugler hund)[:D]

Jeg har vært på ett par camping i Sverige ett par ganger (enten leid campinghytte eller hatt med telt). Hunder er stort sett alltid velkomne, men foretrekkes i bånd (noe som er helt ok for meg).

Ut over det så har jeg hørt at hotellene i Sverie er mye mer imøtekommende en de norske hotellene når det kommer til å hunder. Oppdretteren av hunden vår bor i Sverige og hun reiser masse med hundene sine (tollere) og overnatter på hotell.

Back
Topp