Noen som har vært i Sharm El Sheik?

.::Tiiine::.

Forumet er livet
Noen som har vært der før eller i egypt? Vurderer å reise der 1 uke i april da jeg og samboer har tatt ferie [:D] Gjerne kom med tips og div[:)]

Nope, men svigers har vært der.. sett bilder derifra og det er syyykt fint der. De var litt uheldige med hotellet (de bygde rett over gata, så det var litt urolig) men ellers var det kjempefint. Fine strender og masse utflukter en kunne være med på [:)]

Nei, de byene har jeg ikke hørt om engang( det er vel byer?)

Forresten har jeg hørt så mye negativt om Egypt  i forhold til matforgiftning og diare at dit ville jeg ikke reist i gravid tilstand i hvertfall, selv om jeg har så lyst så lyst. Tenk å få oppleve pyramidene da!
Men å sitte på kamelryggen nå som jeg er kvalm allerede? Nei, takk!

ORIGINAL: Maliya

Nei, de byene har jeg ikke hørt om engang( det er vel byer?)

Forresten har jeg hørt så mye negativt om Egypt  i forhold til matforgiftning og diare at dit ville jeg ikke reist i gravid tilstand i hvertfall, selv om jeg har så lyst så lyst. Tenk å få oppleve pyramidene da!
Men å sitte på kamelryggen nå som jeg er kvalm allerede? Nei, takk!

Matforgiftning kan man få hvor som helst, skal man reise på tur til varmere land kan man ikke bare tenke sånn. Kvalmen min er borte nå så kamel tur kunne jeg tenkt meg[:D]

Jeg har kjempelyst til Egypt, og vurderte en tur dit når vi planla bryllupsreisen, men ettersom det fort blir 40-50 grader der i juli, så var ikke det sånn kjempeaktuelt...(min mann takler ikke varme spesielt bra...) April er en mye bedre årstid ja.

Er litt "pinglete" av meg, muligens pga at bryllupsreisen var min  første slike "sydentur", så jeg har ikke erfaring med denslags, så jeg ville nok ikke dratt i gravid tilstand. Ikke pga kameler eller matforgiftning (som vel de aller fleste jeg har hørt om som har vært i Egypt har fått, eller noen de reiste sammen med har fått) men pga at jeg er av disse "hysteriske" som ikke vil spise salat som jeg ikke vet er skyllet i "trygt" vann, kjøtt som ikke er gjennomstekt, og jeg vet er nylig stekt, og mat jeg ikke helt vet hva er, samtidig som jeg er ganske kresen og derfor ikke liker så mye rart av mat som serveres rundtomkring, og da er liksom en biff det jeg kan "safe" med, men de er jo ikke gjennomstekte så... Var vanskelig nok å finne mat jeg hadde lyst på på tur som ikke-gravid, om jeg ikke skulle måtte bekymre meg for salaten og kjøttet også, da er det jo ingenting igjen...

Skal til kontroll på torsdag,skal høre med legen da,men tror nok det blir tur der til[:D]

Husk å få sjekket opp i forhold til vaksinestatusen din, anbefalinger fra folkehelseinstituttet ved reise til Egypt er:
H [link=http://www.fhi.no/artikler/?id=28890]Hepatitt A-vaksine[/link] (fra 1-årsalder). 
P [link=http://www.fhi.no/artikler/?id=28920]Poliomyelittvaksine[/link] dersom det er gått mer enn 10 år siden siste dose
DT [link=http://www.fhi.no/artikler/?id=28881]Difteri[/link]- og [link=http://www.fhi.no/artikler/?id=28935]tetanusvaksine[/link] dersom det er gått mer enn 10 år siden siste dose

Ja, jeg har vert der.. og det er sååååå fint[:D] er veldig turist sted da....
man mye opplegg for turistene... også kan du ikke bade i sjøen etter det er mørkt, for det er vanskelig å se korallene, også var det etteller annet med noen små fisker som trakk inn mot land som kunne bite litt.. husker ikke helt det greiene, var der når jeg var 16... men ååååå vil dit igjen!!!

var der i fjor, var da ikke gravid men reiste med kusinen min og de 2 trollene hennes (2 og 5 år)
vi hadde det kjemmpe kjekkt..
ikke drikk vann fra springen, vask frukt i flaskevann. og obs om forseilingen e brudt opp når du kjøper den....
anbefaler det på det sterkeste..
bare husk at du e i et moderne muslimsk land.. og bør respektere dies levesett.. sånn som vi mener at turistene skal gjøre i norge..
det var kjekkt å bli vekket av morgenbønnen dies... hadde en viss sjarm
og prut og prut.. bestem taxi pris på forhånd.. de elsker å svindle oss turister..
men eg anbefaler det.. vi reiste i mai.. og det var konge...
husk vaksinene!!!

Tror ikke det er så lurt å dra dit gravid altså.. Jeg ble frarådet på det sterkeste å reise til vest-Afrika (skulle egentlig dit i påsken), så tror egentlig ikke nord er så stor forskjell? Men du får vel svar av legen.....

Hei.

Var i Sharm el Sheik uka før jul 2007. Fant ut at jeg var gravid da jeg kom hjem igjen, så tok ingen forhåndsregler i forhold til graviditet da jeg var der, men alt er flott med barnet.

Ingen moske bråk å bekymre seg over. de ligger på utsiden av selve turistbyen.
Kan finne alle skags typer mat der. Egyptisk (god), italiensk, kinesisk og amerikansk.
Er mange internasjonale kjeder der

Vannet er fantastisk. Er virkelig som et akvarie. [:D] Må oppleves. Er blandt topp 5 dykkersteder i verden. Og det holder leenge og bare snorkle.

Stemmer at Hurrugada er skittent, men Sharm er rent. de feier motorveiene konstant for hånd.... Rart å se på... [:)]
Men pengene er skittene. Egyptiske pund er blandt verdens ekleste penger.
HA MED antibakteriell gele/krem og bruk ofte.

Hotellene er rene, sevice innstillte og vennlige. (Snakker om det vi bodde på og de venner har erfaringer med)

Så personlig vil jeg anbefale deg å reise hit. [:)]

Men, selgerene er SLEIPE! husk det.
De overpriser og ALT er falsk uansett hva de sier, papyrusen også.
(fant en butikk der de solgte noe ekte faktisk, men det ser du på butikken og varemerkingene/sertrifiseringene fra produsenten)
Prøvde å selge oss papyrus til 300 første daggen vi var der. Takket nei, og fant senere ut at vi kunne få den ned til 35 et annet sted da vi var blitt flinkere til å prute.
Prut på alt, selv om det er litt rart å prute for 5 kroner innimellom...
Gamlebyen er et sted du får prøvd pruteegenskapene godt.
men de er høfflige nok til å la deg gå hvis du bare sier klart og høffelig "nei takk" og går videre.
Stopper du blir du fort dratt med i en samtale og ender fort med at du kjøper noe. [;)]

Skulle gjerne dratt en gang til.
Ønsker dere en kjeme flott tur!
Nyt den!

min samboer og jeg vurderer også å ta oss en tur til egypt, til Sharm El Sheik=) er så vakkert der. kjenner flere som har vært der og de er kjempe fornøyde=)[:)]

Men de fleste leger og helsestasjoner FRARÅDER på det sterkeste at man reiser til Afrika som gravid!! Litt dumt å ta sjansen da..

ORIGINAL: Baby i August!

Men de fleste leger og helsestasjoner FRARÅDER på det sterkeste at man reiser til Afrika som gravid!! Litt dumt å ta sjansen da..

Leger fraråder så mye om dagene,skulle jeg ha tenkt på alt det der hadde jeg ikke kommet meg noen steder [:'(] Man kan være litt varsom for enkelte ting,vet det er mangen som har reist til syden og lider ikke av den grunn de har hatt det strålenes [:)] 

ORIGINAL: Tiiine

ORIGINAL: Baby i August!

Leger fraråder så mye om dagene,skulle jeg ha tenkt på alt det der hadde jeg ikke kommet meg noen steder [:'(] Man kan være litt varsom for enkelte ting,vet det er mangen som har reist til syden og lider ikke av den grunn de har hatt det strålenes [:)] 

Men det er forskjell på Syden (da tenker jeg Spania osv) og Afrika da!  Dra heller til Europa enn Afrika..... Kusina mi er lege og hun nekta meg å dra...
Hørte på helsestasjonen også, og jm sa det var såå mange som ble syke der nede.

Back
Topp