Noen som har vært i Riga???

Foxy84

Gift med forumet
Sitter og ser på turer, og fant en tur til riga i oktober.
Noen som har vært der?
Hvordan er det der, været, menneskene, kriminaliteten, maten, ??

Jeg var der i mars. Der jeg var, var det veeeldig tydelig at de er fattige. Jeg følte meg ikke trygg andre steder enn på hotellet der.
Ikke en plass jeg personlig vil anbefale noen eller reise tilbake til selv.

Været i Riga er som her hjemme, kaldt og trist. Menneskene er sure og lite imøtekommende. Mye kriminalitet.. Synes ikke det var noe å se eller oppleve der, så jeg anbefaler ikke Riga..

Har ikke vært der selv, men jeg har hørt mye positivt om byen!

Morsomt, vi skal faktisk til Riga første uken i oktober[:D] Har hørt mye bra om byen. Den er ikke blitt "turistifisert", så der skal man visstnok få en mer "ekte" opplevelse. Etter et besøk til Praha nå i sommer skal det bli deilig å besøke en by på en litt kjøligere årstid også, så lenge man ikke skal på strandferie så trenger man ikke gå rundt å svette liksom [:)] Det er jo bare å kle på seg [:)]

Og det er visst veldig billig der borte, alltid et pluss [8D]

Jeg synes Riga var helt ok. Vi var der mars for et par år siden.
Fin by, ok mat og shopping. Spa er jo et MUST!:) Og så er det billig[;)][:)]

Sambo og jeg var i Riga for et par år siden. Litt kaldt der, men synes det var koselig å gå i gamlebyen og på museum. ( hvis man er interessert i litt historie da) helt ok priser med massasje;) alltid deilig å komme seg bort da[;)]

Jeg skal på jentetur til Riga i midten av november.

Vil gjerne høre flere tips fra dere som har vært der[:D][:D][:D]

Hei[:D]. Var ei uke i riga i Juli, oppholdt oss i gamlebyen. Veldig rent og pent og masse gamle bygninger som de har pusset opp. Gatene var rene og pene med masse fine blomster. Da vi var der var det tropevarme. Var 37 grader i skyggen en dag og sol hver dag. Sommerene er varmere enn i Norge. Ei uke er nok litt lenge å være i en by. Vi dro til stranden i Jormala og der var det 3 mil med sandstrand...utrolig fint. Merket ikke til noe kriminelt da vi var der ei uke og ingen som prøvde å stjele noe. Merket nok at de som jobbet i butikker og hoteller ikke var så høflige som vi kunne tenkt oss. Men det var forskjell fra plass til plass. Innbyggerene der er pyntet til fest hver dag og veldig fine. Slanke, sminket og velkledde.
Prisene der er nok som man ønsker det. De har dyre butikker og billige. Manikyr, pedikyr og frisør er billig og bør prøves. Maten er veldig god og vi spiste alt fra kylling til fisk uten å bli syke. Hotellene de kaller 4 stjerner kan nok lure deg i forhold til de vi er vant til i Norge, men vi var fornøyde uansett. Hotellet sover man på når man er på ferie. Er jo bare en flytur på en og en halv time dit fra Oslo.

Vi var også i Dublin i år og det er en spennende by. Var der i 4 netter og det er en partyby. Vi var 15 stk som reiste og hadde en fantastisk tur. Veldig god mat og masse god drikke. God Irsk øl og hadde utvalg så det holdt. Utrolig hyggelige folk og imøtekommende. Høflige, noe vi nordmenn har mye å lære av. Der er det også masse kriminalitet som vi heller ikke merket noe av. Skal til Dublin igjen ja[:D]

Jeg var der i vinter. Vil ikke anbefalle å dra dit! Sure folk, stygg og møkkete by.. Ikke mye å se på heller, om man ikke er veldig interessert i å tråkke i museer osv. hele tiden.

Og hørte så ofte at det var veldig billig der, men syns prisene er ganske like som her hjemme!

Velg heller et annet sted! [:D]

Jeg var i Riga en halg for noen år siden, sammen med mamma.
Og jeg synd det var veldig koselig der. Fin og oppusset by, med små brostensgater og fine bygg.
Bra butikker for shopping, og koselige restauranter[:)] 

Back
Topp