Noen som har vært i Riga her?

Håp

Gift med forumet
VIP
Jeg vil overraske sambo med en liten langhelg i sommer, ser at Riga er så billig.. Noen som har vært der? Er det fint der? Hvordan er prisene? Hotellanbefalinger osv..? Hvis vi drar så er det sambo, meg og lillegutt på 1 år. Er det en plass å dra for en familie eller har du andre plasser å anbefale? Kriteriene er at det ikke skal være langt å fly (max 4 timer), billig og helst barnevennlig.. Max 4 dager :)

Jeg var i Riga for 5-6 år siden. Det var helt greit der, men syns ikke det var noe mer enn det... Billig ja, men jeg syns det var dårlig shopping der (kommer sikkert an på hva man er ute etter da...). Husker ikke hva hotellet het, men det var helt ok, og lå midt i sentrum. Jeg har ikke vært på storbyferie med barn (men veldig mange steder uten barn), men igjen, så kommer det jo litt an på hva du er ute etter. Jeg er veldig glad i København og Amsterdam, det er ganske vogn-vennlige byer også. Stockholm og Gøteborg også. London er en annen favoritt, men der ville jeg ikke dratt med barn.

Takk for svar :) Nå er jeg ute etter å kunne dra bort bare.. Dra ut å spise på kveldene, shopping er ikke noe must da jeg har med meg to utålmodige sjeler. Hvordan er været der i juli? Altså, er det like varmt som Norge på sommeren, varmere eller kaldere?

Var i Riga i mai. Kjempeflott tur. Mange koselige restauranter og barer. Ganske greit prisnivå. Kjøpte flere par sko til ca 200 kr paret. vi bodde på Radisson Blu Elizabete. Flott hotell, som lå sentralt til.

Jeg har vært på jentetur til Riga, vi var der i desember. Hadde det selvfølgelig knallgøy, men det var jo fordi vi var på jentetur :) Synes ikke det var noen koselig by, og kommer ikke til å dra dit igjen. Jeg ELSKER København! Stockholm, Praha og Barcelona er også flott

Jeg har vært der, men det er noen år siden og prisnivået er hyggelig "med norske briller"

Det er en hyggelig by, men det er mange andre byer jeg liker bedre. 

Det er også ganske mange kjedebutikker som finner her i Norge også (Kapphal, Lindex, Dressmann, etc) - mener å huske at prisene i disse kjedene ikke var så mye billigere enn i Norge?

Radisson Blu hotellet har veldig fin utsikt fra baren i toppetasjen, pluss gode og billige drinker :)

Vi var der mange år før vi fikk barn - vet ikke noe om det er en barnevennlig by eller ikke. 

Back
Topp