Noen som har vært i Karibien?

Mammasom19

Forelsket i forumet
Om litt under 2 uker reiser jeg på ferie til Karibien med min mor, bror og stefar, nærmere sagt Nevis. Stefar er der ofte da han har leilighet der nede, og han har aldri tatt en eneste vaksine før han har reist, og sier det alltid har gått fint. Er litt bekymret for hepatitt A, så jeg lurer på om det er lurt å vaksinere seg? Skal såklart ikke drikke springvann, isbiter eller pusse tennene i vasken når jeg er det, men uansett? Er litt hysterisk muligens :p
Noen som har vært i Karibien før som vet?

Alltid lurt å ha tatt hepatitt vaksinen, men usikker på om den vil ha optimal virkning når det bare er to uker til du reiser. Jeg ville ringt til legekontoret å spurt. Usikker på hvordan prosedyren er når man er gravid. Hepatitt kan forøvrig smitte på flere ulike måter. Viktigste er at du har god håndhygiene og er kritisk til mat som blir servert.

Når det kommer til bruk av springvann til mat, bør du også tenke på at salat kan være skylt i springvann. Annet er å la være å kjøpe frukt som er oppdelt, men bare hel frukt med skall på som du kan skrelle selv.
Pusse tenner i flaskevann.
Jeg har blitt syk av ferskpresset juice, fordi juicepressen ikke var ren.

Når det kommer til bruk av springvann til mat, bør du også tenke på at salat kan være skylt i springvann. Annet er å la være å kjøpe frukt som er oppdelt, men bare hel frukt med skall på som du kan skrelle selv.
Pusse tenner i flaskevann.
Jeg har blitt syk av ferskpresset juice, fordi juicepressen ikke var ren.
Gode tips :) skal huske på det!

Gode tips :) skal huske på det!

Forresten :

Riktig GOD TUR!! Blir jo nesten litt misunnelig her :happy:. Karibien høres helt fantastisk ut! Har ikke vært der selv, bortsett fra på den karibiske siden av Costa Rica! Det var helt utrolig! Mannen min og jeg bodde i en diger bungalow med plass til en hel familie. Badet var veldig vakkert fordi vi kunne se ut i den tropiske hagen hvor hele resorten lå. Nydelige vakre blomster og spennende dyreliv. Vi så Morfeus sommerfugler, kolibrier, ulike små øgler, iguana og slanger, men det morsomste var at vi hadde et dovendyr i treet like utenfor bungalowen og vi kunne ligge i hengekøyen på verandaen og se på den :happy:.

Morpheus er så vakker:

1e64f70aafccf73465e2e2661f26e942.jpg

Tror du kommer til å råkose deg :joyful: !

Håper du holder deg frisk og rask. Husk solkrem og aloe vera :smiley-bounce015

Forresten :

Riktig GOD TUR!! Blir jo nesten litt misunnelig her :happy:. Karibien høres helt fantastisk ut! Har ikke vært der selv, bortsett fra på den karibiske siden av Costa Rica! Det var helt utrolig! Mannen min og jeg bodde i en diger bungalow med plass til en hel familie. Badet var veldig vakkert fordi vi kunne se ut i den tropiske hagen hvor hele resorten lå. Nydelige vakre blomster og spennende dyreliv. Vi så Morfeus sommerfugler, kolibrier, ulike små øgler, iguana og slanger, men det morsomste var at vi hadde et dovendyr i treet like utenfor bungalowen og vi kunne ligge i hengekøyen på verandaen og se på den :happy:.

Morpheus er så vakker:

1e64f70aafccf73465e2e2661f26e942.jpg

Tror du kommer til å råkose deg :joyful: !

Håper du holder deg frisk og rask. Husk solkrem og aloe vera :smiley-bounce015
Ja, det blir nok helt fantastisk. Er helt vanvittig fint, og vi har allerede planlagt å gå opp til en vulkan, snorkling og båtturer, så det kan ikke bli noe annet enn bra! Høres ut som plassen du var på var veldig fin også :-)

Jeg kom hjem fra karibien forrige uke. Ingen vaksiner, bare beskjed om å være nøye med mat og drikke. Flaskevann og ikke spise frukt med skall. Salat kan være vasket i springvann.. Går nok helt fint! Gled deg, det er helt fantstisk God tur!

Det anbefales ikke å ta hepatittvaksine i svangerskapet hvis det ikke er absolutt nødvendig. God tur!

Back
Topp