Noen som har vært i Egypt??

Nei har desverre ikke det..Men det frister veldig..
Lyst på en lang ferie til utlandet..

ja da skal jeg høre med Betty og martine..   synes og det høres så spennende ut. men det er ganske dyrt da, vi som driver å bygger hus mener jeg, men hadde vært godt med en ukes ferie..

vi var til egypt i oktober ifjor med eit lite barn på 8 mnd da..var i hurghada..syns det var heilt greit....
kvifor vil du ikkje reise dit meir WE??

Ja, var på bryllupsreise der for to år siden i Sharm el Sheik og det var helt fantastisk, men veldig varmt. Vi var der i slutten av juni og det ble varmere og varmere for hver dag. Var på snorkeltur ute på korallrevene og så det fantastiske dyrelivet i Rødehavet[:D] Absolutt å anbefale. Vi reiste med Pyramidene Reiser. Dessuten var vi og svømte med delfiner. Kan tro jeg har sett den videoen mange ganger etter at vi kom hjem[;)]

Var i Sharm el sheik i fjor vi. Kjempenydelig plass. Bodde på en plass som het Nama Bay, kjempedeilig, kan absolutt anbefales.

For to stk med både fly og leilighetshotell kom det på 14 000 i to uker så det er ikke så dyrt vil jeg si. Tror Pyramidene Reiser har de billigste siden de er eksperter på disse turene og er de eneste som arrangerer turer dit hele året. Dessuten er det vanvittig billig der nede[:D]

Middag for to med øl, vin og kaffe ligger på ca 150- 200 kr. Det er masse å shoppe der nede, men fy for noen svindlere!!! De begynner allerede på flyplassen så vær obs. Dessuten er det mye skræl også. Du blir dratt inn i hver eneste butikk hvis du virker interessert og de slipper deg ikke ut igjen før du har handla. De er rett og slett overhyggelige og spanderer gjerne drikke og mat mens de viser varene sine.

hehee... gjestfrie da med andre ord hehe...   Det var iallefall blillig mat [:)][:)] får se til høsten, blir vel evt en hoppe på tur. Blir litt billigere da, så må man jo få ferie og da..
Men det frister veeldig og dra [:D]

ORIGINAL: skytte76

For to stk med både fly og leilighetshotell kom det på 14 000 i to uker så det er ikke så dyrt vil jeg si. Tror Pyramidene Reiser har de billigste siden de er eksperter på disse turene og er de eneste som arrangerer turer dit hele året. Dessuten er det vanvittig billig der nede[:D]

Tar du på sparket tur og uspesifisert hotel blir det mye billigere. Samboer har reist ned der og betalt under 1000 lappen for flyreisa tur/retur og for hotellet.

Vi var i Sharm el sheikh i påsken for to år siden. Syns det var en kjempefin tur! Anbefaler å bli med på kameltur i ørkenen, det var utrolig flott! Vi var også og snorklet ved korallrevene, masse fine fisker å se på. Den egyptiske maten er ikke særlig god, så vi endte opp på Hard Rock cafe noen ganger...

Pass på god håndhygiene! Pengene der er utrolig skitne, og du kan få problemer med magen hvis du ikke passer på! Ellers er det ikke bare greit å være lys jente der nede....Kommentarene hagler, de brydde seg ikke om at forloveden min var med....

ORIGINAL: tingeling1

Vi var i Sharm el sheikh i påsken for to år siden. Syns det var en kjempefin tur! Anbefaler å bli med på kameltur i ørkenen, det var utrolig flott! Vi var også og snorklet ved korallrevene, masse fine fisker å se på. Den egyptiske maten er ikke særlig god, så vi endte opp på Hard Rock cafe noen ganger...

Pass på god håndhygiene! Pengene der er utrolig skitne, og du kan få problemer med magen hvis du ikke passer på! Ellers er det ikke bare greit å være lys jente der nede....Kommentarene hagler, de brydde seg ikke om at forloveden min var med....

bra jeg er mørk da [:)] hehe...    snorkling er jo sååå moro

ORIGINAL: nina

Tar du på sparket tur og uspesifisert hotel blir det mye billigere. Samboer har reist ned der og betalt under 1000 lappen for flyreisa tur/retur og for hotellet.

er bare så redd jeg skal havne på et hotell milevis fra stranda...

ORIGINAL: Trine82

ORIGINAL: nina

er bare så redd jeg skal havne på et hotell milevis fra stranda...

gjør nok mest sannsynlig ikke det, og i såfall er det lommerusk for å ta taxi

Vi bodde et stykke unna stranda, men det var satt opp busser ned dit. Selv om maten ike var så veldig god måtte vi jo prøve litt av den også. Helt grei egentlig, men kanskje litt smakløs. Vi betalte en som jobbet på Mc Donalds 10 pund som tilsvarer 10 norkse kroner i tips, og vi hadde da utkjøring fra han når vi ønsket frem til kl 03 på natta. De tar imot alt av penger for de er lutfattige. En taxitur kan koste deg kun 5 pund.

Det er ikke så mye tigging som jeg husker, men det er en del ting som ikke er helt lov. Det er jo feks ikke lov til å selge alkohol i butikkene der nede, men det foregår i det skjulte. Er nok noen turister som har fått frastjålet både det ene og det andre mens de har vært der, men det er jo bare å passe ekstra godt på. På hvert hotell er det også en sikkerhetsvakt ved inngangen til alle døgnets tider som fører logg over hvem som kommer og går (hvertfall der vi bodde). På gatene er det en del uniformerte vakter med synlige våpen, men de er veldig hyggelige og behjelpelige mot turister hvis du lurer på noe[:)]

Back
Topp