Noen som har vært i Disney land i Frankrike

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Er det langt fra flyplassen  Charles De Gaulle og Paris?

Bestilte billetter dit i går:) Gleder meg som en liten unge

Ja, har vært der, men det er lenge siden.
Husker ikke hvor langt det er.

Men det er bare å glede seg! :D
Og ta med gode sko..

Det ligger ca 4 mil utenfor sentrum av Paris. Om mulig bør dere dra utenom høysesong, da køene blir opptil to timer lange for de ulike attraksjonene i høysesongen. Beste måten å komme seg dit på er med tog.

Det er mange år siden jeg var der, men køene har nok ikke blitt mindre siden den gang.

Vi reiser siste uken i juli.. så¨da er det nok høysesong:)

Men kommer til å betale litt ekstra for å få VIP billetter.. da slipper man å stå i disse køene:)

Vi var der i påsken, helt fantastisk sted. Beste ferien vi har hatt noengang. Parken er helt super for de minste barna. Det er jo også to parker nå, Disneyland og Disney Studios. Studios var mest gøy for de voksne. ;-)

Vi bodde på David Crockett Ranch, kan anbefales på det varmeste.
Enkel standard på campinghyttene, men området var helt supert for barn.
Stor lekeplass, innendørs badeland, bondegård med massevis av dyr, minigolf, skogsstier å gå på, buffetrestaurant. Hotellet hadde alt.

Når det gjelder selve parken så finnes det ikke VIP billetter som gjør at du slipper køene, med mindre du har fått i stand en deal som ikke er tilgjengelig for alle andre. 
Men de har noe som heter FastPass på de mest populære attraksjonene. Da kan du ta en billett i luken som gir deg et gitt tidspunkt du kan komme tilbake på, for eksempel 1,5 time senere. Og da leverer du billetten og kan gå forbi køen. Men du kan bare ha en slik FastPass billett av gangen.
I tillegg er det et tilbud til de som bor på et Disney Hotell om at de kan komme inn 2 timer før parken åpner (altså kl.8). Da er noen av karusellene åpne, det benyttet vi oss av. De mest populære attraksjonene for de minste var åpne da, også kan dere stå først i køen på resten når selve parken åpner.

Det enkleste når man skal reise fra Paris til Disney er tog. Tar ca. 40 min og stopper ved inngangen til parken. Det er en drøy halvtime å kjøre fra flyplassen og til parken.

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på. :-)

Lykke-Li skrev:
Vi var der i påsken, helt fantastisk sted. Beste ferien vi har hatt noengang. Parken er helt super for de minste barna. Det er jo også to parker nå, Disneyland og Disney Studios. Studios var mest gøy for de voksne. ;-)

Vi bodde på David Crockett Ranch, kan anbefales på det varmeste.
Enkel standard på campinghyttene, men området var helt supert for barn.
Stor lekeplass, innendørs badeland, bondegård med massevis av dyr, minigolf, skogsstier å gå på, buffetrestaurant. Hotellet hadde alt.

Når det gjelder selve parken så finnes det ikke VIP billetter som gjør at du slipper køene, med mindre du har fått i stand en deal som ikke er tilgjengelig for alle andre. 
Men de har noe som heter FastPass på de mest populære attraksjonene. Da kan du ta en billett i luken som gir deg et gitt tidspunkt du kan komme tilbake på, for eksempel 1,5 time senere. Og da leverer du billetten og kan gå forbi køen. Men du kan bare ha en slik FastPass billett av gangen.
I tillegg er det et tilbud til de som bor på et Disney Hotell om at de kan komme inn 2 timer før parken åpner (altså kl.8). Da er noen av karusellene åpne, det benyttet vi oss av. De mest populære attraksjonene for de minste var åpne da, også kan dere stå først i køen på resten når selve parken åpner.

Det enkleste når man skal reise fra Paris til Disney er tog. Tar ca. 40 min og stopper ved inngangen til parken. Det er en drøy halvtime å kjøre fra flyplassen og til parken.

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på. :-)

Takk for svar:)

Dumt jeg ikke visste om David Crockett Ranch.. den hørtes bra ut:) Men den hadde vel kostet skjorten nå midt i høysesongen..

Vi har bestilt hotell rett utenfor parken:)

Var venninnen min som sa du kunne få kjøpt VIP billetter litt dyrere.. men da mente hun sikkert fastpass da.. men er det noen vits når den kun gjelder 1 kø da?

Gleder meg kjempemasse:) Nesten like mye som jenta mi på 5 år:) hehe

Vet ikke hva det koster på David Crockett ranch på sommeren.
Vi bestilte gjennom Ving, betalte ca. 15.000,- kr for fly, hotell og inngangsbillett til parkene i 7 dager (6 netter overnatting) for 2 voksne og 1 barn. Synes ikke det var så dyrt, påsken er jo også høysesong sånn sett. Deilig å bo i en hytte u stedet for hotellrom. Eget kjøkken, 2 soverom, stue etc. Praktisk med to soverom og oppholdsrom når man reiser med en 2 åring som legger seg kl. 19. Og inngangsbillettene til parken er kjempedyre og det er laaaang kø i billettskranken. Pluss at vi da fikk gå inn i parken 2 timer før de andre. Dere kan jo sikkert avbestille det andre hotellet, dersom dere ombestemmer dere. Anbefaler å sjekke totalpris for overnatting på hotellet + inngangsbillett. Inngangsbilletten til begge parkene er alltid inkludert når du overnatter på et Disney hotell.

FastPass er gratis, det kan alle ta. Du bare drar inngangsbilletten din gjennom en kortleser ved karusellen, så får du ut en billett. Det funker fint, du bestemmer hvilken du vil kjøre, henter en fastpass, gjør noe annet i mellomtiden og kommer tilbake og kjører til avtalt tid. Så kan du ta neste FastPass. Bedre enn å stå over 1 time i kø synes jeg hvertfall..

Vi kommer nok til å bo der vi har bestilt:) Jeg vil heller ha mer lommepenger enn å bo dyrere

Søsteren min sjekkt inngangspris.. det var på 300 kr.. synes ikke det var dyrt:)

Ja, det skjønner jeg.

Hvis du kjøper billettene på forhånd så koster det tilsammen ca. 2.200,- for et 4-dagers pass for deg og jenta di til begge parkene i juli. (4 av 7 dager).
Altså 550,- per dag for dere begge.

Alternativt så koster det ca. 800,- kr for et 1-dags pass til dere begge.

Jeg ser at det hotellet jeg snakker om koster ca. 3.100,- per natt i juli, så hvis du trekker fra billettprisen så blir det jo fortsatt 2.550,- per natt. Så det er jo ganske dyrt.

Håper dere får en fantastisk ferie, jeg er skikkelig misunnelig!!

Lykke-Li skrev:
Ja, det skjønner jeg.

Hvis du kjøper billettene på forhånd så koster det tilsammen ca. 2.200,- for et 4-dagers pass for deg og jenta di til begge parkene i juli. (4 av 7 dager).
Altså 550,- per dag for dere begge.

Alternativt så koster det ca. 800,- kr for et 1-dags pass til dere begge.

Jeg ser at det hotellet jeg snakker om koster ca. 3.100,- per natt i juli, så hvis du trekker fra billettprisen så blir det jo fortsatt 2.550,- per natt. Så det er jo ganske dyrt.

Håper dere får en fantastisk ferie, jeg er skikkelig misunnelig!!

Takk for info:)

Man får ikke kjøpt 2 dagers pass da? På forhåndsbestilling..

Vi har planer om å være i parken lørdag og søndag.

Hotellet vi skal ligge på koster 2600 kr.. vi er 3 stk. 2 voksne og 1 barn. Synes det var en fin pris:) Og hadde fått bra terningkast av gjestene:)

Oceania skrev:
Jeg var der for noen år siden.. Gled deg 
Vi tok toget og det funket fint. 

Ja, gleder meg sykt mye

Vi skulle opprinnelig til London. men der er det jo OL.. og heller ikke så fryktelig spennende for min 5 åring.. så hun ble jo strålende fornøyd med Disney land:)

Joda.

2-dagers pass for alle tre til begge parkene koster tilsammen ca. 2.800,- kr (379 euro).

Anbefaler som sagt å kjøpe på forhånd. Det er lange køer for å komme inn i parken, først gjennom security og deretter i inngangsporten. Og køen i billettluken er enda lenger.

En annen ting, hvis dere ønsker å spise middag inni parken så MÅ dere booke et bord på forhånd.

Vi gikk sultne til sengs første kvelden fordi vi ikke hadde reservert noe bord, og alle restaurantene var propp fulle. Tipper det er enda verre i juli.
Anbefaler buffetrestauranten som ligger ved inngangen, heter Plaza Gardens.

Lykke-Li skrev:
Joda.

2-dagers pass for alle tre til begge parkene koster tilsammen ca. 2.800,- kr (379 euro).

Anbefaler som sagt å kjøpe på forhånd. Det er lange køer for å komme inn i parken, først gjennom security og deretter i inngangsporten. Og køen i billettluken er enda lenger.

En annen ting, hvis dere ønsker å spise middag inni parken så MÅ dere booke et bord på forhånd.

Vi gikk sultne til sengs første kvelden fordi vi ikke hadde reservert noe bord, og alle restaurantene var propp fulle. Tipper det er enda verre i juli.
Anbefaler buffetrestauranten som ligger ved inngangen, heter Plaza Gardens.

Åh, gull verdt å snakke med deg altså

Sånt hadde ikke jeg visst! At man må forhåndsbestille bord.. Må man bestemme klokkeslett osv da? 'Om man er sulten utenom det da.. og lyst på en liten matbit.. som pølse feks.. får man ikke det heller da? Må man spise seg mett på den restauranten? Vi kommer jo helt sikkert til å være der i mange mange timer..

hvor booker jeg bord? Og hvor finner du prisene til parken? Den som du oppgav her nå... 379 for alle. Er det for 2 vokse og 1 barn?

Nei, men VIL dit.....

Haha, joda det er tonnevis med spisesteder inni parken.
Finnes flere restuaranter der du kan spise fastfood type pølse, pizza eller hamburger i løpet av dagen.

I tillegg er det boder på hvert hjørne som selger is, popcorn, pretzels osv. 

Men det var vanskelig ved middagstid å få bord i en av restaurantene. Du kan booke bord i selve restauranten, da bestemmer du et tidspunkt du vil spise. Du kan også ringe dit, booke i resepsjonen på et av Disney hotellene eller booke på nettet.

Plaza Gardens er en all-you-can-eat buffet med mat for alle smaker.

De har en tilsvarende lunsjbuffet i Disney Studios, som heter noe med Restaurant of the Stars.

Vi synes buffet var helt perfekt, der finner alle noe de liker. Burgerne i de andre var ikke å anbefale, for å si det sånn.

Her kan du bestille inngangsbillett:
https://www.booktickets.disneylandparis.com/tnsa6/live/shop/A/MAINGBCD/pluto/product_list.php?&CNSACTION=DO_CHANGE_TAB&tab_name=MULTITAB_PRODUCT&selected_tab_key=0&affid=SECUTIX&tduid=32454335543R

Og her kan du lese om spisesteder osv:
http://entertainment.disneylandparis.co.uk/restaurants-and-bars/index.xhtml

Parken er delt opp i 4 ulike "verdener", så du får mat tilpasset de ulike temaene.
F.eks. får du internasjonal mat i Adventureland og "cowboymat" i Frontierland.

Du snakker om 2 parker.. da mener du selve disney.. og den studio parken sant?

Om ikke den er så morsom for en 5 åring, så tror jeg at jeg dropper det:)

Men hun så på reklame.. at man kan kjøre inn i noe.. også er man liksom i vannet.. og er omsvermet av fisker.. deribland den orange fisken med 1 hvis stripe på seg.. husker ikke hva den fisken heter:) Den får man sett i selve parken sant? man må ikke inn i studio for å oppleve det?

Hva er i den studio parken?

Takk for linker:) Får søs til å se på det jeg..

Er det denne jeg bestiller da? er helt grønn på sånt her.. hehe

2-dags Hopper billet .

Den perfekte måde at opleve magien i de to Disney Parker!

2-dags Hopper billet med ubegrænset adgang til de to Disney Parker

Gyldigt 1 år fra dagen efter køb
Pris gælder til og med 7 november 2012

Back
Topp