Noen som har vært i budapest?

Alillan

Glad i forumet
Jeg er der nå-og ja jeg sitter på bv[:)]fri internett på hotellet er kjekt vettu, Yes nå skal jeg virkelig sove ut..tenkte jeg..men hmm.Når man har barn, så har man visstnok utviklet en innvendig klokke som gjør at man våkner tidlig allikevel[:@]

Så til spm-dere som har vært i budapest, eller kjenner noen som har vært her. Har dere noen tips og råd til hva vi kan finne på. Plasser vi bare må besøke eller mat vi bare må spise..etc??

Har vært i Budapest 2 ganger,trivdes godt:)
dere burde dra på et kjøpesenter som heter west end city center,dere burde dra på marked,dere burde dra på utebad. feks. Sczheznibadene(usikker på skrivemåte).. Dere burde også dra å spise på en restaurant som heter St.Jupat,nyyydelig mat,EKSTREMT store porsjoner og VELDIG BILLIG!!!!!
Jeg anbefaler dere også å dra en tur opp til slottet og til citadelle og nyte utsikten:)
ha en flott tur:)

Hei. Min mann er fra Budapest faktisk [:)] han sier dette:
Dra til det nyeste shoppingsenteret, Arena, åpnet ca 6 mnd siden. Du kommer der ved å ta Metroen, den røde linjen. Stoppestasjonen heter Keleti Palyaudvar. Fra der er det gåavstand, spør etter veien derfra. Ellers så må dere besøke slottet. Om kvelden kan dere gå rundt slottet å ta bilder av den fantastiske utsikten, av feks Sechanyi Lanc hid, den eldste av broene som lyser på kvelden. West End City Center er også verdt å besøke. Det ligger midt i sentrum, og har maaaaange kule butikker. Ellers så sier han at dere må dra til denne adressen, Liszt Ferenc ter. Ta den gule linjen med Metroen til Oktogon plass. Der er det en hel haug med restauranter, spesielt Karma og Buena Vista (sistnevnte jobbet mannen på). Men unngå å betale med kort på restauranter, med mindre du kan følge med hva de gjør når du gir det fra deg. Tips er 10%, om du er fornøyd med servicen selvfølgelig. Liker dere museumer, så er det nok av dem i Budapest, feks det Nasjonale Museum, Nemzeti Museum. Slottet er også fullt av museumer. De har også en berømt plass som heter Heroes Square, Hosok Tere. Også denne er med den gule linjen, bare gåavstand fra Liszt Ferenc ter. Etter Hosok Tere er det gåavstand til Sechanyi badet, utedørs basseng. På dette området er det masse å finne på. Sirkus, stooooor dyrehage, tivoli, park mm. Få med dere Parlamentet også, en fantastisk bygning. Hvor, hvilket hotell er dere på? Bare spør, så svarer han [:)] 

Hei begge to:) Tuuusen takk for svar, så artig å få litt tips. Vi ligger på kempinski hotel--nyyyydelig hotell, veldig sentralt. I dag har vi egentlig bare gått å sosa litt rundt, vi var på slottet i går og på historisk museum. I dag har vi vært på west end city senter..ellers så har vi gjort veeeldig lite, vært og badet i bassenget på hotellet og tatt badstue. Vi tenkte å ta en skikkelig sightsing dag i morgen, da det er siste dagen. Er her bare tre dager, super fint her! Kunne virkelig tenkt meg å komme tilbake hit, evt også tatt med litj gutten, virker veldig barnevennlig her, med flere flotte parkanlegg og lekeplasser.
Heltenes plass skal vi helt klart besøke i morra,samt parlamentet..også har jeg så lyst til å dra til det badet...kunne virkelig tenkt meg en dag eller to ekstra.

Tusen takk folkens for reisetips og ikke minst restaurant tips-skal anbefale disse til mitt reisefølge, så håper vi kan dra til en av de plassene og spise middag i morra.

ellers vil jeg si til bababeibi, at mannen din virkelig bør være stolt av byen han kommer fra,det må du si-elsker atmosfæren her nede. Virker så trygt og føler meg hjemme.

Natti natti--her skal jeg finne senga nå.[;)]

Ja Budapest er skikkelig flott. Men neste gang må du bli litt lengre, er sååååå mye fint å få med seg. Vi giftet oss der 7 juli ifjor, og det var helt eventyrisk [:)]
Hvis dere skal spise på en av restaurantene jeg skrev over, så gå for Karma. Han sier det er en skikkelig flott gourmet restaurant. Kos dere masse videre!

hihi for et sammentreff, vi valgte Karma, det så så veldig koslig ut der. Veldig fornøyd, kjempegod mat og billig. Kan tenke meg det var magisk å gifte seg her ja. Skal helt klart tilbake jeg ihvertfall:)

Back
Topp