Noen som har vært hos legen enda?

Jordmor her vil gjerne ha inn gravide så tidlig som i uke 6. :) Jeg skal til henne førstkommende fredag, da er jeg 5+9. :)
Så herlig! I forrige svangerskap fikk jeg ikke komme til jordmor før etter ordinær ultralyd, så tror jeg hadde første time i uke 24 eller noe... det var i Oslo, så mulig at det er forskjellig praksis fra sted til sted. Jeg syntes iallefall at det var lenge å gå alene med alle tanker og spørsmål, så flott å høre at det kanskje er annerledes andre steder (vi har flyttet til Bærum siden sist).
 
Jeg ringte gynekolog (blir fulgt av gynekolog hele svangerskapet her i frankrike) og fikk time 25 juni, da vil jeg være 7+3, overrasket over at de kom til å kalle meg inn så tidlig, men glad de gjorde det siden jeg skal til Thailand med jobben to uker senere, så kan jeg få endelig beskjed om det er greit å reise eller ikke...
 
Var i dag hos lege, men grunnet noe annet, men jeg fortalte at jeg var gravid. Legen sa ingenting om nye retningslinjer og satte meg heller ikke opp på noen time ang dette ved nærmeste fremtid. Legen sa derimot at jeg bare må vente å se og ta det med ro fremover, og at det ble spennende å se fremover :) Er bare 4+6.
 
Her jeg holder til får man ikke time før uke 12.
 
Jeg fikk legetime 12/6, da er jeg kanskje 5+4, men er veldig usikker på hvor langt jeg er pga uregelmessig syklus, og Bo i mars! Litt overrasket over at jeg fikk time så tidlig! :)
 
Her får du komme til jordmor uke 14, og ønskelig med legetime før det. Grunnet tidligere graviditeter er avtalen jeg har med min fastlege at jeg skal inn så snart prøven er positiv. Men litt treg med å bestille, så vil være 7+1 ved første legekontakt :)
 
Bestiller nok legetime etterhvert :) ønsker ikke å dra til legen enda i tilfelle noe skulle skje..
 
Skal til jordmor om litt under 2 uker. Da er jeg nesten 8 uker på vei. Skal bare få fylt ut helsekortet da jeg skal på tidlig ultralyd uken etter. :)
 
Bestilte legetime i dag, fikk inn neste uke, er da 6+1, litt tidlig, men ville ha før legen tar ferie.. tidlig ul privat i uke 8+5 ❤️
 
Så herlig! I forrige svangerskap fikk jeg ikke komme til jordmor før etter ordinær ultralyd, så tror jeg hadde første time i uke 24 eller noe... det var i Oslo, så mulig at det er forskjellig praksis fra sted til sted. Jeg syntes iallefall at det var lenge å gå alene med alle tanker og spørsmål, så flott å høre at det kanskje er annerledes andre steder (vi har flyttet til Bærum siden sist).
Det er jo veldig lenge å vente til uke 24... Synd det skal være så forskjell fra sted til sted. Håpe du får komme inn litt tidligere denne gangen.
 
Back
Topp