Noen som har vært borti sånt utslett ? *bilde* trenger hjelp

RosaCupcake

Prøver på nr. 3

Tok bilde av ene låret til min datter.. Er helt rødt nedover begge beina, en del på ryggen , magen og armene.   Noen som vet hva dette kan være ?
Hun er forkjølet , men ikke feber, Det gjør heller ikke vondt eller klør/svir. 

jeg søkte på skarlagensfeber og det kan ligne litt på det.  men hun har ingen av de andre symptomene..

Aatiram skrev:
jeg er ingen ekspert, men kan kansje se ut som elveblest?

Hvis det er det.. hva gjør jeg da ?

Atopisk hud?

Ikke uvanlig at det kommer i overgang varmt til kaldt vær, og kaldt til varmt vær. 
Smør godt, og pass på at barnet har jevn temperatur. (Klær etter vær)

elveblest tror jeg. For slike utslett får jeg når jeg får det. Ikke så mye å gjøre med igrunn.. Prøve allergitabletter. Men det går som regel over av seg selv. Men det kan jo være noe annet også selvfølgelig siden det var litt dårlig bilde..

Jeg synes ikke det ligner elveblest. Google elveblest på bilder og se hva som kommer opp. Men jeg har ikke noe forslag på hva det kan være.

Så ikke noe bilde, er ikke så dreven her inne.
En tanke som slo meg er 4 eller 5 barnesykdom???

om de er elveblest tror jeg allergi tabeletter skal funke. ungen til en veninne hadde det, tok allergitabeletter å var vekke på et par dager om jeg husker rett.  

Fra wikepedia:
"Elveblest (urticaria) er en allergisk hudreaksjon som gir et karakteristisk uregelmessig formet, blekrødt, vablete utslett. Utslettet kan dukke opp på svært kort tid og kan vare i få timer og forekommer sjelden over lang tid. Det gir oftest kløe. I noen tilfeller av elveblest kan også angioødem forekomme, en dypere hudreaksjon som gir diffuse hevelser, spesielt i øyelokk, lepper og tunge"

Back
Topp