Noen som har vært borti brennkopper hos barn?

Marus

Gift med forumet
Hei igjen dere,

er litt lenge mellom hver gang jeg får tid til å stikke innom her. Skal få laget et innlegg med bilde og oppdatering av Martine veldig snart!

Men akkurat nå lurer jeg på om noen av dere har vært borti brennkopper/brannkopper hos barna deres. Martine har et utslett rundt munnen legen ikke kunne si for sikkert hva var. Han antydet at det kunne være brannkopper, men vi måtte se det an et par dager før vi eventuelt hentet ut medisin vi fikk resept på. Har lest masse på nettet, og klarer ikke å se at utslettet hennes er slik brannkopper blir beskrevet i artiklene om sykdommen. Men det kan jo hende det ikke har utviklet seg så mye enda.

Har noen av dere vært borti dette?
Er litt usikker på om hun bør sendes i barnehagen.. :S

om det er brennkopper syns jeg ikke du burde det. er veldig smittsomt . bør dekkes til om det er mulig. ville gått til en annen lege og forhørt meg..

Rasmus er nettopp ferdig med brennkopper. Begynte som små prikker, men utviklet seg fort til sår på størrelse med et kronestykke. vasket med klorhexedin og smurte med bacimicin... Var hjemme fra barnehagen til de var tørket ut. 

Back
Topp