Noen som har vært borte fra bebis over natten?

FerskMamma

Forelsket i forumet
Jeg bodde i oslo i 8 år da jeg ble uplanlagt gravid og flyttet hjem til sørlandet hvor jeg er oppvokst og har familie da jeg vil at min sønn skal vokse opp her. Jeg er alene med gutten min og bor sammen med min søster på 33 år som selv har 2 flotte barn. Hun har et veldig godt forhold til min sønn og jeg stoler 200% på henne, og min sønn er veldig trygg på henne. Han har vel på en måte likt forhold til henne som andre babyer har til pappaen sin :p Jeg har ingen venner her ettersom jeg ikke har bodd her på så mange år, og er derfor hjemme hver dag med bare meg og bebisen og svært lite sosial. Jeg savner veldig mitt sosiale liv og venner i oslo, og har kjempe lyst til å dra inn til oslo på overnatting 1 natt, men er redd for at gutten min skal føle seg forlatt av meg :-/ føler jeg begynner å litt deprimert av å være så ensom som jeg er og savner vennene mine ekstremt mye. Om noen har vært borte fra bebisene sine over natten, gikk det greit? Hadde dere turt å reist 5t unna med bil over natten?


Termin 26.8.2013
 
Jeg bodde i oslo i 8 år da jeg ble uplanlagt gravid og flyttet hjem til sørlandet hvor jeg er oppvokst og har familie da jeg vil at min sønn skal vokse opp her. Jeg er alene med gutten min og bor sammen med min søster på 33 år som selv har 2 flotte barn. Hun har et veldig godt forhold til min sønn og jeg stoler 200% på henne, og min sønn er veldig trygg på henne. Han har vel på en måte likt forhold til henne som andre babyer har til pappaen sin :p Jeg har ingen venner her ettersom jeg ikke har bodd her på så mange år, og er derfor hjemme hver dag med bare meg og bebisen og svært lite sosial. Jeg savner veldig mitt sosiale liv og venner i oslo, og har kjempe lyst til å dra inn til oslo på overnatting 1 natt, men er redd for at gutten min skal føle seg forlatt av meg :-/ føler jeg begynner å litt deprimert av å være så ensom som jeg er og savner vennene mine ekstremt mye. Om noen har vært borte fra bebisene sine over natten, gikk det greit? Hadde dere turt å reist 5t unna med bil over natten?

Jeg tror ikke jeg hadde klart det enda. Men så har ikke jeg vært vekke fra henne på dagtid heller da:D kun om kvelden når hun har sovet:)
Men det er jo viktig for din sønn at du har det bra! Hvis du kjenner på følelsen at du blir litt deppa har du nok godt av å komme deg ut å være sosial med dine gamle venner! Blir nok verst for deg skal du se...og ikke ham;) men i og med at det er et stykke unna så kanskje du kan teste ut med at du ikke et så langt unna?
Termin 26.8.2013



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja hun skal sove med han en natt nå så skal jeg sove på rommet hennes og se hvordan det går :) jeg har heller ikke vært borte fra han på dagtid enda, men ettersom jeg begynner med ammeavvenning nå, så blir det nok mer at han kan være litt med foreldrene mine på dagen avogtil også :) har ikke vært utenfor babyboblen siden før fødsel :p


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg har hatt mi på overbatting hos mamman min flere ganger, pg d har bare vært godt i form av at jeg og sambo fikk tid for oss selv, og vi gikk ladet ossgodt opp! Lille T hadde avsolutt ingen fare, og jeg fikk snap fra mamma hele tiden om hvordan hun hadde det!:) dra til oslo å vær med vennene dine, det hardu bare godt av!


Fra BV -appen
 
Her har han vært på overnatting flere ganger. Blandt annet var han hos min mor i 4 netter når vi var i england i februar. Det gikk kjempebra. Men sikkert lurt å teste med ei natt først for å se, unger er jo så forskjellige:)


Fødte Kristian 16. August:)
 
Jeg vil si at du bør dra:) sålenge man ikke ammer kan man jo lettere dra ifra barnet, høres ut som babyen vil ha det trygt og godt. Og du trenger å være litt sosial:) alle gjør det forskjellig, det som er rett for meg og mitt barn er ikke det samme for deg osv. Stol på magefølelsen din! Jeg har en puppeglad baby som hyler og overhodet ikke vil legges uten meg. Så her er det uaktuelt, uansett ikke noe behov for det:) men gleder meg til jeg feks kan ta en tur til en venninne etter klokken 18;)
 
I november var vi i dubai. Gikk så fint så. Værst for min del :p.
Han har vært hos mamma å dem non ganger da. Ellers utenom det ikke no.
Med den Dubaituren var sååå verdt det :). Så syns du skal ta deg en tur jeg ;). Og kos deg med god samvittighet.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg reiste vekk, og det skulle jeg aldri gjort :( bebisen hadde nektet å sove og bare grint og grint og grint :-((( min søster hadde jo også bare grint sammen med han stakkar... Og nå har det vært et mareritt å få han til å legge seg om kvelden. Han våkner og gråter hver gang jeg prøver å legge han i sengen sin.. Tok 3t første kveld jeg kom tilbake - og 1t i to dager etter det. Angrer så masse og føler meg som verdens værste mamma :( min søster sa ikke at det var forjævlig før jeg kom hjem- for hun ville ikke ødelgge turen min- hadde reist rett hjem om jeg hadde visst.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg reiste vekk, og det skulle jeg aldri gjort :( bebisen hadde nektet å sove og bare grint og grint og grint :-((( min søster hadde jo også bare grint sammen med han stakkar... Og nå har det vært et mareritt å få han til å legge seg om kvelden. Han våkner og gråter hver gang jeg prøver å legge han i sengen sin.. Tok 3t første kveld jeg kom tilbake - og 1t i to dager etter det. Angrer så masse og føler meg som verdens værste mamma :( min søster sa ikke at det var forjævlig før jeg kom hjem- for hun ville ikke ødelgge turen min- hadde reist rett hjem om jeg hadde visst.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Uff stakkars dere:(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Uffda, så trist at det ikke gikk bra.:( Håper leggingen går i orden snart:) Du trengte nok den turen uansett, så ikke tenk på det nå. du er ikke en dårlig mamma fordi du trengte ett lite pusterom.. Bebisen hadde det vel kjekt sammen med søsteren din på dagtid, om ikke leggingen gikk så bra.:)
 
Uffda, så trist at det ikke gikk bra.:( Håper leggingen går i orden snart:) Du trengte nok den turen uansett, så ikke tenk på det nå. du er ikke en dårlig mamma fordi du trengte ett lite pusterom.. Bebisen hadde det vel kjekt sammen med søsteren din på dagtid, om ikke leggingen gikk så bra.:)
huff nei.. Han hadde ikke fått sove på dagen heller, så hun hadde kun fått bysset på en overtrøtt bebis hele tiden mens jeg var borte :( men nå vet jeg ihvertfall at "meg-tid" er uaktuelt og noe jeg bare må glemme :p


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
huff nei.. Han hadde ikke fått sove på dagen heller, så hun hadde kun fått bysset på en overtrøtt bebis hele tiden mens jeg var borte :( men nå vet jeg ihvertfall at "meg-tid" er uaktuelt og noe jeg bare må glemme :p


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Uffda, så trist da..:( men får håpe det går bedre neste gang, selv om det sikkert blir en stund til for deg:)
 
Du får me-time tidsnok skal du se ;) de blir lettere å sette bort når de passerer året, så hold ut ;) å du er ikke en dårlig mor for å trenge litt alenetid! Vi blir faktisk bedre mødre av å gjøre noe som bare er for oss selv :) hva med å reise bort på dagtid en helg feks? Kafebesøk med gode venner uten baby ;) ?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Back
Topp