Noen som har tvillinger i familien? *låne tråden til fs*

HanneHM

Gift med forumet
Min mor er tvilling, de er toeggede søstre. Lurer fælt på om jeg kan få tvillinger.

Noen andre?
 
ikke nære innpå, men onkelen min fikk tvillinger og ene kusina mi fikk tvillinger..blir jo nærme nok sånn sett
 
Jeg kunne igrunn tenkt meg tvillinger jeg og... [:)]
 
sambo er tvilling... men  det bestemmes av jentas gener.... og hopper som regel over et ledd... skjønner????[8|]
 
Det der med at det hopper over 1 ledd tror jeg igrunn ikke så mye på, jeg vet om flere som har tvillinger etter tvillinger i alle ledd, og plutselig kom det tvillinger hos noen som ikke har tvillinger i noen ledd, så det er nok mer enn ledd som spiller inn. Men det er jenta som bringer det videre, og jeg tror det bare er "arvelig" om det er toegget? 
 
Pappa skal visst nok ha vært tvilling, men den andre utviklet seg ikke. Er visst noen tvillinger på mamma sin side og. Er ikke så veldig klar for å få det selv, men man klarer vel det man må :)
Har og hørt at det bare er toeggede tvillinger som er arvelig, eneggede er en genmutasjon. 
 
Søsteren min mener de er tvilling,men tvillingen døde tidlig i magen....
 
mamman til mannen min er tvilling.. og han har mange tvillinger i slekta si!! De sier det er mannen som bærer det genet... men ikke vet jeg [:D]
 

Toeggete

I noen familier er det overraskende mange tvillingpar. Det skyldes først og fremst arvelige egenskaper hos slektens mødre. Disse kvinnene har gjerne flere eggløsninger i løpet av en menstruasjonssyklus. Dersom to egg blir befruktet i samme syklus, kan det føre til kvinnen får toeggete tvillinger.


Dette er tatt fra : http://www.netbaby.net/show.asp?ID=115
 
Jeg skulle vært tvilling, tvillingen min døde og festet seg på meg[&:]
Resulterte i en svææær hårdott på ryggen, som heldigvis er borte nå[;)]
 
Back
Topp