Noen som har "tottunge"?

lomittra

Glad i forumet
Her er lillemann SUPER FRUSTRERT for at han ikke får tak i totten sin [:)] Hver gang han skal sove så spytter han smokken og prøver å få tak i totten sin. Men stort sett knyter han klubba rett før hånda kommer bort til munnen, og han blir så sint som bare en baby kan bli [8D] Ser han prøver når han ligger på gulvet og spreller også. Da strekker han armen helt ut og har fingrene spredd, følger hånda med øynene og konsentrerer seg skikkelig [:D] Men når totten er på vei inni munnen så knyter han klubba nesten hver gang... Blir ikke sint når han ikke er trøtt da [:)]

Noen som har tottunger her? Når begynte de å totte?

Kjenner jeg gjerne kunne tenkt meg at han brukte smokk istedet, for den er det bare å kaste når man skal slutte! Litt værre med totten liksom...[:)]

hehe.. kjenner til problemet[;)] Men heldigvis tar han sutten oxo[:)][:)]

her suttes det en del på pekefingeren når han har spytta ut eller mista smokken, men vi dutter inn smokken isteden hver gang for å prøve å unngå at han tar fingeren hehe

Det skal da sies at verken jeg eller min bror ville ha smokk når vi var små, vi brukte begge pekefingeren, men jeg byttet til tommelen etterhvert... så jeg er veldig spent på hvordan det blir her framover

Hu eldste er tottunge.

Hu brukte smokk til hu var 4 mnd, da kasta hu den bort og brukte totten istedenfor... [8|][:D] Har veldig fine ettårsbilder av hu da med totten. For det er jo ganske sjarmerende. MEN, nå er hu nesten 5 år, og det virker som en umulig oppgave å bli kvitt den da.. Må minne hu på det mange ganger om dagen..

Mina bruker enda smokken, og jeg håper hu holder seg til den [8D]

ORIGINAL: cocoa

Tar til slutt smokken lillemann også [:)] Håper han fortsetter med det!

ORIGINAL: delphi

her suttes det en del på pekefingeren når han har spytta ut eller mista smokken, men vi dutter inn smokken isteden hver gang for å prøve å unngå at han tar fingeren hehe

Det skal da sies at verken jeg eller min bror ville ha smokk når vi var små, vi brukte begge pekefingeren, men jeg byttet til tommelen etterhvert... så jeg er veldig spent på hvordan det blir her framover

Hehe, kanskje han ligner på mamman sin da [:)] Her blir det noe sutting på knoken til pegefingeren!

ORIGINAL: Sanka

Hu eldste er tottunge.

Hu brukte smokk til hu var 4 mnd, da kasta hu den bort og brukte totten istedenfor... [8|][:D] Har veldig fine ettårsbilder av hu da med totten. For det er jo ganske sjarmerende. MEN, nå er hu nesten 5 år, og det virker som en umulig oppgave å bli kvitt den da.. Må minne hu på det mange ganger om dagen..

Mina bruker enda smokken, og jeg håper hu holder seg til den [8D]

Akkurat den der jeg tenker på da, må jo slutte med det en gang...[8D] Lillisøstra mi brukte tott etter hun hadde begynt på skolen husker jeg [:)]
Det er jo veldig søtt å se på, og de koser seg jo big time med den [:)]  Men jeg håper likevel at han gir opp [8D]

Veeeldig tottebehov her også, men tar heldigvis smokken. Ikke alltid han sytes smokken strekker til og da spytter han den ut og gyver løs på totten eller hele nevene om så. I iver hender det også han stikker fingrene så langt inn at han brekker seg, stakkar, uff...

Hehe, de er jo skjønne da når de driver på slik [:)] Ikke så veldig digg å stikke de SÅ langt inni munnen da!

Heldigvis går det mest i smokken her. [:)] Men hvis ikke han har det får hånda når han er "sugen", så blir det gjerne både Tott, pekefinger og klubben [8D][8D]

Hun sutter på handa si,å prøver å få taki totten.Men klarer det ikke.Hun nekter å ta smokken,da brekker hun seg bare...

Vi har fått en totter gitt...... begynte seriøst med det for en ukes tid siden, Han har vært sånn middels glad i smokken, så det var ikke overraskende da den ble spyttet ut etter at han oppdaget hånden sin. Klassisk tommeltottsuger med bare tommelen inn og de andre fingrene knyttet.

Blir hardt den dagen tommelen må amputeres ja........[8D]

To eldste prøvdeseg,men jeg prakket på smokken som en besatt kjerring jeg. Jeg brukte totten og fikk ikke slutta før jeg var 8 år[:-] Og jeg kostet foreldrene mine 30 000 kr i tannlegeregninger.

Heldigvis tok de smokken og nå tar mini smokken skikkelig og[:)]

ORIGINAL: cocoa

Sign,hehe....

her har jeg en som er veldig intr i totten (dvs hele hånda) så jeg dytter smokk inn med en gang... han tar smokken mer og mer nå.. heldigvis!

letter å kaste/klippe/gi-smokken-til-sabeltann eller julenissen, enn å kappe av en hel hånd! 

Er spent på hvordan det blir! XxXxXx for smokken...[8D]

Lille M er mest glad i smokk, men heldigvis så har hun skjønt at hvis hun mister smokken ved et uhell så kan hun bare bruke tommelen istedet. Da slipper hun å vekke mamma mitt på natten [:)]

Satser på at det fortsetter sånt... for det kan jo være slitsomt å ha en smokk-unge på natten...litt greiere om hun bruker tommelen (den finner hun jo alltid) enn å grine fordi hun mista smokken.

tar ikke smokk, men prøver veldig å få tak i totten. Når han mister den , så blir han så lei seg og prøver å få den inn igjen. Håper han vil ha smokk etterhvert, men blir han tottunge, så får jeg prøve å overtale han når han er 3-4 år om å slutte. Det går kanskje å snakke dem til vett også[8D] ta på vond smak på neglene, eller votter. Men det funker kanskje ikke. Håper hvertfall ikke at han sitter på skolebenken med totten i munnen, ikke minst pga. bittet.

har ei på 6 jeg snart 7 som ville ikke ha tytt og det ble fingrene. og det er utroligt vanskeligt å få na til å slutte. ser hu gjør det ikke på dagen lenger men på natta så ser jeg hu sover med de to fingrene i munnen.
så håpe hermine bare vil ha tytten jeg. går fint til nå :P hehe

legger med et bilde av hu på 7 som liten når hu tutter hehe:)

Mini vil nok aller helst være tottunge, men han får rett og slett ikke lov av mamma`n sin [8D]
Høye tannlegeregninger og en tommel full av æsj vil jeg helst unngå [:)]

Back
Topp