Noen som har tips til "må-ha"-ting til etter fødselen?

Ra2

Glad i forumet
Jeg tenker da på gode produkter som man vil anbefale til andre.

Sist erfarte jeg at:
- Beste brystvortekremen var Purelan! (noe annet funket ikke på meg)
- Beste badeoljen var Balneum Hermal (de andre ble bare ungen glatt og klissete av + et helv...å få vasket ut av badebaljen)
- Ved veldig sår rumpe nyttet det ikke med vanlig zinksalve. Da måtte vi bruke Inotynol.

Kanskje noen andre har noen tips? Syns selv det var kjempekjekt å få slike tips her på bv sist :)

Noen får sår hud av salver, da kan man ha på tynt lag med potetmel.

Ja, potetmel! Det har jeg også hørt :) Prøvde ikke selv. Men tror jeg skal gjøre det hvis det blir behov denne gangen. Er jo ingen "farlige" stoffer i det :)

Linfrø og svisker Hehe.. Kommer faktisk ikke på noe akkurat nå, men følger med på tråden

Linfrø og svisker Hehe.. Kommer faktisk ikke på noe akkurat nå, men følger med på tråden

Her MÅTTE vi ha Inotyol eller SebaMed Spesialsalve.
Chicco sine engang ammeinnlegg
Sist måtte her være Lactulose
Mesoft til vask ved bleieskift

Ra2 skrev:
Ja, potetmel! Det har jeg også hørt :) Prøvde ikke selv. Men tror jeg skal gjøre det hvis det blir behov denne gangen. Er jo ingen "farlige" stoffer i det :)

Så det var noen som hadde ett kjempe godt tips her. Kjøpe først en boks med talkum/pudder. Når den er tom så har man potetmel i :) Da har man sånn fin beholder liksom.

Man kan også dryppe morsmelk på såre romper og la det lufttørke. Inotyol var ellers en slager her også. Minifom når ungen ikke får ut lufta skikkelig og er mye utilpass. Av utstyr vil jeg si gulpekluter, mange gulpekluter.

Likar denne tråden! Abbonerar herved! Tips: albueskjell, supert om du byrjar bli sår

De gode gamle Seba (heiter det ikkje det??) bindene:) forferdelig tjukke og upraktiske ellers, men heilt topp under renselsen. Da en gjerne er sår og full av sting. tjukke, mjuke og gode :)
Mi jente gulpa aldri :) så eg fikk ikkje brukt for de mengdene av gukpekluter eg hadde kjøpt inn, men det kan jo endre seg no. men sonne tynne bommuls vaskekluter til å vaske babyen med har vi brukt masse masse av! vaskes jo, så en trenger ikkje kjøpe nye engangs heile tida.

Inotyol til såre stumper!!! Mikrosterilisator til de evt begynner med flaske.

*Potetmel har vært redningen her mange ganger. Både til såre rumper, under armer, og valker ;) 
*Mesoft servietter ja. Bruker bare det første året jeg. Vann og olje på Mesoft servietter, og vaske med det.
*Brystskjold til ammingen. Dette hadde jeg ikke kjøpt inn sist gang, og angret virkelig når jeg satt her med blødende brystvorter og en sulten unge :P

Det var det jeg kom på nå.....

.Inotyol

En steril ny boks, f, eks en tupperveare boks til å oppbevare kokte smokker, pumpe etc

Ull innlegg og engangs

albueskjell

Hvor får man tak i albueskjell bortsett fra i fjæra?

Vi har også kjøpt inn haugevis av gulpekluter. Men det var tilbud på kid. Så da var det greit. :)

Hva er Mesoft servietter? Ser flere nevner det...

Og ei som skrev lactulose....når jeg så det kom jeg på at jeg måtte bruke det sist :) (hadde glemt det jeg.....eller kanskje fortrengt det....Uff hard mage er noe hærk når man er "ødelagt" der nede...)

Mesoft servietter får du kjøpt på apoteket. Ikke sjekket prisen nå, men var ikke så ille dyre før ihvertfall. Det er myke engangskluter som er myyyyye bedre enn våtservietter ihvertfall. Bruker de kun med vann og olje. På barsel avdelingen her bruker dem bare Mesoft.

Back
Topp