Noen som har tips råd til mannen?

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
har en samboer som ikke syns det er så veldig gøyt med denne eller disse sædprøvene han må igjennom

Tar gjerne i mot noen råd og tips ang dette
Og han må gjøre dette på sykehuset pga bor ett stykke unna sykehuset og det må jo ikke gå mer enn en time fra den er tatt til den er levert..

Mannen min syns ikke det er spesielt topp heller. Jeg pleier å minne han på hva jeg må gjennom under IVF i forhold til han. Det er jo ganske mye mer omfattende for oss damer må jeg si.

Jeg ruger på et opptint embryo nå, den siste vi hadde i frysern. Mannen sa at han håper det går denne ganger for da slipper han å runke i en kopp en gang til. Det at jeg må gå på hormoner og et egguttak til var visst ikke i tankene hans [emoji23]

Huff, dette ble ikke et svar med noen gode råd egentlig...

Uten å kunne komme med råd, så kan jeg sette ting i perspektiv kanskje? Han burde være glad for at det holder med sædprøve hos han, og at han slipper nålestikk i eller biopsi av familiejuvelene hvert forsøk. Jeg tror minsin hadde vært sjeleglad for å tømme seg i en kopp istedet for dager med ubehag etter uttaket [emoji4]

Men det er jo kjedelig at han føler det sånn. Kanskje noen gode ord fra deg hjelper? At han ikke føler seg stresset før timen osv. Håper det løser seg på en god måte :)

Her var det akkurat likt, helt til han faktisk selv så hva jeg måtte igjennom av sprøyter etc. Frem til da var det en vanvittig stor bøyg for han å komme over.
Kan vel egentlig ikke gi noen veldig gode tips, utover at det er veldig vanlig, og mange menn som må igjennom dette.

For min samboer ble det en aha opplevelse når han lærte at begge brødrene hadde måttet gjøre det samme. Det gjorde det nok litt enklere for ham, da var det ikke så farlig allikevel :)

Mannen min syns ikke det er spesielt topp heller. Jeg pleier å minne han på hva jeg må gjennom under IVF i forhold til han. Det er jo ganske mye mer omfattende for oss damer må jeg si.

Jeg ruger på et opptint embryo nå, den siste vi hadde i frysern. Mannen sa at han håper det går denne ganger for da slipper han å runke i en kopp en gang til. Det at jeg må gå på hormoner og et egguttak til var visst ikke i tankene hans [emoji23]

Huff, dette ble ikke et svar med noen gode råd egentlig...
Ja skjønner jo at det ikke er så gøyt og gjøre det i en kopp, og værtfall ikke på ett rom på ett sykehus og i tillegg sååå mange andre menn som har stått der inne hehe, men ja vi må jo igjennom mye mer som du sier ...
men hvordan ser de rommene ut egentlig?

J

Dere har ikke hatt noe IVF-forsøk ennå? Her syntes mannen det var så pes og nedverdigende å levere prøve for utredning, men etter at vi var igang med IVF og han så hva jeg måtte igjennom, har det aldri vært nevnt med ett ord igjen. 3 forsøk måtte til, men aldri klagd igjen på akkurat hans del oppi det hele. Jeg tror holdningen hans kommer til å endre seg/ting blir satt i perspektiv, som nevnt over her.

Edit: Hvis han synes det er bedre, kan du også bli med inn og hjelpe til.. Men tror de fleste bare aksepterer at sånn er det, gjør seg ferdig selv og ikke snakker noe mer om det [emoji4]

Min syntes det var forferdelig synd på han selv som måtte levere prøve og i tillegg gjøre det på sykehuset. Jeg ba han slutte å være så egoist og faktisk tenke litt på hva jeg skulle gjennom. Jeg hadde gladelig bytta plass.

Ja skjønner jo at det ikke er så gøyt og gjøre det i en kopp, og værtfall ikke på ett rom på ett sykehus og i tillegg sååå mange andre menn som har stått der inne hehe, men ja vi må jo igjennom mye mer som du sier ...
men hvordan ser de rommene ut egentlig?

J

Jeg har ikke vært der inne, han ordnet biffen selv. Mannen sier det var en stol der hvis man ville sitte, samt filmer og blader for inspirasjon [emoji39]

Da han hadde levert prøven så fikk vi se spermene hans på en skjerm på et annet kontor. Vi fniste fælt, men de som jobber der er jo svært proffe. De gjør jo ikke annet enn å se på sperm og egg dagen langt, det er jo ikke flaut for dem.

Dere har ikke hatt noe IVF-forsøk ennå? Her syntes mannen det var så pes og nedverdigende å levere prøve for utredning, men etter at vi var igang med IVF og han så hva jeg måtte igjennom, har det aldri vært nevnt med ett ord igjen. 3 forsøk måtte til, men aldri klagd igjen på akkurat hans del oppi det hele. Jeg tror holdningen hans kommer til å endre seg/ting blir satt i perspektiv, som nevnt over her.

Edit: Hvis han synes det er bedre, kan du også bli med inn og hjelpe til.. Men tror de fleste bare aksepterer at sånn er det, gjør seg ferdig selv og ikke snakker noe mer om det [emoji4]
Nei første gang :)
Han har faktisk nevnt at jeg må være med inn der han skal hehe... men få no se når den tid kommer :p

Jeg har ikke vært der inne, han ordnet biffen selv. Mannen sier det var en stol der hvis man ville sitte, samt filmer og blader for inspirasjon [emoji39]

Da han hadde levert prøven så fikk vi se spermene hans på en skjerm på et annet kontor. Vi fniste fælt, men de som jobber der er jo svært proffe. De gjør jo ikke annet enn å se på sperm og egg dagen langt, det er jo ikke flaut for dem.
Får man se den på en skjerm og? Hmm gleder meg til det hehe :p

har en samboer som ikke syns det er så veldig gøyt med denne eller disse sædprøvene han må igjennom

Tar gjerne i mot noen råd og tips ang dette
Og han må gjøre dette på sykehuset pga bor ett stykke unna sykehuset og det må jo ikke gå mer enn en time fra den er tatt til den er levert..

Min mann har gjort dette ca 9 ggr.. De første 8 var han heldig og kunne gjøre det hjemme. Den siste 9.gangen ble veldig spesiell.

Vi var i Spania på klinikken der nede. Vi var tre par som satt på et venterom. Alle gutta gikk i tur og orden for å levere sakene sine. Det var en litt rar og trykkende stemning.

Jeg prøvde som han prøver når jeg er spent og spøke om noe for å få tankene hans at annet sted.

Hvis det er i forbindelse med uttak så er det veldig lite du får gjort med denne saken da man ofte er premedisinert. Det er jo ikke alltid slik at man hat kontroll på hvordan man reagerer på den.

Jeg reagerte forskjellig fra gang til gang. Noen ganger fungerte den ikke, andre ganger var jeg helt slått ut.

Uansett er dette en liten pris å betale for hva den andre parten må igjennom, sitat min samboer.

hva med og sende noen sexy bilder på sms av deg når han er på vei til sykehuset?
Eller gjøre noe spesielt i etterkant, når han kommer hjem...
Da kan jo det bli for gøy alikevel :)

hva med og sende noen sexy bilder på sms av deg når han er på vei til sykehuset?
Eller gjøre noe spesielt i etterkant, når han kommer hjem...
Da kan jo det bli for gøy alikevel :)

Jeg må nok være med der , også må jeg kjøre han alikevell :p

Back
Topp