Noen som har tenkt på sterilisering?

Nei jeg har ikke tenkt på det, og ikke vil jeg det heller.

Det er jo et mye større inngrep for damer enn for menn, så hvis noen i famileien vår skal sterilisere seg etterhvert, så blir det samboeren min. 

Men skal en ha f.eks planlagt keisersnitt, så kan en jo sterilisere seg samtidig.

Jeg håper samboer vil siden det er et mye mindre inngrep for de, men vi får se. Mulig det blir spiral i første omgang.

Helt ferdig om denne kommer selv...

Får man sterilisert seg med det samme babyen er kommet??

Helt ferdig etter denne vi og, men her er det mannen som må krype til korset ja. Men ikke før vi har babyen trygt i våre armer.

Jeg skal ha planlagt snitt, og tenker å si ja til sterilisering i samme slengen. I og med at dette blir mitt fjerde KS, så tenker jeg det er max av hva livmoren min skal måtte tåle ;) For ikke å snakke om da at vi er kjempefornøyde med 4 barn! 
Fikk tilbudet sist også, men da føltes det ikke riktig... Enda jeg da trodde jeg var ferdig med å få barn. Veldig glad jeg stolte på magefølelsen <3

Novembergull med juniskatt skrev:
Jeg skal ha planlagt snitt, og tenker å si ja til sterilisering i samme slengen. I og med at dette blir mitt fjerde KS, så tenker jeg det er max av hva livmoren min skal måtte tåle ;) For ikke å snakke om da at vi er kjempefornøyde med 4 barn! 
Fikk tilbudet sist også, men da føltes det ikke riktig... Enda jeg da trodde jeg var ferdig med å få barn. Veldig glad jeg stolte på magefølelsen <3

4 keisersnitt ja... Hvorfor må du ha ks?? 
Ja er vel lettere prosess og ta sterilisering under et ks en ved en fødsel...

Her måtte mannen til pers.
Men det gikk fem år etter minstemann kom til verden. Måtte bearbeide han litt :P

Det er et mye enklere inngrep for menn enn for damer. Det er også mye billigere å gjøre det på menn. MEN.. det gjør vondt.... :S Det må man ikke si til mannen :P

Man får det gratis ved et eventuelt KS.
Jeg har aldri hatt ks, men hadde tredjemann blitt ks, så hadde jeg takket ja til sterilisering :D

Jakobe4 skrev:

Novembergull med juniskatt skrev:

4 keisersnitt ja... Hvorfor må du ha ks?? 
Ja er vel lettere prosess og ta sterilisering under et ks en ved en fødsel...

Første fødsel endte i hastesnitt; jeg hadde kommet så langt som til pressveene, men ungen ville jo bare ikke ut. De mente hun lå litt på skrå og stanget mot lysken... :p 
I neste svangerskap var jeg til vekstestimeringer av baby samt røntgen av bekkenet; jeg er visstnok bred nok til å føde ;) Men siden de mistenkte baby 2 til å være større enn baby 1, så var det en sjanse for at det ville ende i ks igjen. Jeg fikk derfor velge, og med hastesnittet friskt i minne (ikke en positiv opplevelse), så valgte jeg planlagt snitt. Denne gangen ville jeg være forberedt!
Og så er det engang sånn at dersom du har hatt to ks, så får du ikke lengre lov til å føde vaginalt. (Jeg har faktisk hørt om de som har fått det, men IKKE på Tønsberg sykehus i hvert fall!) Så da har jeg ikke akkurat noe valg da :/

Back
Topp