Noen som har tekket nei til barselgruppe?

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Jeg takket nei til barselgruppe fordi jeg rett og slett synes det er skummelt med fremmede mennesker, og noen halvkjente. Men merker jeg har lyst til å være litt sosial og være med på mammatreninger og sånn. Men jeg ER jo ikke sosial av meg! Aff
Andre som har takket nei til gruppe? Hvorfor?
 
Jeg syns dagene går så fort, og har flere venninner som går hjemme med baby eller studerer, så jeg kan dekke sosiale behov om jeg vil.
Så jeg har ikke følt behovet, verken nå eller sist.
 
Vi har egentlig ikke noen fast barselgruppe.. er ikke system på det her, men vi har en facebookside for vårt område der folk skriver om de ønsker å møtes osv :)
 
Jeg takket nei forrige gang. Takket da nei fordi jeg allerede hadde en gjeng som jeg traff en dag i uka :) skjønner godt at du syns det er skummelt, men om det frister så burde man bare kaste seg ut i det egentlig :)
 
Har ikke fått tilbudet om barselgruppe denne gangen..
I fjor takket jeg nei da jeg hadde nok med baby som hylgråt og aldri sov.
 
Jeg takket ja men det er fordi at det som er satt opp av faste møter er sånn ca 5 stykk. Her får vi informasjon av helsesykepleier, fysioterapaut og helsesøster. Men å dra på masse sosialt med den gjengen er jeg mer usikker på om jeg gidder. Må treffe de først å se, det er uansett frivillig. Barnefar ble anbefalt å bli med på møte med fysioterapeut:)
Se min plan nedenfor
20191103_114105.jpg
 
Last edited:
Når fikk dere tilbud om gruppe? Er det noe som blir gjort på hjemmebesøk/ første kontroll?
 
Jeg takket nei til barselgruppe fordi jeg rett og slett synes det er skummelt med fremmede mennesker, og noen halvkjente. Men merker jeg har lyst til å være litt sosial og være med på mammatreninger og sånn. Men jeg ER jo ikke sosial av meg! Aff
Andre som har takket nei til gruppe? Hvorfor?
Kan du ikke ta mot til deg å møte dem et par ganger? Særlig om du har lyst til å være sosial.
Da blir du kjent og de er ikke fremmede lengre :)
Du må jo heller ikke være med på alt. Men det er jo ofte veldig uformelle kafébesøk
 
Var med på barselgruppe med nr. 1, men den rant litt ut etter noen mnd. Da hadde jeg noen venninner som også hadde perm med baby. Med nr. 2 var jeg litt småensom egentlig. Vi flyttet da hun var 2 mnd gammel og det var liksom ikke system på noen gruppe. Nå skal vi på gruppe med fysio neste uke, da tilbyr de at vi kan utveksle kontaktinfo, og derifra er det ev. på mammaenes initiativ. Hvis det virker som mammaer jeg kan matche med, så vil jeg gjerne bli med på gruppe, for jeg har INGEN kjente i perm nå... ellers arrangerer helsestasjon en turgruppe ukentlig, hvor en jordmor/helsesykepleier er med og går tur i flotte områder ved helsestasjonen. Så den håper jeg å slenge meg på av og til.
 
Back
Topp