Noen som har tatt voksenopplæring?

jente 92

Elsker forumet
Får mest sannsynligvis plass på voksenopplæring fra august. Vg2 barne og ungdomsarbeider skal jeg ta, så jeg får tatt utdanninga mi. Har jobbet helt siden jeg droppet av vgs som 17 åring (er 24 nå). Gleder meg virkelig. Men lurer på hvordan det blir økonomisk? Er også gravid med termin rundt 2 februar. Kan jeg ta permisjon fra skolen rundt fødsel og fortsette etterhvert? Har en sønn fra før av og.

Noen som har tips? Hvordan klarer man dette? :)

Vil ønske deg lykke til :) har ikke tatt voksenopplæring, men hvis du skal bli lærling etterpå så vil lønnen din i en periode bli veldig lav. Er ikke verdens største forskjell på faglært og ufaglært i barnehage

Jeg har tatt voksenopplæring, var ferdig i desember, men tok en ekstra eksamen nå i juni for å slippe lærlingtiden, har jobbet nok timer så kunne ta den eksamen, slik at jeg i permisjonen min kan ta fagprøven og da taper jeg ikke noe økonomisk på det! Men jeg ble jo gravid i november så vet ikke helt hvordan de gjør det med permisjon og hvilke rettigheter du har! Men snakk med en rådgiver ved skolen :) hvilken skole skal du gå voksenopplæring på?:)

Vil ønske deg lykke til :) har ikke tatt voksenopplæring, men hvis du skal bli lærling etterpå så vil lønnen din i en periode bli veldig lav. Er ikke verdens største forskjell på faglært og ufaglært i barnehage
Takk :-) tenkte og bli lærling ja. Regner med at lønnen blir lav ja, men det er vel ikke for en veldig lang periode uannsett, det er verdt det. Tenker om noen år å kanskje ta noe mere utdanning også.

Jeg har tatt voksenopplæring, var ferdig i desember, men tok en ekstra eksamen nå i juni for å slippe lærlingtiden, har jobbet nok timer så kunne ta den eksamen, slik at jeg i permisjonen min kan ta fagprøven og da taper jeg ikke noe økonomisk på det! Men jeg ble jo gravid i november så vet ikke helt hvordan de gjør det med permisjon og hvilke rettigheter du har! Men snakk med en rådgiver ved skolen :) hvilken skole skal du gå voksenopplæring på?:)
Blir i Sandefjord eller Tønsberg, kompetansebyggeren trur jeg det heter. Fikk Mail om at jeg skal bli kontaktet av lærestedet etterhvert ;-) så får høre med de da :)

Takk :) tenkte og bli lærling ja. Regner med at lønnen blir lav ja, men det er vel ikke for en veldig lang periode uannsett, det er verdt det. Tenker om noen år å kanskje ta noe mere utdanning også.
Har du jobbet i barnehage? Er noen som ikke er direkte lærling men A de jobber i en barnehage eller skole så får de praksis på der de ike har vært og oppgaver. Da trenger man ikke like lang tid hvert sted. Normale lærlinger er det 2'år..

Har du jobbet i barnehage? Er noen som ikke er direkte lærling men A de jobber i en barnehage eller skole så får de praksis på der de ike har vært og oppgaver. Da trenger man ikke like lang tid hvert sted. Normale lærlinger er det 2'år..

Har ikke jobbet i barnehage nei :) var kun litt utplassert for mange år siden :P

Hvor jobber du? Trives du med det? :)
Jobber i barnehage :) jobber i en spesiell barnehage nå da så tenkt meg tilbake i normal barnehage etterhvert :) ellers er skole og SFO kjekt men umulig å få 100% jobb der

Vurderer å ta påbygg-fagene på voksenopplæringen, men har hørt at man må være 25 år for å gjøre det å det er 2 år til. Så får se om jeg tar det før på Sonans som privatist :-)

Vurderer å ta påbygg-fagene på voksenopplæringen, men har hørt at man må være 25 år for å gjøre det å det er 2 år til. Så får se om jeg tar det før på Sonans som privatist :-)
Har hørt at man kan få plass så lenge det er ledig plasser. Kommer sikkert litt ann på hvor man bor. Jeg er ikke 25 før april neste år

To år med veldig redusert lønn, første halvåret får du kun 30%. Totalt får du utbetalt et års lønn på to år.
Jeg er barne og ungdomsarbeider, og ville aldri tatt det valget igjen. Her i kommunene jeg bor tjener jeg ingenting mer enn ufaglærte og har i tillegg ikke bedre rettigheter. Så kunne spart meg de lærlingårene, og heller jobbet fullt som vikar, hadde stått helt likt nå.
Men vil gjerne vite mer om voksenopplæring, for nå vil jeg ta generell studiekompetanse, noen som kan fortelle litt om det?

To år med veldig redusert lønn, første halvåret får du kun 30%. Totalt får du utbetalt et års lønn på to år.
Jeg er barne og ungdomsarbeider, og ville aldri tatt det valget igjen. Her i kommunene jeg bor tjener jeg ingenting mer enn ufaglærte og har i tillegg ikke bedre rettigheter. Så kunne spart meg de lærlingårene, og heller jobbet fullt som vikar, hadde stått helt likt nå.
Men vil gjerne vite mer om voksenopplæring, for nå vil jeg ta generell studiekompetanse, noen som kan fortelle litt om det?
Har du sjekka om du kan kvalifisere for 23/5 regelen?

http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/

Back
Topp