Noen som har tatt medisin mot flyskrekk?

ThereseAndrea

Flørter med forumet
Er det noen her som har fått beroligende medisiner til hjelp mot flyskrekk? I tilfelle hva, og hjalp det? Skal til utlandet i juleferien og tanken på flyreisen ødelegger alt, klarer ikke å glede meg til jul pga flyreisene. Hva hjelper?

Du må nesten gå til legen å få respept på det han mener er best for deg:) har hørt mange har god effekt av en beroligende tablett:)

Har fått innsovningstabletter, fikk beskjed av legen i samme slengen at det egentlig innebar lov. Av den grunn at du ikke er skjerpet nok om det skulle oppstå noe med flyet.. Nødlanding osv.

Du kan blant annet få sobril. Mot angst og beroligende. Jeg har kjempe flyskrekk og får det. Har den som er mellomst i styrke og tar 1 tbl pr flytur. Blir roligere i kroppen og litt trøtt, men ikke sløv eller noe. Etter 3-4 timer føler jeg at effekten dabbet av og da er jeg ikke noe sløv/ påvirket resten av dagen :) funker kjempe bra synes jeg. Men ikke så lurt å blande med alkohol , da kan effekten bli forsterket og man kan føle seg sløvere/ trøttere.

Brukte valium en gang.
Hadde ikke spist før den, da det var kl 4 vi måtte på flyplassen.
Ble superfjern! Ble helt borte. Akkurat som jeg var skikkelig full.
Tunga ble tung, og da jeg gikk ombord og under flyreisen så kunne jeg ikke brydd meg mindre om vi styrta :P

Ble visst heftig for min kropp. Dmen den hjalp da :P

Hva er det som gjør at du er redd for å fly? Er det at du ikke kommer noen vei, eller at flyet evt. kan kræsje? Er det katastofetanker liksom? Det er så viktig at du forsøker å overvinne frykten din så best du kan uten medikamenter, det er det beste! Lett å si for min del, men dersom du klarer å gjennomføre det en gang, så kan det godt være at skrekken slipper og at det ikke blir like strevsomt for deg de andre gangene du skal fly :) <3

Flyskrekk forsvinner vel som regel ikke ved kun en positiv opplevelse. Liker heller ikke å fly, og jeg har heller ikke hatt noen negativ opplevelse i lufta, men jeg er bare livredd. Klarer ikke slappe av, har høy puls, følger med på alt som skjer osv. Klarer å slappe av når jeg har landet, men gruer meg fort til jeg skal hjem igjen osv.

Forrige gang jeg flydde tok jeg en sobril. Syns ikke det hjalp all verden. Følte meg pittelitt lettere en stund, men tankene og stresset var absolutt til stede. Svigermor er helt hysterisk og får valium, men hun blir ganske fjern da. Hadde vært greit med en mellomting.

Men spør legen! Kan jo kanskje ta en halv valium

Flyskrekk forsvinner vel som regel ikke ved kun en positiv opplevelse. Liker heller ikke å fly, og jeg har heller ikke hatt noen negativ opplevelse i lufta, men jeg er bare livredd. Klarer ikke slappe av, har høy puls, følger med på alt som skjer osv. Klarer å slappe av når jeg har landet, men gruer meg fort til jeg skal hjem igjen osv.

Forrige gang jeg flydde tok jeg en sobril. Syns ikke det hjalp all verden. Følte meg pittelitt lettere en stund, men tankene og stresset var absolutt til stede. Svigermor er helt hysterisk og får valium, men hun blir ganske fjern da. Hadde vært greit med en mellomting.

Men spør legen! Kan jo kanskje ta en halv valium

Jeg har samme problemet selv, men det sitter langt inne for meg å ta en tablett for å unngå frykten min :) Så jeg holder ut, jeg tror hovedproblemet mitt er at jeg flyr jo så sjelden!! Så man blir liksom ikke "vant" med det heller. Men håper virkelig jeg vil komme over det etterhvert, for det er jo ett fremkomstmiddel som vil bli hyppig brukt mtp ferier o.l.

Jeg har flyskrekk, tvinger meg selv til å fly. Noen ganger går det bra, andre ikke. Hos meg har det hjulpet å få barn, vil jo ikke vise han at jeg er redd for å fly. Konsentrerer meg mye og har en fantastisk mann:)

Jeg fikk Vival en gang, endte opp med at jeg sov hele flyturen.. Og var helt borte... Tok kanskje for mye..

Jeg elsket å fly før. Men etter at jeg fikk barn ble jeg ekstremt redd. Jeg hyler og skriker og får høy puls og har det helt jævlig. Jeg tenker at vi kræsjer og at jeg ikke stoler på noen andre på flyet og det er unormalt å fly. Jeg har aldri fått medisin. Både legen og foreldrene mine mener jeg later som og at det å fly ikke er et problem. Så nå flyr jeg ikke. Aldri. Jeg tar båt, buss og tog.

Back
Topp