Noen som har tatt hasteKS 2 ganger?

Ja,æ har.. Svangerskapsforgiftning begge gangan.. Va egentlig litt forberedt nu sist gang sia æ bare va i uke 28 [&:] Men det gik veldig bra begge gangan [;)]

Vel første gangen løsnet morkaka og andre gangen var det knute på navlesnoren så barnet ikek fikk surstoff..sto om minutter..Synes det var helt forferdelig å måtte oppleve 2 snitt..hadde et inderlig ønske om normal fødsel [:(] men for prøve å fokusere på at jeg tross alt har 2 friske barn

ORIGINAL: IshavsPia

Ja,æ har.. Svangerskapsforgiftning begge gangan.. Va egentlig litt forberedt nu sist gang sia æ bare va i uke 28 [&:] Men det gik veldig bra begge gangan [;)]

Ser du er fra Tromsø, det er jeg også. Jeg fikk svangerskapsforgiftning forrige svangerskap, men kan jeg spørre litt om hvordan du ble fulgt opp i 2. svangerskap? Hva med det akutte keisersnittet? Ble det keisersnitt pga sf eller var det andre grunner? Jeg ble satt igang, men endte i keisersnitt fordi navlesnoren lå i klem med hodet og bekkenet, dette var noe som skjedde idèt hodet festet seg, derfor hadde det endt i keisersnitt uansett om den hadde blitt satt igang eller ikke. Håper inderlig på å føde normalt denne gangen.

Jepp, jeg har.  [;)]

Første gangen ble jeg satt igang,(3 uker før tiden,pga svangerskapsforgiftning) og etter andre modningspillen begynte det å skje noe. Men snuppa i magen ble stresset,og hjertelyden sank, og de kom fram til at hun ikke ville overleve en vanlig fødsel. Så da ble jeg klargjort og kjørt ned på operasjonsstua og litt over midnatt var hun ute.
Hvordan jeg reagerte...hm, med lettelse, over at alt var gått bra!! [:D]

Fikk svangerskapsforgiftning med nr 2 også, og etter 2 uker på sykehuset ble jeg satt igang. (uke 36)
 Dette var på en mandag...  Torsdag morgen var jeg så dårlig at det ble bestemt at NÅ måtte lillegutt ut, og jeg ble klargjort og kjørt ned igjen. Denne gangen hadde jeg jo erfaringen fra det første ks, så jeg fikk snakket med anestesilegen om å bruke en annen type epidural,slik at jeg kom meg på føttene fortere. (Tok 10 timer første gangen) 
Veldig lettet og glad da lillegutt kom, og fysisk var jeg i fin form etter et par dager. [;)]

ORIGINAL: *April*

ORIGINAL: IshavsPia

Ser du er fra Tromsø, det er jeg også. Jeg fikk svangerskapsforgiftning forrige svangerskap, men kan jeg spørre litt om hvordan du ble fulgt opp i 2. svangerskap? Hva med det akutte keisersnittet? Ble det keisersnitt pga sf eller var det andre grunner? Jeg ble satt igang, men endte i keisersnitt fordi navlesnoren lå i klem med hodet og bekkenet, dette var noe som skjedde idèt hodet festet seg, derfor hadde det endt i keisersnitt uansett om den hadde blitt satt igang eller ikke. Håper inderlig på å føde normalt denne gangen.

Bodde i Alta i 1.svangerskap.. Fikk da på Hammerfest sykehus,men det va i 99..såeh..e en del år sia..hehe.. Dæm prøvde å sette i gang fødsel 2 gang,men det funka ikkje.. Så da blei det ks.. Nu i 2.svangerskap,blei æ innlagt i uke 27+4 med sf.. Den dagen æ va kommet t 28+3,fikk æ beskjed om at dæm ikkje kunne vente lengre p.g.a høye verdia på ALT av prøva.. Så da blei det hasteks..

Back
Topp