Noen som har tatt fertilitetsvurdering?

Drømmeromnr2

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
✨️Julestjernene2023✨️
hei lurer litt på hva som ble sjekket da dere hadde fertillitetsvurdering. Var på hausken de tok blodprøver men kun amh og hiv, hepatitt c og b. Trodde egentlig man skulle tatt andre blodprøver?
Hadde innvendig ultralyd og tellte eggene og var tilbake rundt eggløsning for og sjekke om jeg hadde eggløsning. De vil også ta hysterskopi for og sjekke om jeg har mye arrvev etter keisersnitt, 2 utskrapninger og bekkeninfeksjon.
Alternativet vi fikk var ivf. Men har enda ikke tatt hysterskopi. De fant ikke noen grunn for at vi ikke ble gravide. Sødprøven til mannen var normal.
Så lurer litt på hva slags tester de tok på dere?
 
Sjekket eggledere, blodprøver to stk for å bekrefte eggløsning, og innvendig ul.

Sædprøve av mannen.

De nevnte ikke å sjekke arrvev etter ks kan det påvirke? Hva gjør de om de finner mye arrvev?
 
Jeg fikk det samme opplegget som deg ts. Var også til utredning hos Hausken.
 
Var hos hausken jeg også etter ca 1 år med prøving, di tok blodprøver(samme som deg) innvendig ul og sædprøve av mann:)
Fikk da beskjed om at hvis vi ikke ble gravide innen di neste 3 til 4 månedene skulle vi komme tilbake og vurdere inseminering:p tok da kontakt med lege og valgte å ta en til utredning gjennom offentlig system:)
Var inne der når det var gått 1 1/2 år inn i prøving, der fikk jeg tatt bloprøver som målte om el finner sted og innvendig ul, føler jeg fikk mer hjelp og mer info fra sykehuset da enn på hausken:) jeg fikk metformin til å hjelpe på både vekt og noe med egg osv:) fikk også time med en gang om 3 måneder for oppfølging og evt behandling :)
 
Hei, vi har forsøkt å bli gravide flere år. Vi har nå startet behandling på fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Jeg tok masse blodprøver. De fant raskt ut at jeg hadde litt lavstoffskifte. Jeg har tatt flere ultralyd og en vannscanning. Fikk letrozol dag tre og etter positiv el test har jeg startet på lutinus, ovitrelle og blodfortynnende sprøyter og tabletter. Det var litt av en handle runde på apoteket:p
 
Vi har vært til privat utredning. Hos meg ble det tatt ultralyd for å sjekke de fysiske forholdene i livmor, og se egg i eggstokk. Deretter hormonprøver, blant annet AMH og FSH og noen til. Mannen har avlevert sædprøve. Jeg har svært gode hormonverdier i forhold til alder, og mannen har normale prøver, så vi er uforklarlig barnløse (barnløse er vi heldigvis ikke, siden vi har to sammen fra før). Jeg sendte i tillegg inn mensprøve til Athen og fikk avdekket ureaplasma og skjult chlamydia, og vi har begge gjennomgått 25 dagers antibiotikakur etter det. Har vært gravid to ganger de siste tre årene, og mistet begge gangene. Jeg setter en definitiv strek ved prøving når jeg fyller 40 om et halvt år.
 
Jeg holder på med utredning pga lange sykluser. Første gang (for et halvt år siden) gjorde de en ultralyd (som tilfeldigvis var rett før el den syklusen). Så fikk jeg letrozol jeg skulle ta neste syklus, og dermed blodprøver på cd21. Hvis jeg ikke husker feil var det progesteron, østradiol, prolaktin, og diverse stoffskifteprøver.
Nå som er det er gått et år skal mannen ta sædprøve samt jeg ta blodprøver av progesteron, østradiol og amh.

Og hvis ikke det går ila sommeren så går det mot ivf!
 
Back
Topp