Noen som har sydd "roll-up" gardin selv?

JeanetteR

Gift med forumet
og har noen tips å komme med? Jeg tenker da altså en sånn gardin man bare ruller opp og knyter, ikke liftsystem [;)]

Har et vindu på 60 x 60 og et på 100 x 120 inne på barnerommet, som skriker høyt etter gardiner. Stoff har jeg kjøpt, så det er bare å gripe det an... Og det er det som er problemet, for jeg vet rett og slett ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.

Blir glad for tips og dyttehjelp [;)]

Vil dere høre hvordan jeg har tenkt det da, kanskje det er lettere med innspill da? [;)]

Jeg har tenkt å klippe til stoffet sånn at det akkurat dekker vinduet, såklart skal det sys fint i kantene. Opphenget må kanskje være en trelist, som jeg bare kan skru øyekroker i som oppheng. Har jo flere liftgardiner med så enkelt oppheng, kanskje jeg kan demontere noen[8|] også tenker jeg å bruke gardinwire nederst i gardinen for å gjøre den litt tyngre så den ikke krøller seg sånn, og blir lettere å rulle opp. Jeg vil sy på bånd på inn-og utside øverst for å knyte opp gardinen når jeg ruller den opp. Jeg skal bruke lystette rullegardiner til daglig, så jeg slipper opp og ned med gardinene hele tiden. [:)]

Er vel kanskje bare å kaste seg uti det store havet? [8D]

ORIGINAL: My Angels

Jeg kan IKKE sy! [:D][8D]
Men jeg syntes det hørtes ut som du har en god plan.
Og utfra den forklaringen din skulle jeg lett klart å sy noen selv. Ganske genialt da.
Flytter i nytt hus i september og skal ha dette i bakhodet. [:D]

hoho, det kan IKKE jeg heller skjønner du! [:D] Men ser igrunn for meg at dette kan jeg greie, det virker ihvertfall enkelt i tankegangen [8D]

Back
Topp