Noen som har sunn og god oppskrift på knekkebrød?

10mai

Flørter med forumet
Jeg så gmn-wenche laget knekkebrød tidlig i uka. Har noen av dere prøvd oppskriften hennes? Jeg er overbevist om at knekkebrød må være mye bedre enn brød. Iallfall for fordøyelsen:)

Hva fungerer best for dere?
 
Jeg eser av mel, så her er det kun knekkebrød. Har ikke funnet en hjemmelaget som jeg tåler (litt sånn ekstremt matintoleranse), men jeg spiser Wasa uten gluten og laktose, og er veldig fornøyd :)
 
Ja, det er den grønne eska? De er gode:) Har du fått med deg at Rema har kuttet momsen på de? Jeg tror iallefall de har gjort det;)
 
Den grønne eska ja :) De er gode, men kjedelig når jeg ikke kan spise andre, hehe.. 
Ja jeg har fått med meg det her, tror det er - 20% eller noe. Vet ikke hvor mye det er for dem der nå jeg?, betalte 24kr på Prix i dag hvertfall.

Her er forresten en oppskrift på knekkebrød  som er ganske så lik den jeg brukte før. Veldig god: http://monar86.abcblogg.no/1286630054_knekkebrd_oppskrift.html
 
Jeg har også prøvd den som linkes til over her, og den er veldig god!

Men jeg lagde ikke flere, fordi innholdet av så mye frø, gjorde de veldig mye mer kaloririke enn ferdigkjøpte. Men de er jo veldig sunne da, så hvis man ikke teller er det jo ikke noe problem :)
 
Ja, var de der jeg tenkte på:) er nok en del kalorier, men tror man får det igjen i overskudd... Håper jeg;) Er ikke de frøene ganske bra for fordøyelsen også? Jeg kjøpte ingrediensene idag. Blir en prøveuke først, så satser jeg på å ikke gå OPP iallefall. Da måtte jeg bannlyst både wenche og knekkebrød for evig tid!
 
Oi, 24kr bare? Da var de ikke så dyre som jeg husket. Mente jeg betalte opp mot 40kr da de var nye i hylla. Det er bra de sunne/magevennlig tingene blir litt billigere etterhvert;)

Tusen takk for oppskrift:)
 


10mai skrev:
Oi, 24kr bare? Da var de ikke så dyre som jeg husket. Mente jeg betalte opp mot 40kr da de var nye i hylla. Det er bra de sunne/magevennlig tingene blir litt billigere etterhvert;)

Tusen takk for oppskrift:)



Prisen varierer med 15 kr fra butikk til butikk. Så det er ikke så gæli pris på Prix hvertfall. Så det kan nok hende at du husker rett at de kostet opp mot 40 kr pakka.

Det jeg likte med den oppskriften jeg ga deg, var at det var med buljong. Det ga litt mere smak på knekkebrødene :)
 
Back
Topp