Noen som har studert religion her?

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
Har så INNMARI lyst til å studere det. I 5-6 år![8D] men kan jo ikke det..
Tenker tanker om et grunnfag kanskje.
Noen som har studert? Hvordan er forelesninger lagt opp? Er det MULIG å les hjemme? (MÅ til Oslo, og jeg har så innamari lite lyst til å pendle hver dag)

Blir veldig takkenmlig for svar[:)]

Jeg har, men på UiB, ikke i Oslo, og jeg vet ikke egentlig hvordan opplegget er i Oslo, og ikke nå lenger. Jeg studerte religionsvitenskap, ikke religionshistorie da, det er litt forskjell.

Jeg har studert teologi på teologisk fakultet ved Universitetet i Oslo. Send PM hvis du lurer på noe [:)]

jeg kunne tenkt meg begge deler jeg! [8D] men det er vel begrensa hvor lenge jeg kan studere...
Kan klare å pendle om jeg ikke MÅ være på forelsning hver dag..
Men så vet jeg også at jeg mangler litt struktur i forhold til å sette meg ned å lese hjemme

Er det et fag som krever at du er på forelesning hver dag eller går det an å ta evnt spørsmål og slikt å mail?
Jeg er litt sånn "hvorfor" type og liker å finne ut av ting selv om jeg må spørre og grave en hel del

Har tatt årsstudium i religionsvitenskap ved Universitetet i Bergen. Hadde ikke trengt å møte opp på forelesning en eneste gang:)

ORIGINAL: lykkeligemeg

Har tatt årsstudium i religionsvitenskap ved Universitetet i Bergen. Hadde ikke trengt å møte opp på forelesning en eneste gang:)

så det ER mulig?
Da kommer jeg nok til å søke. Går på så mange forelesninger jeg KAN, for jeg liker det og får veldig mye igjen for det. Men i norsk og engelsk har jeg fått inntrykk av at man BØR komme på ALLE forelesninger.. Så det kunne jeg ikke tatt om jeg måtte pendle..

alt går!:) jeg er en type student som ikke får med meg ting på forelesninger, men som er god på å sitte alene på kafé ellerno og lese og styre på. hehe. så jeg trives best med sånn type studier. jeg aner ikke hvordan det er i oslo, men i bergen var det kun veiledning på oppgaver som trengte oppmøte. og eksamen da selvsagt:)

Da jeg gikk i 96-97 synes jeg ikke man klarte seg uten egentlig... Mistet noen forelesninger pga svangerskapskvalme på mellomfag, og ble nesten helt lost på eksamen, var det ikke for at jeg fikk spørsmål jeg faktisk kunne, og ikke ble bedt om detaljer feks om kristendommen, som var de forelesningene jeg mistet mest av, for de var tidligst om morgenen.

hm
må nok ta meg en telefon og snakke med veileder tror jeg[:)]

ORIGINAL: *Meya*

Da jeg gikk i 96-97 synes jeg ikke man klarte seg uten egentlig... Mistet noen forelesninger pga svangerskapskvalme på mellomfag, og ble nesten helt lost på eksamen, var det ikke for at jeg fikk spørsmål jeg faktisk kunne, og ikke ble bedt om detaljer feks om kristendommen, som var de forelesningene jeg mistet mest av, for de var tidligst om morgenen.

nei, dette kommer nok an på hva slags type student man er egentlig. jeg trives best med å jobbe med ting på egenhånd. det er diigert pensum, men jeg er rimelig god på å plukkke ut det vesentlige og lese selv. men vet at mange trives best med å få med seg forelesninger. jeg gikk 2003! det jeg ville ha anbefalt var å få med oppsummeringsforelesninger på slutten. og kanskje noen av de første foprelesningene også!:)

Back
Topp