Noen som har strikket, eller prøvd å strikke monsterbukser?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Er det vanskelig og vet dere om noen fine oppskrifter på nett?

Jeg strikket en monsterbukse engang. Brukt som kombinert bleiebukse og ullbukse alt ettersom behovet (tøybleiebruker) Den var til min sønn da han var rundt 2 år gammel, så det er altså en stund siden og jeg husker ikke hvor jeg fikk oppskriften fra, men det er ikke vanskelig. Dersom du kan maskesy. Det kan ikke egentlig jeg, så det ble ikke sånn superlekkert det som ble sydd da

Har aldri strikket det selv,men vet det finnes mange gratis oppskrifter på nett om du Google :)

Jeg strikket en monsterbukse engang. Brukt som kombinert bleiebukse og ullbukse alt ettersom behovet (tøybleiebruker) Den var til min sønn da han var rundt 2 år gammel, så det er altså en stund siden og jeg husker ikke hvor jeg fikk oppskriften fra, men det er ikke vanskelig. Dersom du kan maskesy. Det kan ikke egentlig jeg, så det ble ikke sånn superlekkert det som ble sydd da
Ingen aning om hva maskesy er, men det finner jeg sikkert ut av, ellers så kjenner jeg noen hyggelige jenter som kan lære meg det

å maskesy er å brodere over strikkinga, det er slik detaljene kommer på i de oppskridtene jeg har sett. Da er det jo ikke spesielt vanskelig å strikke men det å sy trpd over, som ser ut helt som masker, sånn at det ser ut som det er strikket mønster.... det er jeg ikke like god på

Den buksen er ikke verre enn andre bukser, tegnet mønster selv fordi jeg ikke orket å sy maske sting og tok utgangspunkt en oppskrift på vanlig strikket bukse

Jeg er overhodet ikke god på strikking, men maskestingene var det minste problemet :-)

Prøv da vel? De blir jo så fine!

Utfordringen med monsterbukser er vel den økningen som gjøres til å gi plass til bleien, kalt short rows på engelsk. Jeg bruker det når jeg har strikket bleie bukser. Det er ikke så veldig vanskelig, og jeg er ingen flink strikker.
Tenker du klarer det fint :)

Kortrader er jo virkelig ikke vanskelig

Kommer an på hvor dreven du er, men ikke kjempe vanskelig. Jeg tegnet mønsteret og strikket det inn selv men ble litt ekstra utfordrende da enn å sy masketing men jeg så ikke syn på det...

Back
Topp