Noen som har strikke mor signe teppe, eller skal strikke?

Jeg har tenkt lenge på at jeg skulle begynt på dette teppet, og når denne tråden dukket opp igjen fikk jeg endelig ut fingeren og bestilte garn. Vi har et grønt et fra femåringen var baby, men synes det er koselig å lage et som blir bare lillebror sitt :) Mens jeg venter på garnet strikker jeg hjelmluer (gratisoppskrift på nøstebarnsiden). De er kjappe og enkle å strikke og er kjempegode på :)
 
Strikket dette skråteppet i Nøstebarn 2-tråds lammeull og med pinne 7. Hadde ikke oppskrift så improviserte:) Begynte med 3 masker og tok deretter opp en maske mellom maske 1 og 2 og nest siste og siste annenhver omgang. Strikket masken i det jeg tok den opp. Felte tilsvarende nr. 2 og 3 og de to nest siste annenhver omgang på vei tilbake. Teppet ble veldig jevnt og fint uten hull:) Trengte ikke kant rundt. Brukte heller ikke mange dagene. Tror jammen jeg skal strikke et til:D
 


|Frosken| skrev:
Svigermor har strikket et sånt til storesøster, i hvitt. Lillesøster skal få i lysgrått. Selv syns jeg hekling er mye mer morsomt, så jeg har heklet et teppe i bomull. ( www.hobby-christine.blogspot.com  for de som vil se.)  Mamma strikker vognteppe i lilla med flettemønster på, det er kjempefint!


For et nydelig teppe du har heklet! :) Flotte farger! 
Skulle ønske jeg kunne hekle og...har en plan om å prøve og lære meg de bestemorrutene og lage teppe ut av det...men tviler på jeg rekker det siden det ikke bare er og hive seg rundt og begynne..hehe! :) 
 
Hvor store er deres tepper? Jeg skråstrikker og har "snudd" nå. Begynte å felle mens det fortsatt var endel garn igjen på første nøstet. Syntes det begynte å bli så stort..
 
har du målt kanten til du snudde da?! nysjærrig. mitt er vel ca. 40cm nå bare, men strikke rjo ikke i nøstebarn sitt garn, hadde ikke tålmodighet til å vente til over påske ;) men skal lage ett hvitt å :) holder på med ett beige nå :)
 


Currrlysue skrev:
har du målt kanten til du snudde da?! nysjærrig. mitt er vel ca. 40cm nå bare, men strikke rjo ikke i nøstebarn sitt garn, hadde ikke tålmodighet til å vente til over påske ;) men skal lage ett hvitt å :) holder på med ett beige nå :)



Jeg målte ikke når jeg snudde, men målte i går og da var det rundt nitti. Har strikka noen få omg etter det så tipper det ender opp på 100x100ca.
 


Currrlysue skrev:
ook :) Hvordan pinnestr. strikker dere på?! jeg strikker dette på 5,5 blir litt tett, men fint :)



Jeg strikker med pinnestr 6 i 2tråds fra nøstebarn.
 


Tjolahopp skrev:


Currrlysue skrev:
ook :) Hvordan pinnestr. strikker dere på?! jeg strikker dette på 5,5 blir litt tett, men fint :)



Jeg strikker med pinnestr 6 i 2tråds fra nøstebarn.

okei :) sitter å ser på garn dærifra nå, har jo gått så fort å lage dette, er bare halvfærdig da, men har ikke brukt mer enn noen dager. så tenkte lage ett til i hvitt, men usikker på hvilket garn jeg skulle bruke :) vil gjerne ta på garnet først :p
 


Tjolahopp skrev:


Currrlysue skrev:
ook :) Hvordan pinnestr. strikker dere på?! jeg strikker dette på 5,5 blir litt tett, men fint :)



Jeg strikker med pinnestr 6 i 2tråds fra nøstebarn.

okei :) sitter å ser på garn dærifra nå, har jo gått så fort å lage dette, er bare halvfærdig da, men har ikke brukt mer enn noen dager. så tenkte lage ett til i hvitt, men usikker på hvilket garn jeg skulle bruke :) vil gjerne ta på garnet først :p
 
Jeg strikket med pinne 7 (strikker veldig stramt) og strikket teppe av 1 helt nøste. Veide det underveis for å snu på riktig tidspunkt. Synes det ble passe stort! Og min venninne som har strikket ett teppe med 1 nøste og ett teppe med 2 nøster sier at det minste er det mest praktiske og det de bruker. Så tenker å strikke et helt likt et i en annen farge også:)
 


OptimistHoppa skrev:
Jeg strikket med pinne 7 (strikker veldig stramt) og strikket teppe av 1 helt nøste. Veide det underveis for å snu på riktig tidspunkt. Synes det ble passe stort! Og min venninne som har strikket ett teppe med 1 nøste og ett teppe med 2 nøster sier at det minste er det mest praktiske og det de bruker. Så tenker å strikke et helt likt et i en annen farge også:)



Mitt blir vel strikket av halvannet nøste ca. Hvor stort omtrent ble ditt?
 


_Bella_ skrev:


|Frosken| skrev:
Svigermor har strikket et sånt til storesøster, i hvitt. Lillesøster skal få i lysgrått. Selv syns jeg hekling er mye mer morsomt, så jeg har heklet et teppe i bomull. ( www.hobby-christine.blogspot.com  for de som vil se.)  Mamma strikker vognteppe i lilla med flettemønster på, det er kjempefint!


For et nydelig teppe du har heklet! :) Flotte farger! 
Skulle ønske jeg kunne hekle og...har en plan om å prøve og lære meg de bestemorrutene og lage teppe ut av det...men tviler på jeg rekker det siden det ikke bare er og hive seg rundt og begynne..hehe! :) 


Takk :)  Det er ganske lett å lære, og så går det fort når man først er i gang! Skal vedde på at du rekker et teppe om du begynner snart, har akkurat lært meg det selv, og brukte tre-fire dager på det teppet med striper :) ( Mye hekling hver dag da..)
 


Tjolahopp skrev:


OptimistHoppa skrev:
Jeg strikket med pinne 7 (strikker veldig stramt) og strikket teppe av 1 helt nøste. Veide det underveis for å snu på riktig tidspunkt. Synes det ble passe stort! Og min venninne som har strikket ett teppe med 1 nøste og ett teppe med 2 nøster sier at det minste er det mest praktiske og det de bruker. Så tenker å strikke et helt likt et i en annen farge også:)



Mitt blir vel strikket av halvannet nøste ca. Hvor stort omtrent ble ditt?



*måle* Ca. 70 x 70 :)
 
Wææææ!!! Nå har jeg sånn 20masker igjen på pinnen og holder på å bli gaaaal!!!:p må bli ferdig. Skal jo hele booties å til helga, å bynne på enda ett teppe!!:o


edit : FÆRDIIIIG, å nå har jeg noen å 30masker på teppe nr.2 :p ville ha ett hvitt å :)
 
Back
Topp