Noen som har strikke mor signe teppe, eller skal strikke?

_Bella_

Flørter med forumet
Heisann!

Noen som holder på å strikke mor signe teppe eller skal strikke dette teppet?

Hvor mange masker brukte dere og hvor lang tid brukte dere som er ferdig totalt sett?

Har bestilt garn og oppskrift og gleder meg til og ta fatt! :) Lurer på om jeg vil hekle en kant rundt til slutt...



 
Jeg holder på. Skråstrikker jeg da, men har ikke kommet så veldig langt. Har ett annet teppe jeg priotiterer først. Er forøvrig det kjedeligste jeg noen gang har strikket, men håper jeg blir ferdig for det er ett utrolig deilig og kjekt teppe. :-)
 


Flangre skrev:
Jeg holder på. Skråstrikker jeg da, men har ikke kommet så veldig langt. Har ett annet teppe jeg priotiterer først. Er forøvrig det kjedeligste jeg noen gang har strikket, men håper jeg blir ferdig for det er ett utrolig deilig og kjekt teppe. :-)


Det er nok litt mye ensformig strikking ja, men tror teppet kommer til og bli satt utrolig pris på!

Når du skråstrikke, vil det si at du begynner med 1 eller 2 masker og øker for hver omgang? Har tidligere gjort dette på et annet teppet og synes endene ble litt hullete om du skjønner? Tror kanskje jeg evt gjorde noe feil. Står det oppskrift på denne metoden i heftet til nøstebarn også kanskje? :)

 
Jeg aner ikke hva dere snakker om, men søsteren til samboeren min strikker svart, hvitt og rødt space invaders teppe som matcher monsterbuksen jeg har fått fra henne :)
 


Mortania skrev:
Jeg aner ikke hva dere snakker om, men søsteren til samboeren min strikker svart, hvitt og rødt space invaders teppe som matcher monsterbuksen jeg har fått fra henne :)

Så kult! :) Har også lyst på monsterbukse...lurer på om jeg må prøve meg:) 

gjelder dette teppet forresten: http://www.nostebarn.no/produkt/Strikkeoppskrifter-okologisk-Strikkegarn-Ullgarn-Merinoull-Garn-Lanolingarn/Strikkeoppskrift-Babyteppe--smaplagg Ikke noe hokus pokus strikk, men vanvittig deilig helseteppe til babyen :)


 
Åååå...et slikt vil jeg strikke:) Takk for tips...
 


_Bella_ skrev:
Det er nok litt mye ensformig strikking ja, men tror teppet kommer til og bli satt utrolig pris på!

Når du skråstrikke, vil det si at du begynner med 1 eller 2 masker og øker for hver omgang? Har tidligere gjort dette på et annet teppet og synes endene ble litt hullete om du skjønner? Tror kanskje jeg evt gjorde noe feil. Står det oppskrift på denne metoden i heftet til nøstebarn også kanskje? :)


Begynte med 3 masker ja, og øker for hver omgang. Strikker kast i starten, så det blir hullmønster rundt. Jeg valgte denne varianten siden jeg ikke hadde klart å hekle en pen kant selv om det sto om liv Begge variantene skal stå i oppskriftheftet ja. Er ett utrolig kjekt teppe, så håper jeg får ånden over meg igjen. Jeg skulle jo helst ha strikket to også ... Jeg syns det er litt slitsomt å strikke med så tynt garn på så tykke pinner, må liksom følge med hele tiden. Men resultatet blir jo veldig bra tilslutt :)
 
Tenkte jeg skulle prøve meg på et slikt jeg også! Har kjøpt garn og oppskrift på nøstebarn, men får liksom ikke somlet meg til å begynne.. trenger meg et lite spark for å komme meg igang..
 


Lanikai skrev:
Tenkte jeg skulle prøve meg på et slikt jeg også! Har kjøpt garn og oppskrift på nøstebarn, men får liksom ikke somlet meg til å begynne.. trenger meg et lite spark for å komme meg igang..


Gleder meg veldig til og sette i gang, men har holdt på med et lignende prosjektteppe til storesøster og det har tatt sin tid, men jeg har liksom angret på at jeg ikke strikket et slikt teppe til henne også da hun var baby.. :) Tenker jeg skal prøve og ta en kveldsøkt sammen med sofaslitingen på kveldstid fremover..:)

 


_Bella_ skrev:


Mortania skrev:
Jeg aner ikke hva dere snakker om, men søsteren til samboeren min strikker svart, hvitt og rødt space invaders teppe som matcher monsterbuksen jeg har fått fra henne :)

Så kult! :) Har også lyst på monsterbukse...lurer på om jeg må prøve meg:) 

gjelder dette teppet forresten: http://www.nostebarn.no/produkt/Strikkeoppskrifter-okologisk-Strikkegarn-Ullgarn-Merinoull-Garn-Lanolingarn/Strikkeoppskrift-Babyteppe--smaplagg Ikke noe hokus pokus strikk, men vanvittig deilig helseteppe til babyen :)



Jeg eier ikke strikketalent i det hele tatt. Vi lærte det til og med på skolen. Læreren bare ga opp på meg XD
 
Da skal jeg snart i gang når formen blir litt bedre..men lurte på..etter å ha lagt opp de 3 maskene, skal man da øke på hver pinne helt i begynnelsen frem til 6 masker?? :) Har ikke økt helt i begynnelsen av en pinne før så er litt usikker, er ellers ok når man strikker noen masker først liksom..hehe :)



Tusen takk for svar!

Flangre skrev:


_Bella_ skrev:
Det er nok litt mye ensformig strikking ja, men tror teppet kommer til og bli satt utrolig pris på!

Når du skråstrikke, vil det si at du begynner med 1 eller 2 masker og øker for hver omgang? Har tidligere gjort dette på et annet teppet og synes endene ble litt hullete om du skjønner? Tror kanskje jeg evt gjorde noe feil. Står det oppskrift på denne metoden i heftet til nøstebarn også kanskje? :)


Begynte med 3 masker ja, og øker for hver omgang. Strikker kast i starten, så det blir hullmønster rundt. Jeg valgte denne varianten siden jeg ikke hadde klart å hekle en pen kant selv om det sto om liv Begge variantene skal stå i oppskriftheftet ja. Er ett utrolig kjekt teppe, så håper jeg får ånden over meg igjen. Jeg skulle jo helst ha strikket to også ... Jeg syns det er litt slitsomt å strikke med så tynt garn på så tykke pinner, må liksom følge med hele tiden. Men resultatet blir jo veldig bra tilslutt :)


 


_Bella_ skrev:


LittleMonkey skrev:
Hvilket garn bruker dere til dette teppet?


Jeg har bestilt 2 tråds merino lammeull sammen med oppskriften:
http://www.nostebarn.no/produkt/Strikkeoppskrifter-okologisk-Strikkegarn-Ullgarn-Merinoull-Garn-Lanolingarn/2-trads-Merino-lammeull

vet det er en del som bruker en kombinasjon av silke og ull også:
http://www.nostebarn.no/produkt/Strikkeoppskrifter-okologisk-Strikkegarn-Ullgarn-Merinoull-Garn-Lanolingarn/Silke-ull-100-gram


Tenkte jeg ville velge 2-tråds merinoull. Angoraullen er jo svindyr!! 
Er ikke så glad i "silkeull", så jeg tror nok at det blir merinoull. Mamma skal strikke tenker jeg, hvis ikke jeg får henne til å ta noe annet, mer utfordrende, som jeg kanskje ikke får til selv :p
 


_Bella_ skrev:
Da skal jeg snart i gang når formen blir litt bedre..men lurte på..etter å ha lagt opp de 3 maskene, skal man da øke på hver pinne helt i begynnelsen frem til 6 masker?? :) Har ikke økt helt i begynnelsen av en pinne før så er litt usikker, er ellers ok når man strikker noen masker først liksom..hehe :)



Tusen takk for svar!

Flangre skrev:


_Bella_ skrev:
Det er nok litt mye ensformig strikking ja, men tror teppet kommer til og bli satt utrolig pris på!

Når du skråstrikke, vil det si at du begynner med 1 eller 2 masker og øker for hver omgang? Har tidligere gjort dette på et annet teppet og synes endene ble litt hullete om du skjønner? Tror kanskje jeg evt gjorde noe feil. Står det oppskrift på denne metoden i heftet til nøstebarn også kanskje? :)


Begynte med 3 masker ja, og øker for hver omgang. Strikker kast i starten, så det blir hullmønster rundt. Jeg valgte denne varianten siden jeg ikke hadde klart å hekle en pen kant selv om det sto om liv Begge variantene skal stå i oppskriftheftet ja. Er ett utrolig kjekt teppe, så håper jeg får ånden over meg igjen. Jeg skulle jo helst ha strikket to også ... Jeg syns det er litt slitsomt å strikke med så tynt garn på så tykke pinner, må liksom følge med hele tiden. Men resultatet blir jo veldig bra tilslutt :)



Frem til 6 masker kan du øke hvor du vil, det har ingen betydning :) Også begynner du med kast fra du har 6 masker. Jeg regner med at jeg i starten strikket de 2 første maskene før jeg økte. Du øker for hver pinne ja :)
 
Begynte og strikke litt i dag, valgte og strikke skråteppevarianten og det var jo ikke så problematisk som jeg hadde sett for meg! :D Men du verden for et tynt garn og holde på med...
 
svigermor strikket sånt til førstemann, så det trenger jeg ikke å strikke
 
Da er man snart ferdig! 

Har lest at folk noen bruker langelange tider på teppet, men jeg synes det har gått fort! Har litt igjen av siste nøste/ godt over halvveis på teppet. Tror faktisk en føler det går fortere når en strikker skråteppevarianten, det har iallefall jeg fått en følelse av :)

Noen som har strikket teppet i helt annen type garn?


 
Svigermor har strikket et sånt til storesøster, i hvitt. Lillesøster skal få i lysgrått. Selv syns jeg hekling er mye mer morsomt, så jeg har heklet et teppe i bomull. ( www.hobby-christine.blogspot.com  for de som vil se.)  Mamma strikker vognteppe i lilla med flettemønster på, det er kjempefint!
 
Back
Topp