Noen som har stoffsofa og små barn?

DeUtroligeÅrene

Glad i forumet
Hvilken farge er sofaen?
Hvordan stoff type er sofaen?

Og det aller viktigste ble den fort tilgriset og stygg.
Har utrolig lyst på litt halvlys stoff sofa men ser for meg den blir ødelagt med en gang da vi har ei lita jenta på snart to år

Har noe mikrofiber-greie? Brun, veldig praktisk.. Sånn stoff som forandrer seg om en stryker på det..

Vi har ektorp fra ikea, med lys beige farge. Jepp den blir fort skitten, men trekket kan tas av og vaskes. Og man kan kjøpe nytt trekk om man vil bytte ut fargen.

de to første åra hadde jeg hvit sofa.. kunne bare tas av og hives i maskina.. jeg grisa mer enn tobias.. [8D]
så hadde vi mikrofibersofa.. bare å tørke av med en fuktig klut..
nå har vi stoffsofa igjen.. det må renses, men er lett å ta av.. prøver å unngå spising i sofaen.. den er grå da, så flekker syns ikke så lett..

ORIGINAL: Maelle

Har noe mikrofiber-greie? Brun, veldig praktisk.. Sånn stoff som forandrer seg om en stryker på det..

Mhm.. Lys brun mikrofiber her. Bare å tørke av evt. flekker med fuktig klut. Slenger trekkene i maskinen med jevne mellomrom. Tørker ført og krymper ikke, selv i tørketrommel. [:)]

Vil ikke ha sånn hvor man kan bytte trekk, syns trekket for blir litt dårlig i passformen.
Men ser vel kanskje det at det er den eneste alternativet dersom man har små barn og skal ha stoff.

ORIGINAL: Senator Malin

ORIGINAL: JaktenPåEnSpire

Vil ikke ha sånn hvor man kan bytte trekk, syns trekket for blir litt dårlig i passformen.
Men ser vel kanskje det at det er den eneste alternativet dersom man har små barn og skal ha stoff.

Er ikke dårlig passform på min ihvertfall.. Vises ikke at jeg har tatt av å på det stoffet og vaska 30 ganger heller [:)]

Så bra, er det mye jobb å ta den av og på?

Vi har lys microfiber-sofa, vet ikke helt hva jeg skal kalle fargen, lys grå/beige kanskje. Den er iallefall helt lys. Har en gutt på snart 2,5 år, han har ikke grisa til sofaen, problemet her i huset er helst faren, er han som griser. [:-] Mini har rablet på ene armlenet med kulepenn etter at faren la fra seg kulepenn og sovna på sofaen. [:-] Har ikke prøvd å fjerne det men tror vi skal få det bort.

Vi har en lys blå sofa. I halvgrovt linstoff.
Hatt den siden før ungene som nå er ett og tre.
Dessuten har vi to katter...

Kan ikke vaskes, men tåler fint en runde med oxyaction på spray.

Hvordan den ser ut nå?
Like fin som da vi kjøpte den. Men ungene får ikke spise i den. Syns ikke man trenger å sitte å spise i sofaen når man er voksen heller jeg da....

Jeg er møbelselger og kan si at du kan trygt kjøpe en lys stoffsofa med små barn i hus.. Hvis du vil ha et skikkelig godt stoff burde du jo velge ull stoff, men det er jo litt jobb med tanke på gris og små barn..
det du kan gjøre er å høre hvor høy martindale det er på stoffet,, Kravet er 25000 så alt over det er veldig bra... Så imprignerer du sofa`n, det er viktig! Da holder du fargen bedre, den nupper mindre, og den blir flekkavstøtende.. Mye lettere å holde sofa`n ren da.. De fleste trekkene kan du ta i vaskemaskin, men du må trekke de på igjen før de er helt tørr, da former de seg etter putene.. Tar du de i tørketrommelen får du ikke reklamert på de hvis det krymper.. Så det vil jeg ikke anbefale deg..

Lykke til ihvertfall, og kjøp deg en lys sofa med god samvittighet [:)]

vi har grå ullstoff-aktig sofa. og gulpeunge... kan trygt si at den skal byttes ut om noen mnd. eldstemann tissa i den i forgårs, og mista et glass melk i den forrige uke... heeerlig. men praktisk farge da[:D][8D]

vi har en mørk sofa...men den har blitt gulpet på og tilgriset av alt fra saft og mat til tusj....vil si den holder seg greit i forhold til hva den har vært igjennom, men den ser ikke ny ut lenger og noen flekker viser litt. kommer ikke til å handle ny sofa før ungene er store nok. vet ikke om jeg vil anbefale stoff sofa.

ORIGINAL: lykkeligmamman

vi har grå ullstoff-aktig sofa. og gulpeunge... kan trygt si at den skal byttes ut om noen mnd. eldstemann tissa i den i forgårs, og mista et glass melk i den forrige uke... heeerlig. men praktisk farge da[:D][8D]

Du får et middel du kan ta på som fjerner lukt og bakterier på møbelforetningene.. Må bare ta det på kvelden, lukter litt og luft godt..

ORIGINAL: eelias

vi har en mørk sofa...men den har blitt gulpet på og tilgriset av alt fra saft og mat til tusj....vil si den holder seg greit i forhold til hva den har vært igjennom, men den ser ikke ny ut lenger og noen flekker viser litt. kommer ikke til å handle ny sofa før ungene er store nok. vet ikke om jeg vil anbefale stoff sofa.

Kjøp deg total clean, de har den på Bohus.. Den tar alt av flekker.. Blekk, blod, rødvin, sjokolade, ja de vaskelige flekkene man absolutt ikke vil ha på møbler..[:)]

ORIGINAL: giggsy

Vi har lys microfiber-sofa, vet ikke helt hva jeg skal kalle fargen, lys grå/beige kanskje. Den er iallefall helt lys. Har en gutt på snart 2,5 år, han har ikke grisa til sofaen, problemet her i huset er helst faren, er han som griser. [:-] Mini har rablet på ene armlenet med kulepenn etter at faren la fra seg kulepenn og sovna på sofaen. [:-] Har ikke prøvd å fjerne det men tror vi skal få det bort.

Samme her.
Og kulepenn går bort. Sprittusj også. [:)]

vi har stockholm fra ikea, gammelbo lys beige mener jeg den heter, en lys linfarge. mener det er mest lin i det stoffet. ville helst hatt ull hvis jeg kunne valgt! nydelig å sitte på og skremmende lett å gjøre rent faktisk:) synes jeg da... de har en nyydelig ullsofa på home and cottage!

synes ikke det er noe problem med stoffsofa og små barn, de griser, men vi tar flekkene med en gang så det har ikke vært noe problem. to uker etter sofaen kom i hus sølte mannen et helt diiiigert rødvinsglass over halvparten av den ene sofaen, men alt gikk vekk med vanish faktisk, ser ikke tegn til det nå:) så har jeg også endel puter og tepper oppi der da, så de fanger jo opp litt:) er ikke noe skinnsofamenneske og er sjeleglad jeg valgte stoffsofa:)

Vi har brun sofa i ett eller annet grovt syntetisk stoff. Har impregnert sofaen slik at flekker går lett av om uhellet er ute. Det finnes gode flekkfjernere om det blir helt krise også. [;)] Synes det er så mye lunere med stoff enn skinnsofa.

Back
Topp