Noen som har sluttet å amme?

Mayb31

Elsker forumet
Er det flere her som har sluttet å amme, selv om de har melk?

Jeg sluttet i går, orker det bare ikke av flere grunner. Ammet heller ikke Celina, og vi (hele familien) trivest best sånn!

Med Celina så hadde jeg så lite melk at jeg sluttet på dagen og trengte ikke pompe meg eller noe, men nå er det riklig med melk og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få den bort uten å risikere betennelse.

Noen som har tips?
Har hørt om at man kan få en piller hos legen som stopper produksjonen,men ringte legen i går (turnus) og hun hadde ikke hørt om noe sånt.
Noen som vet noe om dette?
Jeg sliter virkelig her, går på kanten hele tiden. Sprengte pupper og like før det stopper seg opp i kanalene.¨

Please hjelp meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tror jeg kommer til å gi meg med ammingen når sommeren kommer... (vist jeg ikke skal fortsette til høsten, slik at jeg ikke får hengepupper i bikini[8D]) om jeg har melk så¨lenge da

jeg tror jeg kommer til å amme en stund til hvis jeg har mulighet til det.

Jeg har sluttet å amme, men hadde litt lite melk.
Ble enig med HS om å kutte det ut.
Måtte ha litt hjelp til å passe Amanda når hun hadde mye mage smerter, fikk aldri søvn.
Så vi begynte med flaske litt da.
Også fikk hun veldig vondt i magen av morsmelka.
Siden jeg er alene og sånn fant vi at jeg ikke skulle stresse med amming,
mye bedre at jeg er der for tulla mi og har overskudd til henne.
Jeg pumpet litt noen ganger. Men synes det var greit å håndmelke litt i dusjen og massere vekk harde kuler under varmt vann.
Ble en del dusjing i begynnelsen men....

ORIGINAL: Mayb31

Er det flere her som har sluttet å amme, selv om de har melk?

Jeg sluttet i går, orker det bare ikke av flere grunner. Ammet heller ikke Celina, og vi (hele familien) trivest best sånn!

Med Celina så hadde jeg så lite melk at jeg sluttet på dagen og trengte ikke pompe meg eller noe, men nå er det riklig med melk og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få den bort uten å risikere betennelse.

Noen som har tips?
Har hørt om at man kan få en piller hos legen som stopper produksjonen,men ringte legen i går (turnus) og hun hadde ikke hørt om noe sånt.
Noen som vet noe om dette?
Jeg sliter virkelig her, går på kanten hele tiden. Sprengte pupper og like før det stopper seg opp i kanalene.¨

Please hjelp meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Slike piller fikk jeg på sykehuset - for jeg ga mme fra dag en. Sa i fra der, og da fikk jeg to piller dagen etter han var født, og det holdt. Tar du de seinere forstod jeg at èn måtte ta en 10 dagers kur.
Hva de het vet jeg dessverre ikke! Men det finnes i hvertfall[:D]
LYKKE TIL!!

Ikke kommet helt i gang med denne ammingen , men jobber fortsatt med det. Blir så forbannet sår...... Vet ikke hvor lenge jeg holder ut nei...

You must log in or register to reply here.
Back
Topp