Noen som har slutta med mme eller pupp enda?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Vurderer å slutte helt nå. Flaska som ho har pleid å få etter frokost har vi kuttet ut fordi hun ikke drikker noe, bare leker med den. Kveldsflaska drikker hun 100 ml av. Rekker omtrent ikke å bruke opp en pakke før den går ut på dato..
Er det for tidlig å slutte? Hun får vanlig melk i kopp til frokost og det går helt fint.

Vi har sluttet for et par mndr siden. Pupp ville han ikke ha mer da jeg ble gravid på nytt og mme var aldri godt mottatt. Nå får han vann eller kumelk. Lunker kumelk litt i microen og det er en kjempe hit :)
De sier på helsestasjonen at fra de er 10-11mndr så er ikke mme/mm det som gir mest næring. Nå får de mesteparten av næringen fra fast føde, så dermed er det ikke behov for mm/mme om barnet ikke vil ha. Det har vi fått beskjed om i hvertfall ;)

Her er hivednæringen fortsatt mme, så blir vel en stund til vi slutter med det... Alt annet bare pusker han i seg..

Om en måneds tid byner jeg nok å bytte ut noe av mme på flaske med vanlig melk for å så gradvis få han til å drikke den kald fra kopp til måltidene i stedet slik at vi kan droppe flaska fra rundt 1 år.

Ammer litt på natt, men i går gikk vi tom for mme, så fra nå av får hun grøt laget på vanlig melk. Drikkemelk har jeg ingen planer om å gi, til mat drikker hun vann:) Men som sagt så ammer hun et par ganger på natt. Hadde uansett ikke stresset med drikkemelk, yoghurt og hvitost er fine kalsiumkilder.

De skal ha 300-600 ml melk fram til 1 år. Over 1 år trenger de gradvis mindre, ned mot 1-2 dl om dagen. Det er mme i mye grøt, det teller. Om du gir mm/mme/kumelk velger du selv. Høres ut som hun er ferdig med flaske da ja.

Her ammer jeg 4-6 ganger i døgnet enda. Håper jeg kan fortsette med morgen og kveld en god stund. Pumpa funker enda fakrisk (gjorde uke det da eldste var så stor) så kan gi mm i kopp :)

Er vel snart 3 måneder siden jeg sluttet å amme og da nektet han flaske i samme slengen :p Så da ble det slutt på alt ;) Blander mme-pulver i grøten så han får i seg det han trenger derfra, og av drikke går det mest i babyjuice og litt vann :)

Nå siste uka har jeg nesten slutta helt på dagen. En og annen sup bare. Hun får ved leggetid, er par ganger på natta og masse på morgenen. Virker nesten som om hun fyller opp "lageret" på morgenen, kan amme 4 ganger på en time om morran.

Last edited:
Her får han en flaske mme på kvelden, og av og til på morgenen, (240 mlx2 altså) vil tro det blir mindre av den på morgenen når vi er mer i hverdagssiget.
Han spiser ikke grøt, har totalnekt på det fot tida, men spiser mye og variert ellers
.

Siden desember når han var sjuk så har han ikkje fått mme av meg for han blir så tett i brystet... Melken gjorde at hosten ble verre... Stakkars.. så da blzir det kun det som evt er i grøten.. var legen som sa eg ikkje trengte bekymre meg med det siden han ble så dårlig... Da får han heller få vanlig kumelk når han begynner å bli bedre... :) ammet sluttet eg med for veeeeeldig lenge siden desverre...

Får ca 240 ml mme på morgoen og på kvelden. I helgene får han det også rundt lunch tider.
Har ikkje prøvd kumjølk enno, føle han ikkje har behov for det enno.

Vi har også mer eller mindre slutta.

Nå er det lite for tida. Hun spiser seg mett på mat. Her om dagen ammet jeg ikke på en hel dag. I det siste har hun ikke villet hatt pupp på sengekanten, spist seg mett på grøt. Våkner fremdeles 3 ganger på natten, men føler ikke hun spiser så mye... Spørs om kveldspuppen er slutt nå. Morgenpupp håper jeg vi fortsetter med en god stund! Pumper på kvelden og bruker i grøt så holder produksjonen oppe. Er så redd for å miste all melken om jeg trapper for fort ned, vil gjerne kunne amme 1-2 ganger i døgnet.

Back
Topp