Noen som har reist til Spania/Torrevieja med baby?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Har noen spørsmål :)

Bør vi ta med bleier og mat?
Vi skal til Torrevieja, og der er det jo egne norske butikker, men er kanskje veldig dyrt?

Og når man skal betale for å få med bilstol på flyet. Blir den levert med bagasjen?
Kan jeg surre setet sammen med basen kanskje, og få det godkjent som bilstol?
Bør det pakkes inn? 

Trillene skal ihvertfall leveres ved gaten vet jeg.. men usikker ang bilstolen. Reiser med Ryanair på lørdag.

Vi var i Torrevieja med vår baby som var ca 5 mnd i fjor sommer. Gikk veldig greit:) kjøpte bleier der nede, mme tok vi med hjemmefra ellers så spiste ikke hun så mye annet. Hadde med en pakke med grøt og noe fruktmos også. Når det gjelder bilsetet så hadde ikke vi med basen, bare selve setet, og det ble sendt som spesialbagasje. Hadde ikke noe rundt det. Vognen hadde vi med oss helt ut til flyet, reiste forresten med Ryanair vi også. Når vi skulle om ord på flyet så var vi først ute pga vognen og da kunne vi velge hvor vi ville sitte i flyet:)

TonjeJenta skrev:

Bør vi ta med bleier og mat? Det har jeg alltid gjort! Det finnes sparbutikker i Spania, men har til gode å se pampers eller libero. Skal ikke si at deres bleier er bedre, men har hørt at det er mye rart i de. Ang mat...hvor gammelt er barnet da? Jeg hadde med MME, grøt og middag på glass, men middagsglassene finner du der også så jeg hadde nok ikke hatt med mehg så mye av det neste gang.
Vi skal til Torrevieja, og der er det jo egne norske butikker, men er kanskje veldig dyrt? Det er veldig dyrt med bleier. Bare ta turen til sverige å se forskjell også:O Ta med.

Og når man skal betale for å få med bilstol på flyet. Blir den levert med bagasjen?
Bør det pakkes inn? Trenger ikke å betale for å få med bilstol, den sendes som spesialbagasje. Ville nok polstret den med myke ting før jeg har pakket den inn, evt få lurt den inn i prampack med vogna.

Trillene skal ihvertfall leveres ved gaten vet jeg.. men usikker ang bilstolen. Reiser med Ryanair på lørdag. Da regner jeg med du har forhørt deg med flyplassene og flyselskapet at de godttar at du tar med deg trillene til gaten? God tur!

MissVixen skrev:

TonjeJenta skrev:

Bør vi ta med bleier og mat? Det har jeg alltid gjort! Det finnes sparbutikker i Spania, men har til gode å se pampers eller libero. Skal ikke si at deres bleier er bedre, men har hørt at det er mye rart i de. Ang mat...hvor gammelt er barnet da? Jeg hadde med MME, grøt og middag på glass, men middagsglassene finner du der også så jeg hadde nok ikke hatt med mehg så mye av det neste gang.
Vi skal til Torrevieja, og der er det jo egne norske butikker, men er kanskje veldig dyrt? Det er veldig dyrt med bleier. Bare ta turen til sverige å se forskjell også:O Ta med.

Bør det pakkes inn? Trenger ikke å betale for å få med bilstol, den sendes som spesialbagasje. Ville nok polstret den med myke ting før jeg har pakket den inn, evt få lurt den inn i prampack med vogna.

Trillene skal ihvertfall leveres ved gaten vet jeg.. men usikker ang bilstolen. Reiser med Ryanair på lørdag. Da regner jeg med du har forhørt deg med flyplassene og flyselskapet at de godttar at du tar med deg trillene til gaten? God tur!

Hva mente du med å ta turen til Sverige å se? Libero er billigere å kjøpe Libero på Nordby i Sverige enn Kiwi i Norge altså.

Jo, det koster penger å ta med bilstolen på flyet som spesialbagasje. Har jo skrevet det over... og har allerede betalt for det. Sånn er reglene med Ryanair. Hvis du leste innlegget til hun før deg ser du at det ikke pakkes inn tydeligvis. Og prampack har vi ikke med.. da man får med triller som kan klappes sammen gratis. 

Så.. det er tydeligvis dyrere.. men ellers passet mye av infoen din ikke til reisen min desverre.  Men jeg vil tro de selger Pampers og Libro i den norske butikken der nede.... det er jo nesten flere nordmenn enn spanjoler i Torrevieja.. hihi :)

Bella Vista skrev:
Vi var i Torrevieja med vår baby som var ca 5 mnd i fjor sommer. Gikk veldig greit:) kjøpte bleier der nede, mme tok vi med hjemmefra ellers så spiste ikke hun så mye annet. Hadde med en pakke med grøt og noe fruktmos også. Når det gjelder bilsetet så hadde ikke vi med basen, bare selve setet, og det ble sendt som spesialbagasje. Hadde ikke noe rundt det. Vognen hadde vi med oss helt ut til flyet, reiste forresten med Ryanair vi også. Når vi skulle om ord på flyet så var vi først ute pga vognen og da kunne vi velge hvor vi ville sitte i flyet:)

Takk takk :)) Hvor kjøpte dere bleiene der nede hen? Og sånn ca. pris?
Begge mine... han på 6mnd og ho på 2,5år bruker forsåvidt samme størrelse og trenger jo ikke så mange for en uke. 

Hei.
Vi hadde med noe bleier da vi var i spania i 6 uker, fuengirola Kjøpte spanske på slutten og det ruinerte oss ikke akkurat! Det eneste er at pakkene med bleier er store - typ 100 bleier i pakken! Spanske dodot er nesten som pampers her hjemme. Neste gang kommer jeg bare til å ta med noen bleier. De har og bedre utvalg av badebleier. Marcedona er jo en stor matkjede så der får du nok det du skal ha. De har og samme type fruktbegre som hipp har, i eget merke.  Ellers er det jo veldig mye god og fersk frukt som frister. Hadde tatt med grøt da de gjerne har mer sukker i grøtpulveret, du får sjokoladesmak hvis du ønsker ;)
Hadde og tatt med mme hvis du bruker det.

Du skal jo ikke til et u-land, som samboern her sa!

God tur

TonjeJenta skrev:

Bella Vista skrev:

Begge mine... han på 6mnd og ho på 2,5år bruker forsåvidt samme størrelse og trenger jo ikke så mange for en uke. 

Vi kjøpte bleier på Carrefour, stor matbutikk liknende Obs. Husker ikke prisen, men var en stoooor pakke og husker jeg ikke syntes det var så ille pris:) vi skal ned dit igjen i sommer og da kommer hvertfall jeg til å kjøpe bleier der nede:) pleier egentlig alltid å ha med bleier hjemmefra når vi er på ferie..

Kan ikke svare deg så mye når det kommer til flyreisen, men bleier og middagsglass trenger du ikke ta med. Ei heller fruktglass. De har mye bedre og mer spennende mat på glass enn det vi har i Norge. Hipp og Heio finnes uten sukker, salt osv der nede og :)

tari skrev:
Hei.
Vi hadde med noe bleier da vi var i spania i 6 uker, fuengirola Kjøpte spanske på slutten og det ruinerte oss ikke akkurat! Det eneste er at pakkene med bleier er store - typ 100 bleier i pakken! Spanske dodot er nesten som pampers her hjemme. Neste gang kommer jeg bare til å ta med noen bleier. De har og bedre utvalg av badebleier. Marcedona er jo en stor matkjede så der får du nok det du skal ha. De har og samme type fruktbegre som hipp har, i eget merke.  Ellers er det jo veldig mye god og fersk frukt som frister. Hadde tatt med grøt da de gjerne har mer sukker i grøtpulveret, du får sjokoladesmak hvis du ønsker ;)

God tur

Samboern har nok rett ;-)
Men når man aldri har vært uttafor sånn med baby.. så har man liksom aldri kikket etter sånne ting heller. :)) Men da tar jeg ihvertfall med grøt og mme. Og kanskje ikke stappe hele kofferten full av bleier. Kan hive ut noen om det blir trangt :). Har vi plass har vi plass :).
Grøt med sjokolade hadde vært tingen :-D

Bella Vista skrev:

TonjeJenta skrev:

Bella Vista skrev:

Vi kjøpte bleier på Carrefour, stor matbutikk liknende Obs. Husker ikke prisen, men var en stoooor pakke og husker jeg ikke syntes det var så ille pris:) vi skal ned dit igjen i sommer og da kommer hvertfall jeg til å kjøpe bleier der nede:) pleier egentlig alltid å ha med bleier hjemmefra når vi er på ferie..

Takk takk :)
Er jo uansett bare for ei uke.. og i varmen der blir det vel mye løping uten bleie og for ho eldste vil jeg tro :). Blir spennende ihvertfall. Takk for masse info.

*Nyperose* skrev:
Kan ikke svare deg så mye når det kommer til flyreisen, men bleier og middagsglass trenger du ikke ta med. Ei heller fruktglass. De har mye bedre og mer spennende mat på glass enn det vi har i Norge. Hipp og Heio finnes uten sukker, salt osv der nede og :)

Hurra!! :-D
Da tar jeg bare med middag og frukt for litt av tiden før man får handlet f.eks. Ikke for hele uka. :) 

TonjeJenta skrev:

tari skrev:
Hei.

God tur

Samboern har nok rett ;-)
Men når man aldri har vært uttafor sånn med baby.. så har man liksom aldri kikket etter sånne ting heller. :)) Men da tar jeg ihvertfall med grøt og mme. Og kanskje ikke stappe hele kofferten full av bleier. Kan hive ut noen om det blir trangt :). Har vi plass har vi plass :).
Grøt med sjokolade hadde vært tingen :-D

Jeg pakket med meg alt for mye når vi dro. Hadde prampacken full av bleier, grøt, middagsglass, våtservietter etc. Så kjenner "bekymringen".
Det eneste jeg ønsket jeg hadde med mer av var våtservietter. Fant ingen uten parfyme og andre ulumskheter.
Nestle sine naturgenes eller noe var veldig fine, ifht middagsmat. Når dere spiser ute er det mye mer tilrettelagt enn her i Norge. Micro overalt som du får brukt selv.
Erroski er en annen god butikk. Styr unna Spar, den er gjerne dyrere!

Misunner deg nå, har bodd i Torrevieja for en del år siden og savner det 

Vi var en tur i Spania når Tara var 7 mnd, hadde med mme og vannkoker og kokte flaskevannet  hadde da en mini vannkoker som tok lite plass. Bleier kjøpte vi der og de var supe de, var riktig nok ca 100 stk i pakka  Nestle får du jo der om du skal ha grøt, funker fint en uke det altså!

Ellers er det mulig å få tak i alt der, sykehus/leger er minst like bra som i Norge og man får super behandling!! 

Barna i Spania vokser opp like bra som her og for en uke går det meste

Vi var i Torrevieja for 1års tid siden med en på 8mnd. leide bilstol hos ett svenskt firma, men det var i sentrum da. tok vikingtaxi med bilstol inn til sentrum :) Hadde med alt av bleier og babymat nedover, ante jo ikke hva de hadde. likte ikke bleiene dær så glad vi tok med ;)  Trillen fikk vi ha med til gaten men den kom ut med bagasjen når vi kom fram :) tror ikke jeg ville ha sjangsa på å sende bilstol som baggasje da. 

Virka som det var veldig mye sukker i mye av barnematen dær, men de hadde "norsk" babymat på noen av apotekene :)

Var i Spania for 1 uke siden og det gikk super bra. Hadde med bleier og mat til babyen :)Ingen problem på flyet eller noe :)

Vi reiser til torrevieja hvert år siden svigerfar bor der. Og har med bleier. I fjor når minsten var ca 1 år, så hadde vi med mme, grøt, middag, bleier, våtservietter. Ang bilstol vet jeg ikke, da vi lånte av tremenningen til mannen som bor der. Lånte vogn av de til minsten og kjøpte en billig vogn til eldste som var 3,5 år, på carrefur. Betalte 19 euro for den :P 

Er dyrt med bleier der, og de inneholder masse humbug. 

Jeg ville ha tatt med bleier siden det er mye dyrere i Spania. Mme hadde jeg også tatt med om jeg var deg. Grøt, middagsglass og fruktpure har de ett kjempebra utvalg av :) Vi la trilen i en plastpose da vi dro til Spania, brukte den samme da vi reiste hjem - la den i Posen utenfor flyet, festet bagasjelapp på, og lot den stå der så stuerne fikk legge den inn i flyet :) Til flyreisen vil jeg anbefale deg å ta med dyna til babyen, da blir det lettere/ mer behagelig å holde babyen over lengre tid :)

hei! Jeg fløy med ryanair i slutten av mars i år til Malaga. Hadde vogn i prampack, da babyen var bare 3 mnd, hadde han i bilsetet helt til trappa på flyet. Gikk greit ned, den sto utenfor trappa og ventet på oss, men hjem fikk vi det tilbake på spesialbagasjen og puten i setet var borte... Bilsetet går som babyutstyr og må kjøpes inn i billetten 10 pund hver vei, vogn er gratis. God tur

Currrlysue skrev:
Vi var i Torrevieja for 1års tid siden med en på 8mnd. leide bilstol hos ett svenskt firma, men det var i sentrum da. tok vikingtaxi med bilstol inn til sentrum :) Hadde med alt av bleier og babymat nedover, ante jo ikke hva de hadde. likte ikke bleiene dær så glad vi tok med ;)  Trillen fikk vi ha med til gaten men den kom ut med bagasjen når vi kom fram :) tror ikke jeg ville ha sjangsa på å sende bilstol som baggasje da. 

Virka som det var veldig mye sukker i mye av barnematen dær, men de hadde "norsk" babymat på noen av apotekene :)

Vi skal åffcårs kjøre med Viking-taxi inn til byen 
Vi skal ta med et babysete til minsteungen..egentlig...  men lurer på om vi bare skal drite i det.. og bruke babysetet som er med taxien egentlig. Mindre å drasse på. Vi har to babyseter liksom. Gleder oss litt nå :-D

Ville tatt med ja, men går du tom så er det ingen krise. Vi gikk tom for både mme og grøt, og siden hun ikke tålte melk så ble det litt stress, men vi fikk tak i på apoteket der nede. Men mme smakte visst ikke like godt som nutramigen, så den klagde hun fælt på, grøten derimot ELSKET hun, så det gikk jo greit. Vi har familie der nede, og lånte både bilstol og vogn, så akkurat det vet jeg ikke noe om.

Back
Topp