Noen som har reist med hurtigruta?

VilHaNr.2

Betatt av forumet
Måtte dere ha med pass for barna? Vi skulle jo bare feriere i norge, så vi droppet å fornye passene. Nå ser jeg at det står på hurtigruta.no at alle reisende må vis fram gyldig legitimasjon. Skal jo bare til Bergen jo :-)

Pass trengs IKKE for ferie innen norden. Uansett.
Var det jeg også trudde, men da jeg var i Sverige måtte vi vise passene våre før vi fikk gå ombord på toget. Men når man skal kun være i norge syns jeg det blir litt rart.

Trenger verken pass, eller reiseseng for de minste. Jeg har reist fra Mehamn til Kirkenes med en 1åring, og de spurte bare om min legitimasjon for å sekke opp mot bilettene... Tror jeg, også kom de inn på lugaren med reiseseng og fult soveutstyr. Det var helt fantastisk måte å reise med småbarn. Kan ambefales

Trenger verken pass, eller reiseseng for de minste. Jeg har reist fra Mehamn til Kirkenes med en 1åring, og de spurte bare om min legitimasjon for å sekke opp mot bilettene... Tror jeg, også kom de inn på lugaren med reiseseng og fult soveutstyr. Det var helt fantastisk måte å reise med småbarn. Kan ambefales
Takk for svar :-) Hvor tidlig kan man sjekke inn? Finner ingenting om dette på nettet.

Gyldig legitimasjon kan være førerkort eller kreditt/debit kort også :) trenger ikke pass for å reise rundt i Norge om du er norsk statsborger.

Back
Topp