Noen som har redusert arbeidstid?

MamaL

Flørter med forumet
Hei!
Noen som har valgt å ha redusert arbeidstid for å være hjemme med barna?
Har en på 4 og en på snart 2 år og jeg vurderer å søke permisjon 20% ut barnehageåret. For å ha de hjemme en dag i uka.

Verdt det? Jobber selv i bhg så har jo aaaaaldri fri :sorry:

Jobber fast 80% pga reisevei til/fra bhg. Reduserte dager. Skulle gjerne jobbet 80% og hatt en dag fri i uka istede. Men da helst for å kunne ta igjen husarbeid og gjerne hente litt tidligere. En fridag i ny og ne hadde også vært koselig.

Du kan jo be om 20% permisjon også ta det som det kommer etter behov hva du bruker fridagen til?

Hei!
Noen som har valgt å ha redusert arbeidstid for å være hjemme med barna?
Har en på 4 og en på snart 2 år og jeg vurderer å søke permisjon 20% ut barnehageåret. For å ha de hjemme en dag i uka.

Verdt det? Jobber selv i bhg så har jo aaaaaldri fri :sorry:
Jeg hadde det når de to første var små, valgte å slutte tidligere hver dag sånn at vi fikk mer ettermiddag sammen og bhg-dagene ikke ble så lange. Har aldri angret ett sekund på å ha den ekstra tiden sammen :Heartred

Jeg jobbet 80 % en stund, jeg tok kortere dager. Da kunne vi spise frokost sammen hele familien og jeg kunne hente tidligere i barnehagen uten å måtte jobbe på kvelden. Var veldig fornøyd med det! Hevet livskvaliteten veldig! Har gått opp til 100 igjen nå pga at jeg er gravid med april-termin og vi mest sannsynlig må ta en del mnd ulønnet permisjon for å få det til å gå opp, ville heller gå ut i permisjon på 100 % lønn. Skal gå ned igjen når jeg ikke har ammefri lengre når jeg er tilbake etter perm:) så lenge økonomien går rundt kommer jeg til å gå for lavere stillingsprosent! Det var veldig deilig for min del :)

Back
Topp