Noen som har rødt hår her?

Bkno5931492

Første møte med forumet
Noen som har rødt hår her og fregner (skikkelig rødhåret) med en baby som ikke har rødt hår? Far har kommune grått og grått skjegg. Dette er ikke frekt ment, men er veldig nysgjerrig på gener:- D
 
Moren min er rødhåret og faren min har svart hår og ingen av barna fikk rødt hår og fregner heller ingen barnebarn. Så det er ikke alltid at det blir som naturen mener er riktig :)
 
Her hadde både mannen og jeg nesten hvitt hår når vi var barn, jeg er fremdeles lys blond, men han har blitt mellom/mørk blond med årene.
Vår eldste har skikkelig rødt hår
0e58ed1a39dd8fae2064af8af228ec82.jpg
 
Her hadde både mannen og jeg nesten hvitt hår når vi var barn, jeg er fremdeles lys blond, men han har blitt mellom/mørk blond med årene.
Vår eldste har skikkelig rødt hår
0e58ed1a39dd8fae2064af8af228ec82.jpg
 
Jeg har metallisk rødt har og fregner over hele kroppen, mannen er blond, var platina. Eldsta har fått en mellomting av hårfargene våre og foreløpig ingen fregner. Yngste er platinablond og har nettopp begynt å få fregner over nesa og kinna.
 
Jeg har det (eller hadde oransjerødt som liten,men mer jordbærblond-ish nå) med blek hud og fregner.
Barnefar er mørkbrun.
Eldstemann har fargene etter faren mens nr 2 har blondt med rødskjær (var mer rød ved fødsel).
Venter nr 3 nå,og kjempespent på hva slags den får.
 
Mannen hadde rødt hår som barn, og er fortsatt rød i skjegget. Vi har et barn med, og et barn uten rødt hår.
 
Noen som har rødt hår her og fregner (skikkelig rødhåret) med en baby som ikke har rødt hår? Far har kommune grått og grått skjegg. Dette er ikke frekt ment, men er veldig nysgjerrig på gener:- D
Ingen automatikk i det med rødt hår.
Rødt hår kan óg gjerne hoppe over en generasjon eller to før det dukker opp igjen :)
Barn som får rødt hår har foreldre (både mor og far) som er bærere av genet som gir rødt hår. Det betyr at foreldrene ikke trenger å ha rødt hår selv.
 
Ingen automatikk i det med rødt hår.
Rødt hår kan óg gjerne hoppe over en generasjon eller to før det dukker opp igjen :)
Barn som får rødt hår har foreldre (både mor og far) som er bærere av genet som gir rødt hår. Det betyr at foreldrene ikke trenger å ha rødt hår selv.

Noe som er interessant, siden det ikke er rødt hår på noen av foreldrene eller besteforeldrene til mannen. Ikke oldeforeldre heller som jeg har hørt. Ingen av de tre brødrene hans har antydning til rødt heller :p
 
Noe som er interessant, siden det ikke er rødt hår på noen av foreldrene eller besteforeldrene til mannen. Ikke oldeforeldre heller som jeg har hørt. Ingen av de tre brødrene hans har antydning til rødt heller :p
Nei, men de kan likevel være bærere av genet :)
 
Har ei venninne som er rødhåra og hennes unger har brunt hår som faren deres.
 
Jeg er blond og mannen mørk, to av tre barn er lyse med litt rødlig skjær. Mannens bror er rødhåret og faren min er rødblond.
 
Jeg har rødt hår, mannen har mørkt. Begge barna er lysblond

Ofte kan en mann med mørkt hår og en kvinne med blondt hår få barn med rødt hår.. kombinasjon helt lys og helt mørk..
 
Back
Topp