Noen som har pute/teppe under hodet i bagen?

Lulilu

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Januarskatter 2015
Har sett flere som har hevet forparten av bagen med en pute eller teppe slik at barnet kommer høyere opp med hodet. Måtte spørre ei dame i heisen i dag hvordan hun gjorde det :P Er det noen av dere som har gjort det? Liker barnet det? Kan det sove sånn liksom? Synes liksom ikke det virker så ergonomisk for de små babykroppene.. Kanskje det bare er meg. Men er jo også en fin løsning for å unngå å bytte til sportsdel så tidlig.

Vi har teppe i baggen, men det ligger under hele han... Jeg kan vippe opp sånn at han ligger skrått. Jeg hadde vel ikke bygd opp under hodet for st han skulle kommet lenger opp. De skal jo ikke ligge med pute engang, men det er min tanke :)

Det ser ut som det er fra nedre del av ryggen og opp. Nesten sånn som det er i en sportsdel.

Jeg drar heller ned kalesjen så får hun se i taket. Blir hun alt for misfornøyd tas hun opp. Ingen oppbygging her.

Jeg bruker aldri vognbagenpå kjøpesenter o.l., jeg bruker bilsetet som klikkes på chassiet til vognen. Da sitter han fint og er fornøyd lenge :)

I min vogn er det en plate i bagen som kan vippes opp, men den er så skrå at jeg ikke ville brukt den på en baby som ikke kan sitte selv. Ville ikke bygget opp med puter å liknende. Da er det vel bedre å ta ungen i bilstolen hvis du har mulighet til det.

Vi har ikke bil, og jeg har heller ikke lappen(i en alder av 30 år! o_O ) bor i byen og ser ikke særlig behovet heller enda. Da jeg var hos fysioterapeut på helsestasjonen sa hun at han godt kunne sitte i fanget mitt, og da tenkte jeg at det kanskje ikke gjorde noe om man bygde opp i vognen. Man ligger jo ikke flatt i en bilstol heller.

Vi har ikke bil, og jeg har heller ikke lappen(i en alder av 30 år! o_O ) bor i byen og ser ikke særlig behovet heller enda. Da jeg var hos fysioterapeut på helsestasjonen sa hun at han godt kunne sitte i fanget mitt, og da tenkte jeg at det kanskje ikke gjorde noe om man bygde opp i vognen. Man ligger jo ikke flatt i en bilstol heller.
Jeg har heller ikke lappen :P Heldigvis har mannen for vi bor ikke sentralt ;)

Da jenta jeg fikk i 2010 ble født ble det anbefalt ute av sykehuset...
en kvadratisk pute... men denne skulle ikke ligge bare under hode til de små
men helt nedenifra korsryggen å opover :)

Jeg kjøpte en helt vanlig annungen junior pute, men denne er jo veldig rektanguler
og ristet duna ned ene enden og brettet den litt nærmere en kvadratisk form
og sydde fast hjørnene med et par enkle sting så puta skulle holde formen.

La stortsett puta under lammeskinnet så den holdt seg på plass

Last edited:
Da jenta jeg fikk i 2010 ble født ble det anbefalt ute av sykehuset...
en kvadratisk pute... men denne skulle ikke ligge bare under hode til de små
men helt nedenifra korsryggen å opover :)

Jeg kjøpte en helt vanlig annungen junior pute, men denne er jo veldig rektanguler
og ristet duna ned ene enden og brettet den litt nærmere en kvadratisk form
og sydde fast hjørnene med et par enkle sting så puta skulle holde formen.

La stortsett puta under lammeskinnet så den holdt seg på plass
Dette likte jeg å lese ;) du fikk jo anbefalt dette etter årtusenskiftet, så da velger jeg å tro at det gjelder enda :) takk for svar alle sammen!!

Dette likte jeg å lese ;) du fikk jo anbefalt dette etter årtusenskiftet, så da velger jeg å tro at det gjelder enda :) takk for svar alle sammen!!

Så lenge den ikke ligger bare under hode.... men lager en jevn liten skråning for både rygg nakke og hode. og dunputer faller jo ganske sammen når man ligger på dem... så ser kanskje større ut enn de er med lille oppå

Sykehuset anbefalte noe de kalte sykehusputa... men mener den var ganske dyr så lagde til en egen som jeg nevnte.
Aner ikke hva de anbefaler eller ikke akkurat nå

♥T. Desember '07 ~ ♥U.M. August '10
♡Munin♡ventet i Oktober, ☆endte i sen MA ☆lilleskatt født 24. April '13 :'( :-( :'(
★ta alltid godt vare på minner og øyeblikk★

Men ang det og sitte, lille her sitter endel i fanget, vil ikke ligge så mye lenger. . Da klager hun og vil opp og sitte og da er hun såååå fornøyd :) . Bynt å løfte seg selv opp og så. Kommer jo ikke opp av seg selv da såklart, men prøver ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Men ang det og sitte, lille her sitter endel i fanget, vil ikke ligge så mye lenger. . Da klager hun og vil opp og sitte og da er hun såååå fornøyd :) . Bynt å løfte seg selv opp og så. Kommer jo ikke opp av seg selv da såklart, men prøver ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Slik er vesle mor her å... vil ikke ligge å glo i taket lenger. Opp og fram og veeeeldig nysgjerrig på verden <3

Slik er vesle mor her å... vil ikke ligge å glo i taket lenger. Opp og fram og veeeeldig nysgjerrig på verden <3
mi er også slik:-) men de kan sitte litt i fanget og sånn:-) men blir annerledes med en vogn og det er ikke bra (ikke alt for lenge i fanget heller da) for selv om de gjerne vil betyr ikke det at kroppen er sterk nok...

Å bygge opp ryggen med en pute fra korsrygg er ikke farlig for ryggen. Man har de jo i vippestol.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Å bygge opp ryggen med en pute fra korsrygg er ikke farlig for ryggen. Man har de jo i vippestol.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
nei ikke med en pute slik nei, det var ikke ment som kritikk til noen heller, men å bygge opp for mye (vet noe bruker flere puter slik at de kommer høyt opp) er ikke bra, er ikke bra for de å sitte for lenge i vippestol, bilstol og lignenede heller hvertfall ikke om det skjer ofte når de er så små.

men en pute fra korsryggen og opp er ikke farlig, kan også være godt om de er forkjølet, tett, slimete o.l :-)

Back
Topp