Noen som har pusset opp bad her inne? :)

Krristy

Gift med forumet
Vi skal bygge bad og loftstue i loftetasjen vår nå og lurer litt på hva ca prisene ligger på for å bygge bad :)
Etasjen er helt uinnredet så må bygge vegger til badet i tillegg.

Det skal ikke være noe annet en vask og toalett inne på badet.

Vi betalte ca.150.000 for å totalrennovere et bad på ca 4kvm. Dette var da et eksisterende bad, hvor alt ble nytt. Vi har ikke valgt det dyreste av hverken materialer til gulv og vegg, eller innredning. Prisen på materialene vil selvfølgelig være med på å trekke prisen opp eller ned. Men det høres ut som om dere kanskje får litt mer jobb med rør osv, hvis det ikke er et eksisterende bad der nå? Det vet jeg ikke noe om prisen på dessverre, men jeg anbefaler veldig å sjekke med flere forskjellige før dere begynner. Prisene kan variere stort!!

Amorosa skrev:
Vi betalte ca.150.000 for å totalrennovere et bad på ca 4kvm. Dette var da et eksisterende bad, hvor alt ble nytt. Vi har ikke valgt det dyreste av hverken materialer til gulv og vegg, eller innredning. Prisen på materialene vil selvfølgelig være med på å trekke prisen opp eller ned. Men det høres ut som om dere kanskje får litt mer jobb med rør osv, hvis det ikke er et eksisterende bad der nå? Det vet jeg ikke noe om prisen på dessverre, men jeg anbefaler veldig å sjekke med flere forskjellige før dere begynner. Prisene kan variere stort!!

Det er lagt opp rør når vi bygde det for 4 år siden :)

Krristy skrev:

Amorosa skrev:

Det er lagt opp rør når vi bygde det for 4 år siden :)

Aha, ja da slipper dere den kostnaden nå! :)

Vi driver å ¨lager¨ bad nå..
Gjør om ett soverom til bad.. 
Vi har brukt 33000 kr på rørlegger. har brukt 15000 kr på materialer til nå. 
Regner med at vi kommer til å bruke minst 50000 kr til gulvbelegg, fliser, toalett, badekar og servant og resten av materialene som vi mangler! 

Vi hadde et bad på 6kvm. Nye vegger - måtte ikke bygge da. Fliser, møbler, do, dusj, tak, spotter, bladibladibla. Jeg tror det ble alt fra 20.000-40.000. Men vi hadde ikke kostnader på verken rørlegger eller elektriker.

Er noen år siden vi pusset opp badet, da flyttet vi en vegg 2 m så badet ble 6 kvm istedet for 4. La varmekabler, spotter i taket, fliser på gulv og vegger, dusjnisje, vegghengt toalett og innredning. Tror rørlegger og elektriker kom på ca 30 000 hver, fliser og arbeid kom på ca 70 000 og så innredningen ca 20 000 så ca 150 000 totalt.

Vårt bad på 8 kvm. kostet i underkant av 20.000. Vi gjorde alt selv unntatt varmekablene. 

-Nye varmekabler
-Støpte nytt gulv
-Malte tak, vindu og dør
-La baderomsplater på veggene
-Flislagde gulvet
-Nytt do
-Nye dusjvegger, dusjbatteri og dusjhode
-Brukte opp igjen innredningen og vaskene
-Nye tak-, vindus- og dørlister

Vi holder på nå...
Stort bad på ca 18 m2.
Vi kommer nok oppi over 150,000..
Da er det kun rørlegger som er betalt for, resten gjør vi selv.

Back
Topp