Noen som har premature storesøsken?

1rosa+spire?

Glad i forumet
Her venter jeg jo nå nr 2 :) en vakker liten prins :)

Men store søster Emilie Victoria kom i uke 29+0 Pga morkakesvikt og sterk svangerskaps forgiftning :/ Hun var oxo kraftig dysmatur(mindre enn ant uker i magen) med sine 889g og 34 cm... Men ei sterk og go lita frøken <3

I dette svk har masse alt vært skummelt og jeg er mye inn og ut av sykehuset. Jeg sliter veldig med bt og protein D mangel. + at jeg sliter med litt blødninger og en forkort og svak livmor hals :/ De trur ikke lille bror klarer seg inne helt til uke 37(ks dato)
Så jeg er jo mye redd for å få en liten en igjen!

Selv om jeg alt har vært igjennom dette, så er det jo ikke sikkert vi er like heldige denne gangen :/

Noen andre her inne som har et høy risiko svk??? Eller fått prematur?

Min første var prematur, ble født i uke 32. Men har aldri fått noe forklaring på hvorfor. Det startet med vonde kynnere ca ei uke før jeg fikk stor blødning. Ble kjørt inn til sykehuset med ambulanse. De var redd for morkakeløsning, men det var det ikke. Lå inne noen dager og de håpte på at masriene skulle gi seg, men fikk også satt lungemodningssprøyter i tilfelle han kom før tiden. Ble etter noen dager satt igang, pga livmorhalsen hadde åpnet seg og jeg begynte å bli sliten. Så for å unngå ks var det bedre å bli satt igang som jeg forsto. Men hele den fødselen er preget av mye usikkerhet og dårlig informasjon. Visste jo ikke hvorfor ting skjedde som de gjorde og det gjør jeg fremdeles ikke den dag i dag.

Nr to som er ei jente ble født akkurat tre uker før tiden. Så det gikk over all forventning. Var også redd for at jeg skulle føde prematurt igjen pga forrige fødsel.
Skjønner at du engster deg, ville tatt det opp med jm og lege. Hva sier de?
Krysser fingrene for at prinsen din holder seg inne til uke 37!

De sier vi bare må ta en dag av gangen og vente å se. Fram til uke 23 gjør man jo ikke noe for å stoppe eller redde den lille.

Er mye redd, men på en måte føler jeg meg oxo trygg. Er jo hos fastlegen hver uke og kontroller med ul på sykehuset ca hver 3 uke :)

De sier vi bare må ta en dag av gangen og vente å se. Fram til uke 23 gjør man jo ikke noe for å stoppe eller redde den lille.

Er mye redd, men på en måte føler jeg meg oxo trygg. Er jo hos fastlegen hver uke og kontroller med ul på sykehuset ca hver 3 uke :)

Bra at du får god oppfølgning! Tenker at det er veldig betryggende i dette svangerskapet.
Ellers hadde jeg mye fokus på å ta ting rolig i mitt andre svangerskap og ikke bekymre meg for mye. Men enklere sagt enn gjort

Er tante til to da.. En født i uke 26 og ei i noen og 30 ;) friske fine barn nå men var temmeligkritisk da det stod på!! ;(

Jeg fødte også prematurt så er veldig redd og spent på hvordan det går nå.. Får du noe medisiner da?

Sniker fra sept..

Jeg fødte prematurt i uke 28+2 i april 2009.. Frøkna veide 965g og var 36 cm.. Hadde bare 2 blodoverføringer og lå på oksygen i kuvøse i 6 uker.. Alt har gått fint.. Mulig hu henger litt etter ifølge 4 års kontrollen på de testene de tok der.. Bhg merker ikke noe spes..

Foreløpig er det ingen tegn til noe galt med frøkna i magen.. Håper på å komme meg til uke 35 denne gangen

Emilie var mindre en di frøken <3 hihi. Hun henger litt etter på motorikk :/

Ja jeg går på en drøss med medisiner :/

Heldigvis ikke prematurt men hun var dysmatur, uten at det egentlig ble nevnt eller skrevet ned noen vei.
Hun kom i uke 39 + 1 og veide 2470 og 46 lang. Lille dukka mi ♡

Back
Topp