Noen som har prøvd "sove hele natta" metoden til Anna Wahlgren??

LISB

Blir kjent med forumet
Har kjøpt boka å såvidt begjynt å lese i den, er en del bra psykologi i den men syns det virker litt "mye" eller vanskelig å ta med alt i metoden, lurer på om noen har prøvd å bruke metoden uten å ta med alt, som f.eks. å fylle ut skjema å ha så voldsomt faste måltider om dagen.....mister litt motet til å prøve når det er så mye...

gutten min er 3 1/2 mnd, å etter jeg startet med litt grøt så sover han somregel i 20 tiden etter endel skriking og drikker en flaske igjen i 23-00 tiden, etterpå er han uten mat helt til 8-9 om morgenen, hadde derfor vært bra om han kunne sove endel om natten å ikke våkne eller skrike og havne over i min seng.

Nei kjenner ikke til den metoden, men har kjøpt boka til Sove-Karin jeg. Vesla er jo over 4 mnd nå, legge seg i 19 tiden og spiser som regel 3 ganger  frem til kl 0730 da står vi opp. Hun får kun mme, så jeg kunne godt tenke meg å slippe så mange matinger på natta enda ja.

Men jeg synes at sove karins bok har litt fler metoder for de som er litt eldre, dvs de som får fast føde blant annet. Da er det litt enklere å vite at de er gode og mette osv. I tillegg har vesla mi hatt kolikk og har KISS, så da skal man være litt forsiktig med voldsomme regimer.

Men det er jammen ikke så enkelt å få helt faste måltider nei, så det skjønner jeg høres litt pes ut. Jeg loggfører fakisk alt jeg nå. Kl slett for søvn og mat og hvor mye hun spiste. Da er det lettere å drøye måltidene slik at det går lenger tid i mellom, de gode vanene vil hun da ta meg seg til natten heter det visst. Så det er min metode foreløpig og introduksjon av grøt.

du sier han er uten mat til 8-9 om morran? fra kl 23? synes det hørtes veldig lenge ut! Hvis han våkner og skriker vil jeg tro han er sulten!

har nå endt opp med mat i 18.30-19 tiden og mat igjen i 1-2 tiden og igjen i 5-6 tiden, rutinen endrer seg stadig....

gutten vår var vaskelig å legge selv, men i det forrige innlegget skrev du at han fikk grøt tre ganger på dagen, er ikke det litt mye når han er tre og en halv mnd??når feliks var på den alderen så fikk han smaksprøver av grøt på kvelden og mm ellers!kan hende han har vondt i magen siden det blir så kraftig kost????
feliks var også stiv i nakke og bekken men det ble bedre etter å ha besøkt en manuell terapaut!!!og da forsvant alle lydene på natta[:)]
ellers kan jeg trøste deg med at det går mye bedre etter hvert[;)]når han vokser til[;)]
ORIGINAL: laila irene

har nå endt opp med mat i 18.30-19 tiden og mat igjen i 1-2 tiden og igjen i 5-6 tiden, rutinen endrer seg stadig....

tusen takk for tipset, jeg skal gå over til å gi litt grøt bare om kvelden, var hos manuell terapeut når han var 6-7 uker og løsnet noe øverst i ryggen, men kan jo ta en tur til bare for å sjekke at ikke noe har stivnet til igjen.
har nå nettopp fått lagt ham, startet 17.30 med litt grøt og litt mme, stellte ham og fikk i ham litt mme etterpå, men ikke mye, la ham litt før 19, men sutret og hikstet, viftet med armer og sparket med føttene og suttet veldig på tutten og hev hode fra side til side, tok ham opp etter å ha prøvd med litt sukkervann og kokt vann på flaske, fikk da i ham 120ml til med mme, fremdeles urolig når jeg la ham måtte ha litt til sukkervann før han begjynte å roe seg, føler ikke jeg har kontroll i det hele tatt på mat/legging om kvelden, er sliten og oppgitt...gleder meg veldig til at han skal bli eldre og at ting skal bli bedre :)

det blir bedre etterhvert ja[:)]en annen ting er å surre dem inn i helseteppe slik at de ikke får fekte med armene, da de blir forstyrret av det da de sover, det gjorde vi også og lage det lunt(en pølse med helseteppe eller annet rundt hodet slik at de sover trangt)                                                                                                                                 ellers har jeg hørt at små barn kan føle seg tryggere ved å ha fast grund under beina, altså legge noe under føttene også,men det har ikke vi prøvd......

ellers ville jeg bare ha fortsatt med de samme rutinene om kvelden, feliks er tryggere nå når vi fortsetter med de faste rammene[;)]
lykke til[:)]

tusen takk for tipset, jeg skal gå over til å gi litt grøt bare om kvelden, var hos manuell terapeut når han var 6-7 uker og løsnet noe øverst i ryggen, men kan jo ta en tur til bare for å sjekke at ikke noe har stivnet til igjen.
har nå nettopp fått lagt ham, startet 17.30 med litt grøt og litt mme, stellte ham og fikk i ham litt mme etterpå, men ikke mye, la ham litt før 19, men sutret og hikstet, viftet med armer og sparket med føttene og suttet veldig på tutten og hev hode fra side til side, tok ham opp etter å ha prøvd med litt sukkervann og kokt vann på flaske, fikk da i ham 120ml til med mme, fremdeles urolig når jeg la ham måtte ha litt til sukkervann før han begjynte å roe seg, føler ikke jeg har kontroll i det hele tatt på mat/legging om kvelden, er sliten og oppgitt...gleder meg veldig til at han skal bli eldre og at ting skal bli bedre :)

Det er greit å innarbeide litt rutiner, men jeg syns ikke man skal følge et skikkelig "strengt" skjema på når ting skal skje.. Jeg tror det ordner seg etterhvert i det fleste tilfeller, selv om man ikke stresser med å få alt til å fungere ordentlig. Det er helt vanlig at så små barn vil ha nattmat, og også mer enn en gang, sånn er det bare!

tror du har misforstått!! han har den dag i dag enda aldri sovet 10 timer, det hadde vært herligt,he,he. da jeg skrev dette innlegget så var han uten mat så lenge men han våknet hele tiden, men det har blitt mye bedre nå[:)]
ORIGINAL: lykkeligjente

Har kjøpt boka å såvidt begjynt å lese i den, er en del bra psykologi i den men syns det virker litt "mye" eller vanskelig å ta med alt i metoden, lurer på om noen har prøvd å bruke metoden uten å ta med alt, som f.eks. å fylle ut skjema å ha så voldsomt faste måltider om dagen.....mister litt motet til å prøve når det er så mye...

gutten min er 3 1/2 mnd, å etter jeg startet med litt grøt så sover han somregel i 20 tiden etter endel skriking og drikker en flaske igjen i 23-00 tiden, etterpå er han uten mat helt til 8-9 om morgenen, hadde derfor vært bra om han kunne sove endel om natten å ikke våkne eller skrike og havne over i min seng.

He?? gutten din sover 10 timer i strekk å så er du ikke fornøyd?? han sover jo i fra ca kl 23 til kl 9 om morgen.. det er jo 10 timer det..

da han var uten mat hele natten så var det fordi han ikke ville ha mat, ikke at han ikke ble tilbudt mat!!men etter at jeg fikk tilsendt videoen til anna wahlgren så droppet jeg hele ideen, syns det så litt brutalt ut, og både legging og soving syns jeg går ganske greit nå,byttet grøt ut med velling,flyttet ham ut av vårt soverom så nå våkner han lite utenom når han skal ha mat, har  hatt en periode med mat 1 gang om natten, men er nå tilbake til 2 ganger. har ganske gode rutiner, men det varierer litt, men det er helt greit, jeg har vel gjerne også funnet roen litt[;)] 

Back
Topp