Noen som har prøvd slik gipsavstøpning

Hellzor

Glad i forumet
til babyer? Tenkte å bestille på nett til å gi til besteforeldre f.eks, men vet ikke om det blir vellykket?
Noen som har prøvd? [:)]

Vi lagde hjemme...

Kjøpte sånne dype rammer på IKEA, tok ut den trefinerfirkanten inni, la nedi plast, fyllte halvveis med trolldeig, så stappa vi hånden og foten hennes nedi, og fyllte opp med gips etterpå. Så fjerna vi trolldeigen når gipsen var nesten tør. Når den var helt tør la vi den inni rammen igjen.

Har ingen bilder på denne maskinen, men ble ganske bra. Malte noen med gullmaling, og noen lot vi være som de var.

du tenker der hand/ fot liksom stikk ut av bilde? Vi prøvde, og det var ikkje lett med en 3 mnd gammal gut. Den geleen en skal ha handa/foten nedi skulle vere maks 20 grader (trur det va det), og S likte det ikkje. Vart for kaldt. So skulle en holde den heilt rolig nedi der i etpar minutt,noko som ikkje va enkelt!! Handa vart mislykka. Foten vart littegrann betre.
Syns også det var lite gips med i pakken. So resultatet vårt vart bilde med litt gips i bunn som ikkje dekka heile plata for det var forlite, og foten som stikk ut. Tærne e litt boblete,for det var vanskelig å få ut luftboblene i gipsen.
Veit ikkje om eg gidd prøve slik på nestemann. Men har ei sånn tre-i-en-ramme,der en har avtrykk av handa og foten og bilde i midten. Det var kjempeenkelt og vart veldig fint!

ORIGINAL: Golan

vi har denne til begge barna,kjempefin!!
http://www.lifestone.com/pics/common/avtryck/svedubbCornelia.jpg

Har samme! Ble kjempe fornøyd! Var litt skeptisk, for var ikke så lett å ta avtrykk med en som krølla fot og hånd når jeg prøvde å trykke ned[8D] Ga tilslutt opp å sendte inn det beste jeg fikk til. Ble kjempe overraska når jeg fikk tilbake resultatet. Super bra![:)]

Back
Topp