Noen som har prøvd på et spesielt kjønn?

S

Stjernefrøken

Guest
Hei! Jeg har to fine gutter, men jeg har alltid drømt om ei datter også. Nå skal vi straks prøve på nr 3, og jeg har lest litt om hvordan man skal øke sjansene for å få ei jente.

Kaloriunderskudd skal visst favoritisere jenter, så det kan være lurt å droppe frokost. I tillegg bør man visst ha et kosthold som gir surt miljø i skjeden, da jentesædceller tåler dette bedre. Magnesium og mye kalsium er lurt å innta står det.

Er det noen som har prøvd noen av disse triksene for å få jenter? Og dere som kun har jenter, hvilket kosthold har dere?

Jeg har tre jenter og vel, jeg spiser sjeldent frokost :hilarious: Men tror ikke det har noe å si! I så fall må jeg spise frokost hver dag nå og se om det blir en liten gutt :rolleyes:

Kanskje det er noe i det å ikke spise frokost Forskning viser visst at det alltid har blitt født flere jenter i krig og lignende, når det er mindre tilgang på mat hos den gravide. Lavt blodsukker skal visst også favoritisere jentene.

Det blir sagt større sjans for jente om man har sex i dagene av forkant av eggløsning, da jentecellene lever lenger. Har man sex på el-dag er sjansene større for gutt. Personlig har jeg lite tro på noen av dissene "rådene",men skader jo selvsagt ikke å prøve.:D:rolleyes:

Det blir sagt større sjans for jente om man har sex i dagene av forkant av eggløsning, da jentecellene lever lenger. Har man sex på el-dag er sjansene større for gutt. Personlig har jeg lite tro på noen av dissene "rådene",men skader jo selvsagt ikke å prøve.:D:rolleyes:

Enig. Da burde man vel finne statistikk på at de fleste IVF-barn er gutter?

Kanskje det er noe i det å ikke spise frokost Forskning viser visst at det alltid har blitt født flere jenter i krig og lignende, når det er mindre tilgang på mat hos den gravide. Lavt blodsukker skal visst også favoritisere jentene.

Morsomt, jeg leste senest for 2 uker siden at det i krig fødes fler gutter pga «behovet for krigskraft». Jeg tror det virkelig er tilfeldig…

Forøvrig spiser jeg dårlig med frokost og er nå gravid med gutt, har en jente fra før av :)

Lite kaloriunderskudd her, og får min andre jente i september. Hadde også sex på eggløsningsdagen, men også flere dager i forkant, så vet jo ikke hvilke sædceller som lå klart. Men tenker at det ikke skader å prøve kanskje? Hørt det om surt miljø før, og at det eneste som det er forsket på å ha noe for seg er å ha sex flere dager før eggløsning.

Enig. Da burde man vel finne statistikk på at de fleste IVF-barn er gutter?
Hvorfor det? Selvom gutte-sædceller svømmer fortere, så betyr ikke det at de er flinkere til å finne og komme inn i egget. Ved IVF så trenger da ikke sædcellene å svømme omkamp da cellene blir befruktet direkte med egget?

Last edited:
Jeg spiser sjeldent frokost og spiser generelt få måltider og har to gutter :p

Det sagt har ei venninne tatt både magnesium og kalsium og hun har 2 jenter- venter jenter nr 3 nå:rolleyes:

Ny forskning viser at det mest sannsynlig er egget som velger sædcellen. Og det er jo ikke alle menn som produserer begge kjønn. Man kan jo alltids prøve både det ene og det andre for å satse på å få ett spesielt kjønn, men jeg tror dette er helt tilfeldig om mannen produserer begge kjønn.

Hvorfor det? Selvom gutte-sædceller svømmer fortere, så betyr ikke det at de er flinkere til å finne og komme inn i egget. Ved IVF så trenger da ikke sædcellene å svømme omkamp da cellene blir befruktet direkte med egget?

Ved ICSI blir en utvalgt sædcelle befruktet direkte med egget, men ved vanlig IVF konkurrerer sædcellene.

Jeg spiser sjeldent frokost og spiser generelt få måltider og har to gutter :p

Det sagt har ei venninne tatt både magnesium og kalsium og hun har 2 jenter- venter jenter nr 3 nå:rolleyes:

Interessant. Har hun tatt tilskudd av magnesium og kalsium i tablettform da?

Ved ICSI blir en utvalgt sædcelle befruktet direkte med egget, men ved vanlig IVF konkurrerer sædcellene.
Jeg sa aldri at det var én sædcelle. Men ved befrukting trenger ikke cellene å svømme noe langt for å finne egget. Derav like store odds for å befrukte egget.

Last edited:
Jeg sa aldri at det var én sædcelle. Men ved befrukting trenger ikke cellene å svømme noe for å finne egget. Derav like store odds for å befrukte egget.
Svømming er det nok med IVF også, men de trenger jo ikke svømme like langt da ;)
Screenshot_20220410-084132_Chrome.jpg

Det har jo noe med at x sæden er mye raskere enn y sæden:) og y sæden er mere utholdende :) så om du har sex på el dagen vil du mest sansynlig få gutt. Mens sex før el vil få jente. Jeg tror ikke det har så mye og si om du ikke spiser frokost eller om du har et surt miljø i kjeden☺️ Tror det blir opp til tilfeldighetene okke som. Men interessant tema:)

Hei! Jeg har to fine gutter, men jeg har alltid drømt om ei datter også. Nå skal vi straks prøve på nr 3, og jeg har lest litt om hvordan man skal øke sjansene for å få ei jente.

Kaloriunderskudd skal visst favoritisere jenter, så det kan være lurt å droppe frokost. I tillegg bør man visst ha et kosthold som gir surt miljø i skjeden, da jentesædceller tåler dette bedre. Magnesium og mye kalsium er lurt å innta står det.

Er det noen som har prøvd noen av disse triksene for å få jenter? Og dere som kun har jenter, hvilket kosthold har dere?
Leste en plass at jo lengre tid fra sex til el jo større kjangs for jente, fordi jentecellene overvelde lengre mens guttecellene var raskere. Vi prøvde egentlig hoppe over en pp fordi det hadde passa bedre med tanke på ferie og sånt. Lot derfor være å ha sex fra 6 dager før el. El kom ca to dager før, ble gravid og fikk ei nydelig jente i februar (så altså 4-5 dager fra sex til el) . Det er jente nr 2 av 3 barn og med begge de siste to (jentene) har jeg tatt fast tilskudd av kalsium og magnesium. Tror at det gikk noen dager fra sex til el med eldste jenta også. Mens jeg mistenker at gutten kom til ganske så tett opp mot el. Vet ikke om jeg tror så veldig på at man kan gjøre så mye for å innvirke på dette, men det skader jo ikke å prøve disse tingene. Så da kan man jo bare se om det gir resultater :joyful: Lykke til med prøvinga :joyful:

Leste en plass at jo lengre tid fra sex til el jo større kjangs for jente, fordi jentecellene overvelde lengre mens guttecellene var raskere. Vi prøvde egentlig hoppe over en pp fordi det hadde passa bedre med tanke på ferie og sånt. Lot derfor være å ha sex fra 6 dager før el. El kom ca to dager før, ble gravid og fikk ei nydelig jente i februar (så altså 4-5 dager fra sex til el) . Det er jente nr 2 av 3 barn og med begge de siste to (jentene) har jeg tatt fast tilskudd av kalsium og magnesium. Tror at det gikk noen dager fra sex til el med eldste jenta også. Mens jeg mistenker at gutten kom til ganske så tett opp mot el. Vet ikke om jeg tror så veldig på at man kan gjøre så mye for å innvirke på dette, men det skader jo ikke å prøve disse tingene. Så da kan man jo bare se om det gir resultater :joyful: Lykke til med prøvinga :joyful:

Spennende å høre dine erfaringer. Jeg tenker at det ikke skader å prøveHvor lenge før du ble gravid tok du tilskudd med magnesium og kalsium?

Back
Topp