Noen som har prøvd lenge som ble gravid raskt etter MA/SA?

Stor&liten

Forelsket i forumet
Bare lurer på om noen har noen solskinnshistorier om å ha vært prøvere en stund, som så ble raskt gravide igjen etter MA/SA?

Ble nylig oppdaget ma på ultralyd uke 9+4. Brukte over et år på å bli gravid denne gangen, og før der igjen ca 1 år før den endte i sa. Så er så redd jeg må gå enda et år til for å bli gravid igjen.
Noen solskinnshistorier der ute? ❤️
 
Bare lurer på om noen har noen solskinnshistorier om å ha vært prøvere en stund, som så ble raskt gravide igjen etter MA/SA?

Ble nylig oppdaget ma på ultralyd uke 9+4. Brukte over et år på å bli gravid denne gangen, og før der igjen ca 1 år før den endte i sa. Så er så redd jeg må gå enda et år til for å bli gravid igjen.
Noen solskinnshistorier der ute? ❤️
Jeg hadde MA i april 2018. Oppdaget i uke 10+6 (foster målt til 8+4). Det var min første graviditet, og vi startet prøvingen i september 2016. Vet ikke helt om svaret mitt er relevant, for jeg har pcos og veldig lange sykluser(opp mot 150 dager, og mannen min har nedsatt sædkvalitet). Hadde fått time på riksen for ivf/icsi, men ble gravid på egenhånd og ventet derfor litt med å ta kontakt med sykehuset. Fikk mensen tilbake akkurat 10 uker etter utskraping og ble gravid igjen (icsi, første forsøk) i januar 2019 (fødte i oktober 2019).
Selv om det ser veldig lenge ut, er den syklusen jeg ble gravid med datteren min syklus nr. 5 etter MA.
 
Jeg hadde MA i april 2018. Oppdaget i uke 10+6 (foster målt til 8+4). Det var min første graviditet, og vi startet prøvingen i september 2016. Vet ikke helt om svaret mitt er relevant, for jeg har pcos og veldig lange sykluser(opp mot 150 dager, og mannen min har nedsatt sædkvalitet). Hadde fått time på riksen for ivf/icsi, men ble gravid på egenhånd og ventet derfor litt med å ta kontakt med sykehuset. Fikk mensen tilbake akkurat 10 uker etter utskraping og ble gravid igjen (icsi, første forsøk) i januar 2019 (fødte i oktober 2019).
Selv om det ser veldig lenge ut, er den syklusen jeg ble gravid med datteren min syklus nr. 5 etter MA.
Takk for svaret ditt som absolutt er relevant. Vi skulle egentlig vært til ivf vi også men pga graviditeten utsatte vi timen (avlyste heldigvis ikke). Nå blir jeg jo spontant gravid uten ivf men det er noe med at det skjer såpass sjelden. Har som det også pcos og brukt hormoner i en liten stund nå for å rette opp syklus (med god effekt).

Hvor lang tid mellom aborten til du ble gravid med jenta di?
 
Vet ikke om dette er helt det du tenker på, men jeg og samboern brukte 3.5 år på å blir gravide første gangen. Det svangerskapet gikk helt fint, men da jeg ble ble gravid igjen 7 mnd etter fødsel, så mistet jeg i MA I uke 9. Ble gravid igjen etter to mnd, men mistet I SA. Ble gravid halvannen mnd etter det igjen, og det ble nok et vellykket svangerskap. Ble gravid igjen litt over halvannet år etter den neste fødselen også, og er i uke 25 nå og ser ut som det går bra denne gangen også. Så at det tok lang tid første gangen har ikke påvirket fruktbarheten min etterpå ser det ut som.
 
Takk for svaret ditt som absolutt er relevant. Vi skulle egentlig vært til ivf vi også men pga graviditeten utsatte vi timen (avlyste heldigvis ikke). Nå blir jeg jo spontant gravid uten ivf men det er noe med at det skjer såpass sjelden. Har som det også pcos og brukt hormoner i en liten stund nå for å rette opp syklus (med god effekt).

Hvor lang tid mellom aborten til du ble gravid med jenta di?
Vi hadde faktisk time på Riksen dagen etter første positive test, men lot være å si noe om det. Hadde utskrapning 19. april 2018 og egguttaket som resulterte i datteren min var 29. januar 2019 med innsett 1. februar :happy:
 
Vi ble gravide etter ca 1 års prøving, men mistet i uke 8. Ble gravid på andre syklus deretter(endte dessverre også i MA i august). Ikke blitt gravid igjen enda, men skyldes nok også at vi ikke har truffet på EL så bra enda.
 
Prøvde i 10 måneder før jeg ble gravid første gang, endte i MA i uke 7. Ble gravid på første eggløsning etter aborten, og bærte frem en frisk gutt.
 
Back
Topp