Noen som har prøvd ingefærkapsler?

Celine1993

Betatt av forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Noen som har prøvd ingefærkapsler mot svangerskapskvalme? Fikk anbefalt dette av jordmor som sa det var trygt og ta opp mot 1G PR døgn.. Har kjøpt på apoteket i dag og håper virkelig det kan go effekt :wideyed::cat:
 
Noen som har prøvd ingefærkapsler mot svangerskapskvalme? Fikk anbefalt dette av jordmor som sa det var trygt og ta opp mot 1G PR døgn.. Har kjøpt på apoteket i dag og håper virkelig det kan go effekt :wideyed::cat:
https://www.tv2.no/a/10542823/
har holdt meg helt unna ingefær dette svangerskapet pga de nye forskningsfunnene fra DK. Tok dog masse ingefær i forrige svangerskap (hadde HG da også), men uten noe som helst effekt.
 
Jeg hadde ingen effekt av det, men har hyperemesis da. Kan vel hjelpe dersom kvalmen ikke er så veldig ille :)
 
Ingefær anbefales dessverre ikke lengre. Står i kostholdsrådene for gravide.
 
Jeg har ikke tatt de noe mer men det var jordmor på helsestasjon som anbefalte det, jeg nevnte for henne at jeg hadde lest at man skulle holde seg unna men ho sa at opp til 1 g ikke var farlig.. Men er jo ikke noe vits og ta noen sjangser men har lagt merke til at det litt forskjell på informasjonen på slike forum og hos jordmor/lege;):)
 
Back
Topp